Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av StealthSIM?

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag har fixat det!! Behöver du hjälp John White?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-28 11:12
Ursprungligen av demierre:

jag har fixat det!! Behöver du hjälp John White?

Jag tror att det skulle hjälpa andra om du skrev hur du löste ditt problem istället för att skriva att du löste det.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror att det skulle hjälpa andra om du skrev hur du löste ditt problem istället för att skriva att du löste det.

//Rob

OK grumpy hehe Problemet var att jag bara jailbreaket den genom att nergradera den till 1.1.1. Jag tvungen att installera oktreb för att förbereda den på att uppgradera tillbaka den till 1.1.2. Sen efter att jag uppgraderat den till 1.1.2 genom itunes så körde jag en ny jailbreak som är anpassad för 1.1.2. Jag hade ett problem med det programmet först för det drog inte igång. Blev tvungen att installera senaste Java. Inte lätt o veta. Sen funkade det klockers med hjälp av iworld.

Ted, yes mitt telenor 3G kort fungerade. Det ska tydligen bara vara 3g kort från TRE som inte fungerar med stealthsim.

Hoppas det har hjälpt.

Jag följde den här guiden.
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461

stealth

Hej Ted! Det var jag som köpte av dig igår haha. Världen är bra liten
Fick det att funka med mitt comviq kontant kort. Ska kolla nu om det fungerar med mitt telenor 3g kort. Skriver här sen om det fungerade.

Återförsäljare av StealthSiM i Sverige

Jag var inne på www.stealtsim.comoch kolla på återförsäljare.
Förut fanns det bara återförsäljare i Kanada, men nu finns det också i Turkiet m.m.
Kommer en till Sverige inom kort...

Official Authorized Dealers In Canada :

www.iPhoneStealth.ca

Official Authorized Dealer In Thailand :

www.Barbaiphone.com

Official Authorized Dealer In Argentina :

www.Itargentina.com

Official Authorized Dealer In Ireland :

www.Unlockthatiphone.com

Official Authorized Dealer In Sweden:

Coming Soon!

Official Authorized Dealer In Turkey:

www.Iphone-turkey.com

Senast redigerat 2007-12-28 03:39

Här köpte jag mina stealthSIM kort.
1000:- st, men det blir typ samma pris ink frakt totalt om man köper utanför SWE. Tull kan förekomma,,, men men, Han hade typ bara 5st kvar så..

http://www.blocket.se/vi/13949020.htm?ca=11_s

när man har installerat iworld, kan man då ta bort det??

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-12-31 00:39

härligt att det funkar nu, och bra att även Telenor 3G kort går bra. Gag hörde också om det där med att man måste vara noga med att ha senaste Java installerat för att den jailbreak i 1.1.2 ska starta i PC miljö. Har någon testat med Teiias kort så rapportera gärna hur det funkar.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-03 02:57

1.1.3 och senare?

Jag står i valet och kvalet här angående om jag skall köpa StealthSIM eller TurboSIM (om nu Bladox någonsin öppnar sin webshop igen) och vad jag fått fram av att läsa på 99.se verkar det ju inte vara jättestor skillnad på dem förutom att TurboSIM är något tunnare och ömtåligare. En fråga som dock kvarstår är huruvida det blir om jag nu skulle vilja uppgradera telefonen via iTunes sedan vad det lider.

Jag har fått uppfattningen att StealthSIM endast fungerar med 1.1.2, och sedan om man vill/råkar uppgradera den till 1.1.3 eller senare fungerar det inte längre?

Men TurboSIM skall alltså troligtvis fungera för alla uppgraderingar som komma skall?

har fått för mig att turbosim och stealthsim fyller exakt samma funktion. Och det är det svarta stealthsimmet och är smalast och lättast att få in i luren. Iaf vad jag fått höra...själv köra jag stealth på min OOB 1.1.2. Vet ej hur det blir med nästa uppdatering. Men jag tror att så länge man kan jailbreaka en lur så funkar det att köra såna här piratkort. Även om ännu inte kan ändra i baseband.

Nu är 5 stycken trådar ihopslagna, se till att hålla detta i en tråd!

Problem med Telias 3g-kort och Stealthsim

Hej jag är ny på forumet.

Köpte min Iphone i San Francisco i december 1.1.2 oob med 4.6 bootloader. Tog hem, jailbreakade, aktiverade och kunde använda alla funktioner utom de som hör till telefonen.Påiclarified fanns en guide som en idiot kunde klara av. Så även jag. Återstod bara att bryta upp sim-låset och jag följde diskussionerna bäst på forumet på Hackintosh.

Till slut tappade jag tålamodet och köpte Stealthsim av Ted (han finns på Blocket) för 1000 kronor. Klippte som jag skulle (det finns bra Youtubevideos som beskriver), installerade iWorld och satte in korten.

Men problem: Iphone accepterar inte Telias 3g-kort. Det står No SIM eller Inget SIM, beroende på vilket språk man använder.

Min flickväns Vodafone går hur bra som helst, liksom ett par andra kort (3g eller inte). Men min tjej tycker att Iphonen är fånig och nu tycker hon att jag börjar bli det också. Dessutom klippte jag ju sönder hennes simkort.

Funderar på att sälja alltihopa och återgå till världens långsammaste Nokia e61i som känns tio år äldre än min Iphone.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-03 21:26
Ursprungligen av jensjens:

Hej jag är ny på forumet.

Köpte min Iphone i San Francisco i december 1.1.2 oob med 4.6 bootloader. Tog hem, jailbreakade, aktiverade och kunde använda alla funktioner utom de som hör till telefonen.Påiclarified fanns en guide som en idiot kunde klara av. Så även jag. Återstod bara att bryta upp sim-låset och jag följde diskussionerna bäst på forumet på Hackintosh.

Till slut tappade jag tålamodet och köpte Stealthsim av Ted (han finns på Blocket) för 1000 kronor. Klippte som jag skulle (det finns bra Youtubevideos som beskriver), installerade iWorld och satte in korten.

Men problem: Iphone accepterar inte Telias 3g-kort. Det står No SIM eller Inget SIM, beroende på vilket språk man använder.

Min flickväns Vodafone går hur bra som helst, liksom ett par andra kort (3g eller inte). Men min tjej tycker att Iphonen är fånig och nu tycker hon att jag börjar bli det också. Dessutom klippte jag ju sönder hennes simkort.

Funderar på att sälja alltihopa och återgå till världens långsammaste Nokia e61i som känns tio år äldre än min Iphone.

ring telia o fråga om du kan få ett annat simkort, eller har de bara 3g kort?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-03 22:06

Jag fick ett 2G-kort när jag bad om det, men det ska funka lika bra med 3G. Säker på att det inte bara är låst med PIN-kod?

Installerade precis nyss ett stealthsim till mitt springmobil abonnemang funkar kanon var dock tvungen att köra 1.1.2 tweaken iworld innan den vaknade. Köpte den på tradera för 1000 ink frakt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-04 22:06

Lugnt.

Har precis fått in 50 Stealth SIM, någon som behöver? Pris 1.000:- inkl frakt. Mail roarbolt@gmail.com

Problemet löst med Telia 3g

Skrev tidigare här i tråden om mina problem med Iphone och Telias 3g-simkort. Jag har nu lyckats få det att fungera utmärkt, även med STealthsim och 3g-sim. Tricket var att köra iWorld några gånger med simkortet i (finns på installer). Dessutom måste pinkoden för simkortet vara påslagen.

Edge fungerar fint och är dessutom hyfsat snabbt i Stockholms innerstad.

Slutsats: Telias 3g-kort funkar med Stealthsim men det kan vara lite bökigt.

Om jag hade arbetat på Ica samma timmar som jag lagt på min Iphone hade jag kunnat köpa tre stycken. Men nu är jag en glad Iphoneanvändare.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-21 17:34
Ursprungligen av jensjens:

. Dessutom måste pinkoden för simkortet vara påslagen.

Kan någon vänlig själ tala om hur jag gör för att åstadkomma detta?

Inställning i min gamla lur?

/H

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-21 17:37

Tebax till "Inget SIM"

Jag blir tokig!!!

Nu är jag tebax till "Inget SIM". Antagligen ngt glappt i simluckan tidigare...

Det som är mest frustrerande är att det ser ut som om det dyker upp mottagningsstaplar ögonblicket innan iWorld rebootar!!!

Jösses att det ska vara sånt bängel!!!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-10 18:43

Ingen annan som råkar ut för 'No SIM installed' lite då och då?
Telia/StealthSIM.

Ursprungligen av wat:

Ingen annan som råkar ut för 'No SIM installed' lite då och då?
Telia/StealthSIM.

Jo det har börjat hända mig också allt oftare (Kör med stealthsim+telenor). Måste starta om varje gång det händer och då kommer täckningen tillbaks direkt. Men det är ju fett jobbigt eftersom det händer ca 2-3 ggr/dygn.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-22 16:19
Ursprungligen av aka03hfe:

Jo det har börjat hända mig också allt oftare (Kör med stealthsim+telenor). Måste starta om varje gång det händer och då kommer täckningen tillbaks direkt. Men det är ju fett jobbigt eftersom det händer ca 2-3 ggr/dygn.

Jag trycker ut SIM-luckan med ett gem och trycker in den igen, när det händer. Går snabbare än att boota om.
Skulle dock velat haft ett larm eller nåt som visar när man tappar nätet.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-01-24 13:34
Ursprungligen av wat:

Jag trycker ut SIM-luckan med ett gem och trycker in den igen, när det händer. Går snabbare än att boota om.
Skulle dock velat haft ett larm eller nåt som visar när man tappar nätet.

Jag har oxå börjat råka ut för detta.
Finns det någon lösning?
Telefonen funkade perfekt i en dryg vecka innan det började.

Ursprungligen av Json_81:

Jag har oxå börjat råka ut för detta.
Finns det någon lösning?
Telefonen funkade perfekt i en dryg vecka innan det började.

Är det ingen som har något förslag om varför det blir såhär ("inget SIM"). Verkar vara en del som råkar ut för det. Lite märkligt att det sker efter ett att telefonen fungerat problemfritt ett tag (hände mig efter ca två veckor).
Förresten avråder jag från att peta ut kortet med ett gem, har redan lyckats paja min simdock för gott. Nu måste jag lirka ut den med en liten skruvmejsel.
Har aldrig haft så mycket huvudvärk över en jäkla MOBILTELEFON. Fast den är ju snygg...:)

Ursprungligen av aka03hfe:

Är det ingen som har något förslag om varför det blir såhär ("inget SIM"). Verkar vara en del som råkar ut för det. Lite märkligt att det sker efter ett att telefonen fungerat problemfritt ett tag (hände mig efter ca två veckor).
Förresten avråder jag från att peta ut kortet med ett gem, har redan lyckats paja min simdock för gott. Nu måste jag lirka ut den med en liten skruvmejsel.
Har aldrig haft så mycket huvudvärk över en jäkla MOBILTELEFON. Fast den är ju snygg...:)

Jag har precis samma problem med mitt StealthSim. Får "inget SIM" flera gånger per dag. Har alla med StealthSim detta problem?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 20:51
Ursprungligen av Wasteman:

Jag har precis samma problem med mitt StealthSim. Får "inget SIM" flera gånger per dag. Har alla med StealthSim detta problem?

PÅ hackintosh forum är det många som har samma problem. Några säger att dom har löst det gonom att tejpa ihop korten så att dom inte glider isär. Värt att prova i alla fall.

//Rob

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-01-11 01:17

Bra att det löste sig även med Telias SIM kort. iWorld är lösningen verkar det som.
Black stealth korten som jag säljer funkar kanon enligt kunderna. Jag tror att vi provat med alla förekommande SIM kort på marknaden utom TRE´s rena 3G kort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-14 11:45

Beställde ett stealthsim black i slutet av förra veckan som är påväg från bromma flygplats till mig nu! Ska bli intressant att testa när jag kommer hem. Beställde från www.iphoneontario.ca, kostade 825:- inklusive frakt.

/Markus

Bevaka tråden