Jaha, fast det virtuella minnet var inte det minnet jag menade. Det virtuella minnet gör sig bäst av att vara precis över det verkliga fysiska (RAM-)minnet, dvs i ditt fall 193MB. Mer än så är onödigt, det gör inte att programmen funkar bättre. Däremot funkar de flesta program bättre med det virtuella minnet aktiverat (undantag Photoshop), så det är bra att ha det påslaget.
Minnestilldelningen som jag menade var tilldelningen till själva programmet Realplayer. Det gör du genom att markera programmets ikon och välja "Visa Info" (antingen tangentbordskobinationen "kommando + i" eller genom att välja Visa info i Arkivmenyn). Där hittar du olika värden under minnesfliken varav du ändrar maxvärdet (tror jag, jag minns knappt längre!! Sorry...) till ett högre värde, åtminstone 50% högre än det som står, gärna ännu mer.
Du har bara 192MB att spela på (fysiska minnet) och systemet drar ju sitt plus att du kanske vill ha ytterligare fler program igång samtidigt(?), så ändra inte till ett värde så att summan av system, Realplayer och ev andra program överstiger 192MB.
Detta med att tilldela mer minne till respektive program förbättrar prestandan i alla program och är alltså nåt som rekommenderas starkt.
P.S. Men det var ju bra att du fick ordning på problemen på egen hand bara genom att ändra Realplayers inställningar!