Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av StealthSIM?

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-14 13:07

Tja, har inte orkat läsa hela tråden så jag kanske upprepar nåt men men.

Jag beställde StealhSim från www.iamiphone.com där kostade det 99$ och frakten 49$ tyckte det lät lite väl dyrt så jag frågade om de kunde skicka utan express fart (det tar ett par dagar extra ) eftersom jag inte skulle få min iphone tidigare ändå. Och detta gick utmärkt så jag behövde bara betala 10$ i frakt, och det kom fram på ca 10 arbetsdagar.

Grymt bra..

Jag fick min Iphone i lördag och den funkar perfekt med Telenor + StealthSIM och jag änvände mig av http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=455

Dock fick min vän problem, han har Tele2 och då hittar inte telefonen SIMkortet när man använder stealthSIM. Men om man bara trycker i sim-kortet hittar telefonen simkortet fast det inte funkar.

Har någon varit med om det tidigare? Isf har ni några tips

  • Medlem
  • Lycksele
  • 2008-01-14 22:16

jag kör min 1.1.2OOB men ett stealthsim nu och funkar kanoners.

Köpte det av ted här och är mycket nöjd med service,leverans och varan!

StealthSIM från svensk leverantör

Äntligen kan du köpa ditt Black StealthSIM från leverantör i Sverige. Pris 850:- inklusive frakt på www.istealthsim.se

dom höjde ju priset då

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-01-18 14:38

herregud vilka överpriser, på tradera kostar de långt under hälften. Tittar man på säljarens omdöme ser man ganska snabbt om man kan lita på säljaren. Det är ju svårt att veta om man handlar av någon ful frontpage-sida eller en random människa på ett forum.

Jag har tittat runt lite på tradera och det billigaste jag kunde hitta var: http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=iPhone+-+Hypersim+L%e5s+upp+(turbosim%2fstealthsim)&catid=&county=&l_desc=
De verkar även ha f-skatt sedel så man kan dra av det på företaget

Ursprungligen av Sven_:

herregud vilka överpriser, på tradera kostar de långt under hälften. Tittar man på säljarens omdöme ser man ganska snabbt om man kan lita på säljaren. Det är ju svårt att veta om man handlar av någon ful frontpage-sida eller en random människa på ett forum.

Jag har tittat runt lite på tradera och det billigaste jag kunde hitta var: http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=iPhone+-+Hypersim+L%e5s+upp+(turbosim%2fstealthsim)&catid=&county=&l_desc=
De verkar även ha f-skatt sedel så man kan dra av det på företaget

Precis de ja kollade på o frågade om i en annan tråd, kanske kunde binda in den tråden i denna tråd... vill gärna ha svar på kvalitén och om hur de funkar o om de e värt att satsa på...

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-01-18 14:59
Ursprungligen av Röglemannen:

Precis de ja kollade på o frågade om i en annan tråd, kanske kunde binda in den tråden i denna tråd... vill gärna ha svar på kvalitén och om hur de funkar o om de e värt att satsa på...

Som jag förstått det är det mer eller mindre ingen skillnad på de olika korten

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-19 09:09

Men sedan påstår de ju också att man kan LÅSA UPP iPhone med detta kort. Hur seriöst är det?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-01-19 09:58
Ursprungligen av Occhino:

Men sedan påstår de ju också att man kan LÅSA UPP iPhone med detta kort. Hur seriöst är det?

Jag skulle tro att den formuleringen beror på att göra det lättare att förstå för de ickeinsatta...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-21 17:26

Ogiltigt SIM

Köpt Stealth-SIM från iphonelocks.

BlackStealth + Telia 3G-sim.

Till att börja med "inget-sim" körde några omstarter varav flera reboot via iWorld och sedan blev det istället "Ogiltigt SIM-kort"...

Någon annan som haft det problemet och löst det?!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-21 21:45

Fick mitt Stealth via Tyskland idag (www.istealthsim.de) - fungerade perfekt! Efter uppgradering tillbaka till 1.1.2

Med tysk precision - hade leverantören tom lack på kuvertet som extra säkerhet. Det var det nya tunna BlackStealth SIM som är tunnare och presenterar sig själv med serie# vid start för att visa sin äkthet!

Jag kunde följa leveransen på tyska postens hemsida.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-01-21 22:27

11. Det är inte tillåtet att marknadsföra egen eller andras näringsverksamhet genom forumet utan tillstånd ifrån forumledningen. Som privatperson kan du radannonsera i dedicerade forum för detta.

Senast redigerat 2008-01-29 14:51
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-21 23:47

Nu är väl inte priset det som avgör vad som original och inte!

I varje fall är det full möjligt att köpa ful-stealth för dyra pengar... Vilket jag misstänker att jag har gjort!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-21 23:56

förstår inte varför alla envisas med att tro att stealth skulle varea sju resor bättre än de billigare varianterna. Fungerar båda så är de lika bra i mina ögon. Fast jag har heller inget egenintresse i att påstå något annat... ted.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-22 13:38

Måste fråga om det är någon som har stött på version 1.1.3 och kört med stealthSIM? Fungerar det att lösa en sådan lur på samma sätt som om det vore 1.1.2. Har inte hittat ngt på detta forum, tänkte om det var ngn mer lite mer tid att kika igenom andra forum om man lyckats knäcka 1.1.3? Kanske finns det ngn som är insatt i hur snart de telefonerna kommer till butik? Känns som att man måste skynda sig att skaffa en 1.1.2 med lite tur innan de försvinner?

Är det någon som är insatt i när de kommer till Sverige och om det blir Telenor som får avtalet, vilket i sig verkar stendumt med tanke på att Telenor INTE operatörslåser sina lurar (det ingår i deras försäljningsargument att du kan köpa ett billigt kontantkort vid utlandsresa etc när man köper luren)?

Ursprungligen av TFP:

Måste fråga om det är någon som har stött på version 1.1.3 och kört med stealthSIM?

Vet inte i hur många trådar det svarats med ett nej: 1.1.3 fungerar inte med StealthSIM (eller några andra xxxSIM-chip för den delen).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-22 17:16

Hackad?

Det var med anledning av denna artikel jag frågade
http://macworld.idg.se/2.1038/1.141092

Niklas. Mest nyfiken.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-22 17:53
Ursprungligen av TFP:

Det var med anledning av denna artikel jag frågade
http://macworld.idg.se/2.1038/1.141092

Niklas. Mest nyfiken.

De har uttryckt sig lite olyckligt i den artikeln. Visst, 1.1.3 telefoner har blivit hackade men inte så att man kan låsa upp dem. De har lyckats jailbreaka den men de kommer inte att släppa lösningen till jailbreaket förrän SDK kommer ut. Hur det går med hela karusellen kring upplåsning av iPhone kan du kika in på den här hemsidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-22 18:46

Det kommer inte att gå att köra StelathSIM på 1.1.3. StealthSIM bygger på att telefonen under 1.0.2-1.1.2 kör EN check vid uppstart att det finns ett OK AT&T SIM kort i telefonen. Via StealthSIM så "lurar" man telefonen att det egan SIM:et är ett AT&T SIM.

På 1.1.3 gör den check vid VARJE samtal att det SIM som finns ombord = det behövs ngn annan form av hack till SIM kortet som säkert innebär en ngt annan lösning. Dvs so far Stealth SIM gäller enbart upp tom 1.1.2.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-22 23:25

Jahaja, det var ju a bummer nu när jag fått fart på stealth-simmet!

Om någon är intresserad så var det mitt gamla 3G-sim som var boven.

Åkte förbi den lokale mobilnasaren och hämtade ett nytt... Häpp!!!

Gick igång så fort luckan klickade på plats!
Nöjd med 1.1.2 så länge!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-23 19:44

Men vänta nu, det va ju skit att det inte fungerar på 1.1.3. Men kan man fortfarande nergradera till 1.1.2 så borde det problemet lösa sig. Fast det är kanske inte säkert att man kan göra det nu, eller?

Kan någon bekräfta ryktet om att det kommer bli telenor som får försäljningen av iphone i Sverige sen? Har hört rykten om att dom inte kommer ta in den först den blir 3g, vilket kan dröja...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-23 20:45
Ursprungligen av TFP:

Men vänta nu, det va ju skit att det inte fungerar på 1.1.3. Men kan man fortfarande nergradera till 1.1.2 så borde det problemet lösa sig. Fast det är kanske inte säkert att man kan göra det nu, eller?

Kan någon bekräfta ryktet om att det kommer bli telenor som får försäljningen av iphone i Sverige sen? Har hört rykten om att dom inte kommer ta in den först den blir 3g, vilket kan dröja...

Återigen. Dessa frågor har tagits upp åtskilliga gånger på 99.se Kan någon någonsin använda sökfunktionen innan de postar frågor?

1. Nej, man kan inte nedgradera 1.1.3 till 1.1.2 - det är inte så enkelt som att byta firmware hit och dit. Det som skiljer iPhones och vad man kan göra med dem allra mest är deras baseband, och det är med detta baseband man nu håller på att kämpa. Man har för övrigt ännu endast lyckats jailbreaka 1.1.3 (hur de gjorde det kommer att släppas när SDK kommer). Hur det går med det enorma arbete alla hackers lägger ner ser ni här!

2. Ingen kan bekräfta att Telenor får iPhone. Detta skulle endast the big bosses på Telenor och Apple veta och knappast skulle de läcka den informationen så att ett gäng finniga Macnördar på 99.se skulle veta detta och bekräfta vad du nu undrat. Verkar som att racet är ganska öppet och vem vet, kanske är det Halebop som tar hem rättigheterna (väldigt otroligt dock). Vem vet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-24 12:12

Källor inom telenor lovar en lur för 4800kr... då med 3G. Fast som Occino säger så är racet öppet. Ska försöka klämma ur källan mer information.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-24 16:07
Ursprungligen av TFP:

Källor inom telenor lovar en lur för 4800kr... då med 3G. Fast som Occino säger så är racet öppet. Ska försöka klämma ur källan mer information.

Råkar denna källa även vara big boss på Apple? Annars skulle jag vara skeptisk till personens löften.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-24 17:20

ja, det är så jag känner det med. Visserligen en höjdare, men inte SÅ hög så att han skulle besitta den informationen. Den som lever får se.

vilken **sim klarar 1.1.3

läste här att Stealth klarar inte uppgraderingen till 1.1.3, i princip är det bara TurboSim som klarar att uppgraderas, dvs programmeras om. Vad tror ni?

Ursprungligen av returdesign:

läste här att Stealth klarar inte uppgraderingen till 1.1.3, i princip är det bara TurboSim som klarar att uppgraderas, dvs programmeras om. Vad tror ni?

Tro om vad? Om StealthSIM kan programmeras om eller inte?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-28 00:55

Ni med problem - har ni lägre än 1.1.2?

1.1.2 OOB. Annars hade jag inte lagt ut 800 pix på ett stealthsim...
Sen verkar det märkligt att det skulle vara korten som glider isär - man skulle misstänka att det sker när telefonen råkar ut för stötar etc, men så verkar inte vara fallet. Den skulle väl inte heller direkt funka vid ombootning då.

Bevaka tråden