Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nes games - funkar inte?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Jag har installerat själva NES games men när jag går in där står det "no ROMs found blablabla.." så då har jag kollat runt på youtube och olika hemsidor hur man gör då. Och kommit fram till att man ska lägga in en länk i sources, sen trycka OK och då ska man ha nått som heter Big Boss community (nått liknande iaf) MEN jag får inte det? Vad är problemet?

Jag har också samma problem jag har hört att servarna är nere som man skriver in för att få fram Big boss community. Men om det inte var det så söker jag också efter hjälp

  • Medlem
  • 2008-01-24 22:46

Ni får lägga in dem med hjälp av en dator och en sftp-klient typ Cyberduck. Det finns flera trådar om det redan så sök här så hittar ni nog något.

Kolla högst upp här annars.

Det ska inte behövas. Jag lade in NES med tillhörande spel för tre dagar sedan, och det fungerar utmärkt. Kan försöka återkomma till hur jag gjorde. Har inte touchen till hands just nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 13:56

men var hittar jag då listan med spel som han får upp för nedladdning från de sources man lagt till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 15:01

jag hittar alltså ingen lista med spel nånstans för nedladdning som han gör i filmen. Har emulatorerna och de tre spel-sources installerade...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 22:24

vart tog alla vägen? we need answers

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-28 23:18

Tips om nerladding av NES ROMS är inte tillåtet.

1
Bevaka tråden