Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera i "Classic" eller 9.2?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-06-04 10:51

Jag har OS X. Men om man ska installera ett program som e gjort för OS 9 (jag har 9.2)kan man installera i "Classic" läge eller bör man göra det efter omstart i 9.2? Vilket e bäst?

Jag skulle göra det efter omstart i 9.2 an och inte i classic. Har erfarit att det man installerar i classic inte går att starta och använda då det är upptaget av X (enl meddelande).

Vet inte om det har någon betydelse hur många partitioner man har osv.

Jag kan också tänka mig att det är bättre att installera med bara 9an igång, men samtidigt har jag installerat flera program för 9an via Classic utan några som helst problem.

Ofta är ju installeraren för endast Classic-program ett Classic-program själv och bryr sig då inte speciellt mycket om OSX och dess partitioner. Jag har 9an på en egen partition vilket kanske underlättar....

Kör 9.2.2 och OS X på varsin partition, och installera nya classic program när du startar från 9an. Har bara råkat ut för trubbel när jag försökt installera någonting under classic i X. Tycker för övrigt att bakåtkompatibiliteten i classic är usel, och försöker därför att endast köra OS 9 program i sin naturliga miljö.

1
Bevaka tråden