Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HWupplåsning 1.1.2 misslyckat..

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har försökt mig på HW upplåsning på en 1.1.2, vilket är fuckin omöjligtmycket svårare än vad som kan tyckas, dessutom så är alla de tutorials som finns ute missledande på något sätt..

i vilketfall så kan jag få tillbaka telefonen i 1.1.1 läge, men eftersom baseband är raderat, så kan jag inte slå *#301# för att jailbreaka osv, jag kan inte heller få ner den i 1.0.2 läge i via ibrickr. Någon som har nått vasst tips på annat mer "old-school" sätt att jailbreaka en 1.1.1 via openssh maybe?

när jag skulle gör HW låsningen så fick jag fel koder hela tiden, jag lyckades radea via ienew, men när jag körde iunew så fick jag hela tiden konstiga koder, allting stämde, men tex:invalid checksum, och lite andra fuckade siffror här å var, inget vill helt enkelt funka..

aja, jag ska ge mig på nya försök, om ja bara kan få skiten jailbreakad, nåra tips?

Ja du, hade samma problem men om du uppgraderar till 1.1.2 igen så är allt löst.
En liten fråga! Varför kan jag inte skriva lösenord i Terminalen? Kan inte skriva något överhuvudtaget när Lösenord frågan kommer?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-01-22 22:20

Tror det ska gå att fixa. Kolla runt på www.hackint0sh.org där står det mycket, du går in på iPhone och Unlocking. Men sen så är det så att du ska skriva *#307# INTE *#301# men jag tror inte det hjälper.

1.1.2 uppdateringen hjälper inte ett skit, jag måste ta den tillbaka till 1.1.1 för att jailbreaka, men det fungerar ju ändå inte..

eftersom jag redan har kört ienew och raderat mitt baseband, så kan jag inte ens slå in larmnummer, och inte heller 307 eller 301..

jag måste alltså jailbreaka på nått annat sätt.

btw, vid uppdatering till 1.1.3 så får man nytt baseband va? isf kan jag ta den dit och sedan ner till 1.1.1 och 1.1.2 och jailbreaka så har jag mig en ipod touch iaf..

oj Förlåt Skoggy. Jag uppdaterade inte jag återställde med 1.1.2.
Sedan nergraderade jag till 1.1.1.
Pröva det.
Ge inte upp.
'Aggro

genom att ta den till 1.1.2 så fick jag inget nytt baseband. nån som har en ny länk var man kan köpa nytt "motherboard" för de som ar pajjat sitt baseband, det har funnits innan vet jag.

annars så hoppas jag att 1.1.3 ger mig baseband tillbaka..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-23 15:47

Varför ge sig på en HW upplåsning?? När det finns bra mycket smidigare sätt!!
Köp ett StealhSim så slipper ni hålla på med HW trams.
Har man endån köpt en iPhone har man väl råd att lägga 1000:- på ett Stealth Card??
Detta gäller såklart 1.1.2 OOB

Ursprungligen av zweigel:

Varför ge sig på en HW upplåsning?? När det finns bra mycket smidigare sätt!!
Köp ett StealhSim så slipper ni hålla på med HW trams.
Har man endån köpt en iPhone har man väl råd att lägga 1000:- på ett Stealth Card??
Detta gäller såklart 1.1.2 OOB

döh, sluta mygla, eller gör du reklam för stealthsim? kanske säljer? min iphone pyntade jag 2600:- för, varför lägga ut 1000:- te när man kan mekka det själv, och har ett intresse att pilla med?

jag har pc, så det är ibrickr som gäller. jag har raderat allt vad baseband heter efter ienew, så det går itne att "hitta" ända sättet att få tillbaka det är att komma tebaka via 1.0.2 via ibrickr å göra om allt å slänga in BT 3.9 eller uppgradera till 1.1.3 å ha en iphod iphoutch eller nått sånt

Vad står det när du kör Independence? när jag körde den hittade den inte basbandet efter återställning. men efter nergradering till 1.1.1 hittade den mitt basband

1
Bevaka tråden