Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone vill göra restore efter uppstart

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, jag har en iphone 1.1.1 upplåst med anySim. I förrgår fick den för sig att starta om helt spontant och startade aldrig igen, utan visade en bild med en sladd och itunes. Sånt händer tänkte jag, kopplade in telefonen och restorade. Allt var frid och fröjd, till den dog igen och samma sak hände.

Den här gången installerade jag inga progra, tänkte att det var felet. Det hjälpte inte. Restore igen, testade att inte återställa backupp. Uppdaterade till 1.1.2 låste upp med anySim 1.1.2u eller vad det hette, funkade några timmar som vanligt, sen när man startar om den så kommer den ikonen igen.

Vad kan det vara för fel?

• Medlem
  • Habo
  • 2008-01-19 18:21

Om den hamnat i DFU/Restore-mode så måste den sparkas ut därifrån med iBrickr (boot iphone) för windows tex.

Jag har testat det, men det går inte att "väcka" den. Det enda man kan göra är en restore och hoppas att den funkar en dag iallafall.

Testat virginize? Mitt tagnentbord funkade inre ert tag men tilslut fixa jag det med virginize.
Googla eller sök på forumet för info

Testat det nu, två gånger, men icke. Men jag blir bra på att jailbreaka. Har nog gjort det 20 gånger nu. Nu är det ännu värre än vad det var tidigare. Nu går det några minuter från restore och jailbreak till att den startar om och visar restore grejen.

Vad kan det vara? Kan det vara att minnet är skadat och den dör när den läser en dålig sektor?

Batteriet? Ger för mycket/för lite kräm?

1
Bevaka tråden