Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.3 Jailbreak släppt

Tråden skapades och har fått 131 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tjo!
Jag har nu kört den iBrickr som verkar flyta på felfritt och jag får ett meddelande om att jag skall köra 1.1.3 Soft Upgrade ifrån installern, enda problemet är att jag inte får upp någon sådan? Någon som haft liknande problem?

Jag kör en upplåst 1.1.1 och kör iBrickr på Windows.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-25 16:59
Ursprungligen av Fangorn:

Tjo!
Jag har nu kört den iBrickr som verkar flyta på felfritt och jag får ett meddelande om att jag skall köra 1.1.3 Soft Upgrade ifrån installern, enda problemet är att jag inte får upp någon sådan? Någon som haft liknande problem?

Jag kör en upplåst 1.1.1 och kör iBrickr på Windows.

1.1.3 Soft Upgrade finns antingen i "Recent packages" eller "System" i installer.app

Det kan vara så att du behöver någon Source som du inte redan har, men jag vet ärligt talat inte vilken den tillhör.

Jag har kollat i både Recent packages och i System.. Får inte upp den någonstans.. Har loggat in via SFTP på telefonen och ser att paketet ligger där, men det kommer inte upp så jag kan köra det..

Några andra idéer? Någon som har en aning om vilken source man behöver? Jag kör

AppTapp Official
Conceited Software
ModMyiFone.com
Ste Packaging
iphone-sms Repository
Unlock.no

ptba, du kanske kan jämföra med de Sources du har?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-25 17:41
Ursprungligen av Fangorn:

Jag har kollat i både Recent packages och i System.. Får inte upp den någonstans.. Har loggat in via SFTP på telefonen och ser att paketet ligger där, men det kommer inte upp så jag kan köra det..

Några andra idéer? Någon som har en aning om vilken source man behöver? Jag kör

AppTapp Official
Conceited Software
ModMyiFone.com
Ste Packaging
iphone-sms Repository
Unlock.no

ptba, du kanske kan jämföra med de Sources du har?

Jag har samma som du testa att göra en "refresh" under Sources

Ursprungligen av ptba:

Jag har samma som du testa att göra en "refresh" under Sources

Japp, har gjort refresh 200 ggr.. inget hände.. Så kom jag hem, kopplade upp mig på nätverket här hemma, körde "Reload" på förstasidan och refresh på Sources och vips hade jag min 1.1.3 Soft Upgrade.

Jippie tänkte jag och körde igång.. Nedladdningen går bra, men sen säger den "Main script execution failed". *Suck*

Någon som känner igen sig? Några idéer?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-25 21:34
Ursprungligen av Fangorn:

Japp, har gjort refresh 200 ggr.. inget hände.. Så kom jag hem, kopplade upp mig på nätverket här hemma, körde "Reload" på förstasidan och refresh på Sources och vips hade jag min 1.1.3 Soft Upgrade.

Jippie tänkte jag och körde igång.. Nedladdningen går bra, men sen säger den "Main script execution failed". *Suck*

Någon som känner igen sig? Några idéer?

Tror det brukar stå så när utrymmet är fullt. Testa avinstallera några program och kör 1.1.3 Soft Upgrade igen.

Ursprungligen av wat:

Tror det brukar stå så när utrymmet är fullt. Testa avinstallera några program och kör 1.1.3 Soft Upgrade igen.

Har massor med ledigt utrymme.. Testade dock att ta bort en film utan framgång.. Får samma felmeddelande fortfarande och ingenting händer.. Det stod något om att det skulle ta 10 minuter och sedan skulle telefonen boota om även om det felet kom upp, men så är det då inte för mig.. *suck*

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-26 12:34
Ursprungligen av Fangorn:

Har massor med ledigt utrymme.. Testade dock att ta bort en film utan framgång.. Får samma felmeddelande fortfarande och ingenting händer.. Det stod något om att det skulle ta 10 minuter och sedan skulle telefonen boota om även om det felet kom upp, men så är det då inte för mig.. *suck*

Du kan ha 8GB ledigt på den partitionen och ändå ha fullt på programpartitionen. Det är alltså inte samma sak.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-25 18:31

Går de inte få den på svenska nu längre eller? Min va svenska innan, men nu e den eng..

Jag har en nyköpt 1.1.3 (den köptes så ) tror ni jag också kan jailbreaka den?

Ursprungligen av Robban_Hockey:

Jag har en nyköpt 1.1.3 (den köptes så ) tror ni jag också kan jailbreaka den?

Ja, det går redan idag, men det är en lång, komplicerad och inte helt säker process. Vänta ett par dagar så borde det stabiliserats sig lite och mer information finnas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-25 19:01

Frågan är nu hur länge vi får vänta på Google Maps location funktionen och så klart EDGE eller ja GPRS...

Läste på bloggen till siten i originalposten i denna tråd:

http://cre.ations.net/blog

Det står bl.a:
I don't see the "1.1.3 soft upgrade" package in my Installer.
Make sure you have the "Community Sources" package installed, and hit "Refresh" in the Sources tab. It should show up under "All packages".

When I install the package, it says "Main script execution error". When I hit OK it looks like it crashed.
This happens to some people, but it doesn't appear to affect operation. Your phone should update in about 10 minutes and reboot by itself. If that doesn't happen, you'll need to restore and try again.

Vilket borde betyda att jag bara borde behöva vänta en 10 minuter eller så.. Håller helt enkelt tummarna.. Meddelar hur det går..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-25 20:04

funkade fint för mig, körde ifrån en 1.1.1, det enda som tog lite tid var att få själva soft upgrade 1.1.3 paktet i Installer.App att dyka upp. Men så fort jag kopplade upp mig hemma på mitt WiFi och körde en refresh så kom paketet upp.

//S

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-25 20:45

Stämmer det alltså att det går att jailbreaka en iphone som är köpt som 1.1.3 ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-25 21:25

Uppdaterade från 1.1.1 och stötte inte på några problem vid installationen. Ringsignalerna funkade dock inte som rapporterat, så jag fick skapa en ny.
Maps kan inte hitta min position, utan står bara och snurrar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-25 21:33
Citat:

It was discovered that there was a problem with that, if you weren’t starting from a freshly wiped iPhone. Basically, if you had my OpenSSH package installed and performed the upgrade, your iPhone was left thinking OpenSSH (and a lot of other stuff) was still installed.

Lite mer info här

Mina Ringsignaler Funkar Inte.
Vad Skall Jag Göra Har Mac.
Har 1.1.3
Gprs Funkar Inte

Ringsignaler fixade I Garageband nu återstår GPRS sen

GPRS Fixat

Ni som inte får upgrade 1.1.3 ska försöka installera Community source och uppdatera den har du den redan installerat så AVINSTALLERA den och starta om iphone och sen installera den igen så kommer nu få upgrade 1.1.3 software.

deejays: berätta... jag har samma problem.. hur löste du det?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-26 08:42

Det finns många modiga här

För att GPRS ska funka gjorde jag RESET NETWORK SETTINGS efter det då funkade

Nu har jag löst mitt problem med "Main script execution error"

Det är tydligen något skräp som blir kvar när man kör upplåsningen av 1.1.1

Det man gör är att man editerar filen /etc/fstab och letar upp en rad där det står:
/dev/disk0s2 /private/var hfs rw,noexec 0 2
ändra detta till
/dev/disk0s2 /private/var hfs rw

Boota om telefonen och kör Software Upgrade en gång till så fungerar det.

Dock skall jag tillägga att jag nu behöver köra en restore av min telefon sedan upgraden skitit sig och telefonen är fast i en evighetsboot. No big deal egentligen, borde bara vara att fixa det i iTunes.. Återkommer om hur det går..

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-01-26 13:25
Ursprungligen av Fangorn:

Nu har jag löst mitt problem med "Main script execution error"

Det är tydligen något skräp som blir kvar när man kör upplåsningen av 1.1.1

Det man gör är att man editerar filen /etc/fstab och letar upp en rad där det står:
/dev/disk0s2 /private/var hfs rw,noexec 0 2
ändra detta till
/dev/disk0s2 /private/var hfs rw

Boota om telefonen och kör Software Upgrade en gång till så fungerar det.

Dock skall jag tillägga att jag nu behöver köra en restore av min telefon sedan upgraden skitit sig och telefonen är fast i en evighetsboot. No big deal egentligen, borde bara vara att fixa det i iTunes.. Återkommer om hur det går..

Fick också detta error när jag körde uppgradering. Sen när jag klickat ok så stod den och snurrade i evighet. Gjorde en tvångsomstart och till min förvåning startade telefonen och 1.1.3 hade gått in. Har testkört telefonen aktivt nu i ett par timmar för att kolla om det var något som sket sig, men allt funkar prima. Har inte upptäckt några egentliga buggar, jo positionering funkar inte i Google Maps, men det visste vi ju redan. Att köra köpt musik i den fungerar hur bra som helst.

/M

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-26 12:21

Efter att ha läst en hel del på Hackint0sh verkar det som att man klarar sig bra om man går via 1.1.2 innan man uppar till 1.1.3. 90% av frågorna/problemen är sådant som egentligen är löst, det är bara att folk inte pallar att söka efter svaren. Det gör att man vid första anblick får intrycket av att det är mycket problem med det här Jailbreaket trorts att det kanske inte är det. Funderar på att uppdatera min och skriva en liten guide, vi får se.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-26 12:24

Känns ändå som att det nog är bättre att vänta på en patch som Dev Team officiellt släppt eller vänta på en riktig patch med unlock av baseband. Det här verkar ju bara vara en buggig halvmesyr?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-26 12:35

Jo, kan man låsa upp BB så vore ju det grymt. Å andra sidan kan man ju göra det också när den kommer. Har Dev Team någon webbsida eller status report? Jag blir sjukt otållig av att vänta..

Bevaka tråden