Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Räddade objekt från...........????

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2002-09-04 08:45

Hej!
Jag kör 9.1 nu och är mycket nöjd. Men det är en liten sak som började när jag uppgraderade från 9.0.4 och det är att ibland när jag startar så lägger sig en mapp som heter "räddade objekt från macintosh hd" i papperskorgen. När jag öppnar och ska titta på vad det är så måste jag öppna det AW och då kan det vara flera tusen sidor med ett par rader skrivna på varje. Det är bara en massa frågeteken och anndra oläsbara tecken.
Är detta normalt eller är det något som behövs sparas? :rolleyes:

"Räddade objekt från <partitionsnamnet>" skapas när datorn krashar eller stängs av på fel sätt.

Då försöker systemet rädda det man höll på med, men inte hade sparat. Ibland har man nytta av filerna som skapas i papperskorgen, så man slipper börja om med det man höll på med. För det mesta blir dock filerna oläsliga tyvärr.

Ålltså, höll du inte på med något viktigt när datorn slocknade senast är det bara tömma papperskorgen och köra vidare som om ingenting hänt.

• Medlem
  • 2002-09-04 17:32

minns att jag hade samma problem när jag gjorde uppdateringen 9.0.4 -> 9.1
oftast så är det bara oviktiga tempfiler som ligger där men det är ändå jobbigt.
det löste sig dock när jag gjorde ytterligare en uppdatering... vilken det nu va´...
kör ju bara x nu

/majk

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2002-09-05 10:46

Tack! nu kan jag sova lugnt!

1
Bevaka tråden