Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.3 Jailbreak släppt

Tråden skapades och har fått 131 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-01-25 08:41

Hur funkar det med SwePhone? Kan man köra SwePhone 1.1.2 eller måste jag vänta på SwePhone 1.1.3?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-01-25 08:56

Det låter som om att vissa har problem....hmm!

Citat:

Problems I noticed (had 1.1.1 jailbroken before)

1. Stock Ringtones don't appear to work anymore (but click and new email type system sounds do work)
2. iPod will not play music purchased from iTunes (however, mp3 files do play).
3. If you try to play a purchased song, it screws up the sound output, and you have to go into sound settings and toggle something that makes a sound in order to make the sound output work for mp3 files (but iTunes purchased songs still don't work).

In other words, this jailbreak kinda sucks... so don't do it yet.

-Gabe

Itac . nej jag gjorde det direkt från 1.1.1 . Swe phone kan man inte ha än så länge.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 09:55

verkar lite risky JB dendär

Hepp, hade lust att prova så jag har just kört uppgraderingen. Telefonen fungerar finfint.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-25 11:12

Två saker:

  • Det kommer rapporter i kommentarerna på iFun.se om att navigationen i Google Maps visst funkar, så det kanske inte har med baseband att göra?

  • Kan någon länka till en officiell sida som säger att Dev Team planerar att släppa en annan version av 1.1.3 Jailbreak?

Ursprungligen av koze:

Det kommer rapporter i kommentarerna på iFun.se om att navigationen i Google Maps visst funkar, så det kanske inte har med baseband att göra?

Ja, jag såg det, så jag tog bort texten om det ur artikeln iFun, det var Buster som hittat uppgifterna förut, antagligen hade någon påstått det i Hackint0sh-tråden.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-25 11:24
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, jag såg det, så jag tog bort texten om det ur artikeln iFun, det var Buster som hittat uppgifterna förut, antagligen hade någon påstått det i Hackint0sh-tråden.

Argumenten för att inte göra detta hack blir tunnare och tunnare för varje minut som går..

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-25 11:23

Riktigt sugen på att köra fulhacket nu. Finns det någon risk att man hamnar i en jobbig situation och måste reparera saker, lite som vissa behövde göra när de hade kört fulhack på 1.1.1 (tror jag det var)? Man måste vara lite långsiktig trots att det kliar i fingrarna..

Positioneringen verkar inte fungera hos mig, men det är det enda felet jag hittat, än så länge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-25 11:30

Kör nu 1.1.3 utan problem och upplåst.

Hade 1.1.1 innan med anySim installerat och redan kört under 1.1.1 så allt funkade.
Körde sedan igenom processen med iBrick som har varit den absolut enklaste hittils, inte svårare än att installera iTunes.

Intressant nog så fungerade allt efter uppgraderingeng inklusive installern och tredjepartsapplikationer.

Brorsan fick något error under sin installation av 1.1.3 så den hängde sig.
Detta var inte heller något problem att fixa, bara starta om i recoverymode och köra in 1.1.1 igen och jailbreaka så funkade den igen. Han håller just nu på att försöka igen, återkommer om det.

Och jag tyvärr funkar inte googlemaps locate-knapp i sverige, ÄN!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-25 11:45
Ursprungligen av sdimm:

Brorsan fick något error under sin installation av 1.1.3 så den hängde sig.
Detta var inte heller något problem att fixa, bara starta om i recoverymode och köra in 1.1.1 igen och jailbreaka så funkade den igen. Han håller just nu på att försöka igen, återkommer om det.

Fan, jag pallar inte att installera om allt. Det får bli till att pilla med det här i helgen så att man ha lite marginal tidsmässigt.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-25 11:35

Äntligen är den här

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-25 11:35

Någon som testat den?

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-25 11:41

Nej jag tror inte man ska chansa på detta, riktigt än. Vänta på den officiella...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-25 11:56

Funkar fint men jag skulle vänta på den nyare versionen som lär släppas inom en eller ett par dagar.

(Testade på en 1.1.2 otb telefon bara på skoj och för att kunna börja testa swephone.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-25 12:08

Här är en bild från när 1.1.3 körs på min telefon med Comviq.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 13:58

Försöker uppgradera nu men när jag dubbelklickar på "Run_This" så händer inget!!?? Enligt guiden på iClarified så skall det öppnas i Terminal!!?? Vilket terminalprogram?? Inget händer. Kör MacBook Pro den senaste.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-01-25 14:03
Ursprungligen av matz:

Försöker uppgradera nu men när jag dubbelklickar på "Run_This" så händer inget!!?? Enligt guiden på iClarified så skall det öppnas i Terminal!!?? Vilket terminalprogram?? Inget händer. Kör MacBook Pro den senaste.

Har du provat att ctrl-klicka på "Run this" filen och använt "Öppna med Terminal" ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 14:16

jedih: jag gjorde det nu men inget program kommer upp när jag testdae med högerklicket!!??

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 15:54
Ursprungligen av matz:

jedih: jag gjorde det nu men inget program kommer upp när jag testdae med högerklicket!!??

Höger klicka på run_this och välj Terminal programmet. Om inte den dyker upp i listan kan du välja other ... och gå till /Applications/Utilities/ (/Program/Hjälpprogram/) mappen .

Eftersom du redan nu har problem med att ens starta run_this kommando programmet är det kanske bästa att du låter bli att köra det. Man ska nog veta vad programmet gör innan man startar det.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-25 22:21
Ursprungligen av matz:

jedih: jag gjorde det nu men inget program kommer upp när jag testdae med högerklicket!!??

samma hände med mig men jag såg att jag hade inte extraeras alla filer där run filen fanns så jag gjorde det sen klickade på filen och då öppnade den... Har du gjort detta eller extraerade du bara run filen?

Det som i nuläget gör mig lite skraj är påståendet om att köpt iTunes-musik slutar att fungera. Är det någon här som har testat ifall det är sant?

allt fungerar för mig för utom att jag kan inte få igång internet
kan inte surfa med tele2 internet den säger att att edge inte finns
jag installerade med windows ibrickr

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 15:44

Som jag har förstått det så ska du återställa nätverks inställningarna efter det ska edge fungera igen.

//Rob

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-26 11:18
Ursprungligen av deejays57:

allt fungerar för mig för utom att jag kan inte få igång internet
kan inte surfa med tele2 internet den säger att att edge inte finns
jag installerade med windows ibrickr

Antagligen funkar det inte för att tele2 inte har EDGE. Dom skippade det eftersom 3G nätet är så utbrett. Om du vill ha EDGE måste du alltså byta till en annan operatör.

förlåt om jag är lite bakom men funkar det nu alltså att "patcha" upp 1.1.2 OTB så man kan ringa med dom med 1.1.3?

Ursprungligen av jurassic579:

förlåt om jag är lite bakom men funkar det nu alltså att "patcha" upp 1.1.2 OTB så man kan ringa med dom med 1.1.3?

Nej, men du kan däremot använda den som en iPod touch.

Ursprungligen av Patrik D:
Ursprungligen av jurassic579:

förlåt om jag är lite bakom men funkar det nu alltså att "patcha" upp 1.1.2 OTB så man kan ringa med dom med 1.1.3?

Nej, men du kan däremot använda den som en iPod touch.

Faktiskt verkar det som att det fungerar. Det man gjort för att klara av det är att baka ihop 1.1.2 och 1.1.3 a la en digital Dr Frankenstein för att sedan uppdatera med hjälp av resultatet. Än så länge verkar det inte tillräckligt riskfritt för att det ska vara värt att rekommendera för vanliga jailbreakare.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 16:34
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Faktiskt verkar det som att det fungerar. Det man gjort för att klara av det är att baka ihop 1.1.2 och 1.1.3 a la en digital Dr Frankenstein för att sedan uppdatera med hjälp av resultatet. Än så länge verkar det inte tillräckligt riskfritt för att det ska vara värt att rekommendera för vanliga jailbreakare.

Eftersom 1.1.3 tar bort allt i systemet och skriver ett nytt system på iPhonen så verkar det enda lösningen att göra en Jailbreak (1.1.2 tog inte bort smboliska länkar så man kunde skriva symboliska länkar i 1.1.1 uppdatera till 1.1.2 och på sätt komma in i 1.1.2). Som jag har förstått det så öppnar dom 1.1.3 imagen, ändrar i några filer, skapar en ny image fil med det patchade systemet och installerar det. Det fungerar bara för att dom har lyckas knäcka lösenordet på image filen och hoppas på att apple inte bygger in en checksum check i iTunes.

Fast jag tror det är kanske bäst att vänta någon vecka och se om det kommer en ny version som fixar dom största buggarna.

//Rob

Bevaka tråden