Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar jag svensk QT6?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag hämtar hem standalone installer till QT6 får jag svensk QT5 i stället. Onlineinstallation fungerar ej.
Att installera en engelsk QT6 funkade inget vidare, det kommer en massa felmeddelanden..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-16 11:25

Så vitt jag vet så finns endast svensk QT6 för OSX. Sunkigt Apple!

Ehee… Att QT6 och Final Cut sen inte fungerar gör iofs sakerna lättare för oss på jobbet. Fortsätter med QT5 på alla maskiner

Finns nån alternativ lösning för MPEG-4 Quicktime playback?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-16 11:49

Är det någon som vet något knep för att installera engelsk QT6 på svenskt OS.

Förr i tiden gick det ju bra att bara släppa engelska tilläggen och dom andra filerna på systemmappen så funka det, men nu verkar det inte gå. (iofs gjorde jag bara ett hafsigt försök, kan ha missat något)

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2002-08-16 12:37

KAnske har jag missat något, men (förutsatt att vi pratar OS X) är det inte bara ändra språk i inställningen "International"?

Jag drog Svenska högst upp och vips var QT6 svenskt! (iofs OS X 10.2)

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-16 22:41

Spacemanspiff, om du kikar i vilket forum vi har postat så kanske det blir klarare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-17 00:29

Har ni prövat att extrahera filerna sjävla från TOME-filen (om det är en sådan) och sedan manuellt installera dem? Vore märkligt om QuickTime 6 av alla uppdateringar INTE skulle fungera på det sättet… Tidigare har man ju faktistk kunnat installera en Engelsk QuickTime på ett svenskt system rakt av tom.

Det följer ju med en "Install cache"-fil...

Det ska alltså inte gå att få QuickTime 6 på Mac OS 9.
Testade idag, efter att ha köpt Pro-versionen.
La in reg.nr på QT 5 som jag fått för 6:an och det gick bra, På QT-nyckeln står nåt om Future Pro Player Edition. Men det hjälpte inte att få den uppgraderad till 6:an.

Får väl nöja mig med att ha QT6 på Mac OSX, men kör Mac OS 9 på min bärbara så det hade varit kul att få uppdaterat sin QT där också

Det är väl dags att börja vänja sig vid att färre och färre saker kommer i nya versioner till OS 9.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-08-18 01:11

tycker det är ganska synd...
jag (lixom du?) sitter kvar på 9.1 pga datorn..

Men det är ju enkelt. Bara att göra följande:

Ta Sherlock sök på Quicktime
Ta bort ALLT som har med Quicktime att göra ur systemmappen

Kör den engelska installeraren.

Klart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-18 13:32

QuickTime i OS9 innebär förutom allt som heter "QuickTime" även QuickDraw 3D/QD3D grejer.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-18 22:12

Nope, funkar inte , klagar över att det inte finns någon system folder, så den lägger inte i något alls i systemappen. Har även försökt döpa om systemmappen till system folder osv. det fungerar inte det heller.

Fler ideer eller har missat något?

BTW, kör 8.6 Svenskt

Ok, har du prövat med online installeraren? Här fungerar det iaf.

"Onlineinstallation fungerar ej."

En polare hade samma problem med XP, när han valde svensk språkversion fick han hem QT5 i stället. Fnurra på tråden hos Apple?

Om ni alla inte hunnit se detta ännu så finns en länk till QT6 för MacOS 9 nu. Se länken

http://macworld.idg.se/community/nyhet.asp?ID=020823-MW4

Välj sedan alternativet "högst upp". Den 10 mb stora installationsfilen är den svenska. Har installerat den själv. Funkade bra!

Tackar

  • Oregistrerad
  • 2002-09-01 04:12

F*n! det funkar fortfarande inte nu står det istället på svenska att det inte finns nån systemmap *suck*

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-09-01 11:18

Jag hade också jätteproblem innan jag fick till det!

Prova så här:
1. Släng alla quicktimefiler och mappar
2. Gör nyinstallation av svensk QT 5
3. Uppgradera med svenska QT6

då borde det fungera:)

  • Oregistrerad
  • 2002-09-01 15:13

Tack men jag gjorde på ett annat mycke mer komplcierat sätt
Först fick jag göra en disk image sen så fick jag boota från startskivan och installera ett nytt system på det och sedan installera QT6 på den disk imagen, sen så vare "bara" å att lägga över alla tillägg och sånt i dom rätta mapparna på min riktiga hårdisk. *suck*

1
Bevaka tråden