Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudproblem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-04 13:53

Kan nån hjälpa mej? Jag har en G3:a, kör OS 9.1. AppleVision 17". Problemet är att när jag skall ställa in ljudet så går inte det, varken i inställningsprogrammet ljud eller i inst.prog. bildskärm. I ljud står det: Inställningarna för ljudkällan kan inte justeras eftersom enheten används av ett annat program. Volymkontrollen åker tillbaka till minimum om man försöker ställa volymen. Hjälp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-04 13:56

Testa att kasta inställningsfilen för ljud.

Prova med att öppna System Mappen, öppna Programinställningar och släng inställningen för ljudet (filen heter "ljudinställningar"), töm papperskorgen, starta om datorn direkt och ställ in ljudet igen...

Eller kolla om du har en inställning som heter "Sound" i din inställningsmapp...
Har du det så kan du slänga ut ljud från inställningar och starta om datorn direkt.
Använd sedan Sound för att justrera ljudet.

[ 04 November 2002, 14:35: Meddelandet ändrat av: 12moons ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-04 17:17

Jag har kastat inställningsfilen som heter Ljud, det hjälpte inte. Jag har också slängt ljudinställningar i mappen Programinställningar. Inställningsprogrammet sound finns inte i mappen Inställningar, det måste vara nåt annat problem. Jag får snart gråa hår.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-04 21:26

Jag har löst problemet, det var ljudkortet som satt snett i datorn. Enkelt när man väl kom på det. Tack för dom svar som jag fick.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-04 21:32

Jag har löst problemet, det var ljudkortet som satt snett i datorn. Enkelt när man väl kom på det. Tack för dom svar som jag fick.

1
Bevaka tråden