Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apollo IM kan inte koppla upp sig mot *@msn.com-konton

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-23 01:16

Tja,

Jag har ett ganska märkligt problem. Tänkte jag skulle testa Apollo IM och köra MSN från min 1.1.2 OOB jailbreakad och allt. Funkar i övrigt kanon men det här förstår jag mig inte på.
Först funkade inte MSN alls. Fick tips om en hosts fil man skulle byta ut. Tog ner den och förde över den till telefonen via WinSCP. Det gick bra men det gick ändå inte att koppla upp sig. Jag får fortfarande "Unable to authenticate: Unable to connect". Men bara om jag loggar in med mitt @msn.com konto. Mina 2 andra fungerar bra @live.com och @hotmail.com.
Kan det vara så att @msn.com kontot autentiserar mot en tredje server/ip som inte finns med i den hosts filen?

Jag är förbryllad.
HILFE!!!

/Ridell

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-24 12:54
Ursprungligen av Ridell:

Tja,

Jag har ett ganska märkligt problem. Tänkte jag skulle testa Apollo IM och köra MSN från min 1.1.2 OOB jailbreakad och allt. Funkar i övrigt kanon men det här förstår jag mig inte på.
Först funkade inte MSN alls. Fick tips om en hosts fil man skulle byta ut. Tog ner den och förde över den till telefonen via WinSCP. Det gick bra men det gick ändå inte att koppla upp sig. Jag får fortfarande "Unable to authenticate: Unable to connect". Men bara om jag loggar in med mitt @msn.com konto. Mina 2 andra fungerar bra @live.com och @hotmail.com.
Kan det vara så att @msn.com kontot autentiserar mot en tredje server/ip som inte finns med i den hosts filen?

Jag är förbryllad.
HILFE!!!

/Ridell

Min Apollo har funkat klockrent men nu på sista tiden får jag samma fel som dig hela tiden... skulle vara nice om nån vet hur man fixar det...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-24 22:25

Det märkliga är att de andra 2 kontona funkar varje gång jag försöker logga in men @msn.com funkar aldrig. Måste bara ha nåt med att @msn.com authar mot en annan server.....eller nåt. Har iaf skaffat mig en ny adress som funkar som man får flytta över alla användarna till. Så tråden är väl meningslös som det är nu men en lösning vore ju ändå kul att ta del av om nån har en sån.

  • Medlem
  • 2008-01-24 22:37

Jag tycker att Apollo och msn svajar ganska mycket över lag.

Har du testat meebo.com eller beejive.com? Båda fungerar ganska bra sägs det här och där på 99.se.

Ursprungligen av Ridell:

Tja,

Jag har ett ganska märkligt problem. Tänkte jag skulle testa Apollo IM och köra MSN från min 1.1.2 OOB jailbreakad och allt. Funkar i övrigt kanon men det här förstår jag mig inte på.
Först funkade inte MSN alls. Fick tips om en hosts fil man skulle byta ut. Tog ner den och förde över den till telefonen via WinSCP. Det gick bra men det gick ändå inte att koppla upp sig. Jag får fortfarande "Unable to authenticate: Unable to connect". Men bara om jag loggar in med mitt @msn.com konto. Mina 2 andra fungerar bra @live.com och @hotmail.com.
Kan det vara så att @msn.com kontot autentiserar mot en tredje server/ip som inte finns med i den hosts filen?

Jag är förbryllad.
HILFE!!!

/Ridell

Jag har samma problem med mitt @hotmail.com-konto..
BeeJive funkar men jag undrar om det finn nån möjlighet att köra MSN i bakgrunden medans man håller på med annat på mobilen eller måste man vara online på BeeJives sida hela tiden?

Det beror på att IM körs som Mobile user och inte root.
Då kan den inte ändra i hostfilen som den vill.

Finns en fix som kallas 'IM CHAT 1.1.3 fix' i Installern som funkar bra med Apollo, för MobileChat ska det visst räcka med att uppdatera till 2.2.3 av MC.

1
Bevaka tråden