Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-01-20 20:07

Annars funkar Molgan rätt bra.

/Mein

Den ska heta "Rolf" därmed basta

martinbjornstromsserver.local

Bamsemor/far

alt.

Stora/ Lilla Björn

...ägaren har ju lite björn i namnet

Ursprungligen av Claes Magnusson:

martinbjornstromsserver.local

Jag har ju redan en Xserve G5 till mina egna grejer (liksom Belak) - detta är ju 99.se medlemmarnas maskin!

Ps. Maskinen landade hos Kullander & Kullander idag - dom skickar upp den i eftermiddag...

En blandning av robin o ludwig = Lubin?

Annars satsar jag såklart på Axel eller Axcell

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-21 05:51

Om det är bra effekt,
Ringhals

Yes!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-21 12:50

Fornnordiskt är trevligt, varför inte Ginnungagap det tomma utrymme mellan Muspelheim och Nifelheim som representerar det ursprungliga kaoset.

  • Medlem
  • 2008-01-21 13:00

Onemateopoetiska ord från Don Martin! Se den alfabetiska listan som finns länkad härifrån: http://www.collectmad.com/madcoversite/index-dmd.html

Användes som namntema på D-linjen på Chalmers ett tag, synnerligen underhållande. SIZAFITZ på er alla!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-21 13:23

En linje jag själv diggar är den som Ireland Internet körde på sina servrar (i alla fall för 10år sedan)... de döpte de efter karaktärer i simpson serien... började bli jobbigt att komma på namn när de närmade sig 140 servrar nånting. Typ, vet ni vad comic book guy heter?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-21 13:25

Döp den till "Klara", efter min nyfödda dotter…:-)

- Torkel

Maskinen kom idag! Jag springer ner och hämtar den imorgon och tar den till kontoret

Jag håller med! Klara!
Klara kommer av det latinska ordet clarus som betyder berömd och som även har gett upphov till det svenska ordet klar. Servern ska såklart bli bägge delarna, berömd och helt klart lysande!

eller My. My som den rabiata men helt fenomenala figuren i Mumindalen, hon som går sin egen väg. funkar även på engelska. kort och konsist!

Ursprungligen av klarabara:

Jag håller med! Klara!
Klara kommer av det latinska ordet clarus som betyder berömd och som även har gett upphov till det svenska ordet klar. Servern ska såklart bli bägge delarna, berömd och helt klart lysande!

eller My. My som den rabiata men helt fenomenala figuren i Mumindalen, hon som går sin egen väg. funkar även på engelska. kort och konsist!

Clarus betyder lysande.

Nu sitter Quadcore i racket!

10.5 Server verkar riktigt fräscht vid första anblicken.

Ursprungligen av Björnström:

Nu sitter Quadcore i racket!

10.5 Server verkar riktigt fräscht vid första anblicken.

Grattis!

10.5 server jo det är jättefint att titta på!
Och en massa mysiga funktioner som jag vill åt men... de funkar så där.
10.5.2 pls pls pls nu!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-01-23 18:20

Ja, Leopard-servern är fin, men fortfarande finns lite smolk i bägaren. Nu har du ju inte LOM i den där väl, men det strular för mig med LOM och Server Monitor.
NetBoot/DHCP/Computer Settings är inkonsekvent med var man skall lägga till datorer. Ja, det var väl vad jag kom på nu, finns lite mer som retat mig vet jag.

Vad gäller namn... Jag döpte jobbets mac pro-server till Jahve... blev inte så poppis men det skiter jag i, den fortsätter att heta så

Torsdag!
Döp dem alla efter veckodagarna och börja, och fortsätt och sluta, med torsdag. Logiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-23 22:32

Filippa skall de heta.

Ska vi döpa den till "blixten"

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-25 18:35
Ursprungligen av Björnström:

Ska vi döpa den till "blixten"

Isf "Flash Gordon" (och en bild av nån som flashar Gordon Freeman så det blir riktigt nördigt)

Jo den är utan frontljus men är den röd med dekaler?
Okej okej jag är färgad av sonens favoritfilm....

Jag röstar för Nizar - eftersom Nizars husse haft en icke obetydlig roll i den nya serverns tillblivande.

Prutjak

Ratatosk

i nordisk mytologi en ekorre som springer upp och ner i världsträdet Yggdrasil och befordrar förolämpningar mellan draken Nidhögg vid trädets rot och örnen Hräsvelg i trädets topp

The one of four

/just my 2 cents

  • Medlem
  • 2008-01-26 10:26

quattrostagione

Ursprungligen av jgb:

quattrostagione

...med extra allt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-27 01:03
Ursprungligen av PowerAxl:

...med extra allt.

Och extra crisp!

Socker-Conny.

Bevaka tråden