Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetuppkoppling...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-29 23:22

Världen är orättvis!
Det jag grunnar på är om alla ständigt uppkopplade bredbandare är skuld till att min stackars modemuppkoppling avbryts hela tiden? Det blir bara sämre för varje dag...
Bärsignal saknas...
Datorn svarar inte som förväntat...
Din uppkoppling har avbrutits...
Det skulle kännas bättre om man visste att fler än jag har problemet.
Jag kopplar Telia 020. (för 800:-/mån)

800:- i månaden?! Har du ingen möjlighet skaffa Telia ADSL? Finns på över 450 orter.

Argh, jag känner igen mig, NetLink strular så pass mycket att jag får koppla upp och ner två-tre gånger innan man över huvud taget kommer in på 99mac.com. Jag har NetLink Bonus då det endast kostar 5 öre/min mellan 24.00 och 06.00.

"Har du ingen möjlighet skaffa Telia ADSL? Finns på över 450 orter"

ADSL och snabbare tekniker finns på minst tre orter inom två mils radie, men inte här. På jobbet har vi radiolänk till Värnamos stadsnät som ligger på 2 Mbit - alltid något.

  • Medlem
  • 2002-08-30 09:43

Se till att du har ett modem med rätt mjukvara om du har extern modem, jag hade ett Powerbit och fick prova med flera olika ROM för att få det som fungerade stabilt vid uppkoppling. Har du ett intern Macmodem kolla attt det är senaste drivrutinerna, testa om 33.6 är stabilare. kanske se över teleledningarna inne, och klaga hos Telia. det senare kanske är lönlöst....Byt internetlevernatör om problemen finns kvar, testa något gratisabbonnemang.

Det enda alterantivet för bredband i hela landet som jag känner till är via satellit, http://www.tiscali.se/tiscsat/
Är dyrt :16000kr för grejorna vid installation samt 800kr mån.
Kanske är ett alternativ för den som har företag? Om och hur det fungerar vet jag inte, men måste kopplas över en Windows PC. Ingen uppkoppling via telenätet behövs.
LRF har haft någon test med bredband via satellit hur det har gått vet jag inte.

Har ADSL nu, till slut fick vi det. Förut hade vi en modemuppkoppling via en PC med Windows webdelning till Mackarna, fungerade bättre än via mackarna. Säkert så att uppkopplingen alltid är anpassad för Windows. Och den PCn gjorde inget annat, det var en riktigt slö maskin men nätverkstrafiken skötte den snabbt, iallafall i modemhastighet....och det var vad som behövdes.
Har haft Netlink här också, de är kanske billigast nu också, de var det då i alla fall. De hade ingen uppkopplingsavgift.
Kommer ihåg att det låg nere ibland, hade Tele2 gratis abb. också för säkerhetskull.

Eller försök med http://www.bonet.se/page.php?xml=swe/pages/newspage.xml&newsid=36 med 2.5 Mb down stream-och fast ip-adress om du behöver-till låg kostnad...tycker jag.

Du Robert, hur hade du tänkt dig att Hjärnarp ingick i Bostreams täckningsområde... vore nog bra om du hade läst inläggen lite långsammare.

- Olle

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-25 20:22

Bostream har ju inte ens behagat infinna sig i Sveriges fjärde största stad så dom har ju en och annan "svart lucka" i sin täckning (understatement).

1
Bevaka tråden