Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenhet av byte från 9.1 till 9.2?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det värt besväret att byta från 9.1 till 9.2? Är det något besvär? Var kan man ladda hem 9.2? Stort tack på förhand för hjälpen. Det här är verkligen ett bra forum för macfrågor.

Jag körde 9.2 mindre än en dag på jobbet... otroligt struligt, mitt råd är att hålla kvar vid 9.1 om allt funkar.

Andra har säkert haft bättre upplevelser.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-12 00:45

Jag har MacOS 9.2.1 och tycker det funkar utmärkt. jag fick dock lite strul när jag uppdaterade till OS 9.2.2 så det har jag slopat. OS 9.2.1 kan du hämta här.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-12 09:57

Bengt vad för program skall du köra?

Vissa lämpar sig inte alls med 9.2...

Jag kör huvudsakligen Officepaketet och ett adressregisterprogram som heter MacHogia Sälj! Skälet till att gå över till 9.2 är att jag såg att Medal of Honor krävde det.

Nu är systemet bytt och klart. Allt fungerar utmärkt i 9.2.1. Tack!

  • Medlem
  • 2002-11-12 14:35

Vilka nyheter finns egentligen i 9.2.1 gentemot 9.1? Vilka program fungerar sämra i 9.2.1? Likaså med 9.2.2 som många haft problem med - vad är nytt? Är 9.2.1 samt 9.2.2 främst godis för de som kör vill köra classic i OS X eller finns det några feta karameller för oss andra som bara kör 9.X ?

/Fredrik

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-12 14:43

Ärligt talat så vet jag inte vad som är nytt i 9.2 i förhållande till 9.1 förutom att en del program kräver 9.2. Kanske någon annan vet mer? Jag fick problem när jag installerade 9.2.2 efter att haft 9.2.1 ett tag. Program började hänga sig och datorn gjorde lite som den själv ville. Problemet kan givetvis ligga hos mig som användare, men jag tar det säkra före det osäkra och håller mig nu till 9.2.1. Själv kör jag bara med nian och har inte gått över till X så jg vet inte alls vad som rekomenderas att använda om man skall köra classicläge under X.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-12 14:44

Generellt så vill Quark inte köra i för nya system. 9.2.1 och 9.2.2 funkar dte så där. I 9.1 funkar det bättre...

Äldre word versioner funkar inte heller optimalt med 9.2.X...

Det är i huvudsak classicläge under X som 9.2 fixar. vissa maskiner kan även bli aningen stabilare. Fast det finns vissa som blir ostabila med.

Mitt råd är full backup och sen testa sig fram.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-12 14:49

Aha! Kanske är det därför jag har alla möjliga problem med mitt gamla Quark här hemma? Fast, jag uppgraderade mitt Pagemaker för ett halvår sen och håller mig till det. MYCKET trevligare program än Quark!

Quark är BEDRÖÖÖVLIGT på nyare system... För mig funkar det bäst på 8.6 (!!!) på en gammal blå-vit, mycket stabilare än både 9.1 och 9.2, och en G4-a.
Ang gamla Office-versioner: Det finns en uppdatering som måste användas för system efter 8.6. Det är så länge sedan nu, så jag minns inte var jag hittade den, men den finns säkert nånstans på microsofts sidor.

[ 14 November 2002, 23:56: Meddelandet ändrat av: Jan-Åke N ]

1
Bevaka tråden