Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min UK 1.1.2 OOB postades idag från London så den dyker väl upp om några dagar förhoppningsvis. Tänkte köra en hardware "upplåsning" på den och är nu på jakt efter lämpligt sim som funkar med mitt telenorkort. Har läst runt en hel del och hittat svenska leverantörer på blackstealth sim för 850kr och dualsim för 499kr eller skicka efter tex easysim från USA alt UK för £40. Ringde killen på rd.se med isim korten och han skulle ha 1000kr.

Fråga 1: Vilket/vilka kort kan ni rekommendera som har funkat för er och var har dom kostat, samt var beställde ni från?

Fråga 2: Vilket/vilka kort kan ni varna för som inte funkat, och var har ni beställt dom ifrån?

Tackar ödmjukast för ev svar!

  • Medlem
  • 2008-01-22 19:22
Ursprungligen av biopower:

Min UK 1.1.2 OOB postades idag från London så den dyker väl upp om några dagar förhoppningsvis. Tänkte köra en hardware "upplåsning" på den och är nu på jakt efter lämpligt sim som funkar med mitt telenorkort. Har läst runt en hel del och hittat svenska leverantörer på blackstealth sim för 850kr och dualsim för 499kr eller skicka efter tex easysim från USA alt UK för £40. Ringde killen på rd.se med isim korten och han skulle ha 1000kr.

Fråga 1: Vilket/vilka kort kan ni rekommendera som har funkat för er och var har dom kostat, samt var beställde ni från?

Fråga 2: Vilket/vilka kort kan ni varna för som inte funkat, och var har ni beställt dom ifrån?

Tackar ödmjukast för ev svar!

Det finns redan en massa trådar i ämnet. Gör en snabb sökning så lär du hitta svar. Hittar du inga kan du skapa en ny tråd.

  • Medlem
  • 2008-01-22 22:26
Ursprungligen av Baron:

Det finns redan en massa trådar i ämnet. Gör en snabb sökning så lär du hitta svar. Hittar du inga kan du skapa en ny tråd.

Bryter loss inläggen till en egen tråd.

Håll trådarna skapligt rena är ni snälla. Håll er till ämnet och skapa nya i stället för att kapa andras.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-22 20:28
Ursprungligen av biopower:

Min UK 1.1.2 OOB postades idag från London så den dyker väl upp om några dagar förhoppningsvis. Tänkte köra en hardware "upplåsning" på den och är nu på jakt efter lämpligt sim som funkar med mitt telenorkort. Har läst runt en hel del och hittat svenska leverantörer på blackstealth sim för 850kr och dualsim för 499kr eller skicka efter tex easysim från USA alt UK för £40. Ringde killen på rd.se med isim korten och han skulle ha 1000kr.

Fråga 1: Vilket/vilka kort kan ni rekommendera som har funkat för er och var har dom kostat, samt var beställde ni från?

Fråga 2: Vilket/vilka kort kan ni varna för som inte funkat, och var har ni beställt dom ifrån?

Tackar ödmjukast för ev svar!

Får man fråga varför du skall göra hardwareunlock OCH ha ett Stealth? Du vet väl att Stealth funkar på 1.1.2 utan att du gör en hardwareunlock Eller att hardwareunlock fungerar utan Stealth!

Tack för tipset! Har inte fått telefonen ännu så jag har inte IMEI numret som man är tvungen o fylla i på beställningen. Får lösa det när den kommer. Lite sugen på att köpa ett dual sim från mumien.se borde gå snabbare o få hit (sthlm) det, men det ska ju funka också.

annars så rekommenderar jag ebay (www.ebay.com). Där kan du få ett sim allt från 120 och uppåt. Jag köpte ett precis idag för 197:- ink frakt. Titta omdömen på säljarna så ska det inte vara något problem. Jag återkommer när jag fått hem kortet.

Ursprungligen av Occhino:

Får man fråga varför du skall göra hardwareunlock OCH ha ett Stealth? Du vet väl att Stealth funkar på 1.1.2 utan att du gör en hardwareunlock Eller att hardwareunlock fungerar utan Stealth!

Jag menar jailbreak och satte upplåsning inom citationstecken. Ska alltså inte in telefonen. Kunde iofs ha skrivit sim+jailbreak...well någon som har bra förslag på sim kort? Jag har som sagt läst en hel del trådar och det finns ju flertalet kort att välja mellan med varierande priser. Ska man ge 850-1000kr för ett stealth sim eller funkar det bra med ett dual sim för 499kr? Jag har telenor.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-22 23:07
Ursprungligen av biopower:

Jag menar jailbreak och satte upplåsning inom citationstecken. Ska alltså inte in telefonen. Kunde iofs ha skrivit sim+jailbreak...well någon som har bra förslag på sim kort? Jag har som sagt läst en hel del trådar och det finns ju flertalet kort att välja mellan med varierande priser. Ska man ge 850-1000kr för ett stealth sim eller funkar det bra med ett dual sim för 499kr? Jag har telenor.

Okej, med hardwareunlock trodde jag att du menade att du alltså skulle greja i telefonen. Du skall alltså ha en SIM-lösning, då skulle jag nog faktiskt vilja tipsa om EasyiSim, det verkar fungera bra för de jag vet har ett sådant SIM. £45 kostar UK versionen av det.

1
Bevaka tråden