Jo, men om du köper en nyare Mac, så har den ju med största säkerhet en DVD-brännare redan. Vad ska du då med en extern brännare? Det är att kasta pengarna i sjön, anser jag - om du ändå snart ska köpa nyare Mac.
Jag kom på det efter att jag skrivit jag håller med dig om att det är att kasta pengar i sjön men samtidigt vill jag bränna med mac innan jag köper ny så intern blir nog bäst.
Jag har kollat det är bara en dvd spelare i G3´an.
Jag föreslår ännu en gång "alternativ nr 2" från den andra tråden. Det kommer att kosta för mycket att hålla liv i en gammal G3. Lägg pengarna på en begagnad PowerMac G4 i stället. Du kan säkert hitta en som har tillräckligt med minne och hårddisk, och som har DVD-brännare. Du kan kanske t.o.m hitta en som är så snabb att den klarar Leopard.
vad skulle var ett "normal pris" vara för en sådan G4 och hur skulle den vara utrustad för att klarar Leopard ?
Med lite tur så får du också en del program förinstallerade (Tiger, iLife, Toast, m.m.). Kanske inte helt tillåtet licensmässigt, men ganska vanligt vid begagnat-affärer.
PS. Och lär dig citera rätt här i forumet. Nu ser det ut som citatet från mitt inlägg är en del av ditt inlägg...