Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur flytta media från PC till Mac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 22:49

Hejsan! Om några dagar tar jag steget från PC till Mac! WOOHOOO!

Iaf, nu är det så att jag har en mängd bilder/video/musik som jag vill få in på min Mac utan att behöva köpa till en massa extra hårddiskar osv. Finns det något bra smidigt sätt att göra detta?

Tack för svar

Tja.

Finns mängder med lösningar. Förmodar att det är en NTFS-disk du har och därmed Windows du kör?

Om du har någon sånär ordning i din mappstruktur så kan du dela ut dina filer på dina förlegade burk och sedan hämta dem från din framtida Mac via ditt eventuella nätverket.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 18:57
Ursprungligen av kefirknugen:

Tja.

Finns mängder med lösningar. Förmodar att det är en NTFS-disk du har och därmed Windows du kör?

Om du har någon sånär ordning i din mappstruktur så kan du dela ut dina filer på dina förlegade burk och sedan hämta dem från din framtida Mac via ditt eventuella nätverket.

vänta vänta lite här. va? "..så kan du dela ut dina filer på dina förlegade burk.." vad betyder det?

Ursprungligen av Oasis:

vänta vänta lite här. va? "..så kan du dela ut dina filer på dina förlegade burk.." vad betyder det?

Han menar helt enkelt att du på PC:n aktiverar "file and folder sharing" (vet inte vad det heter på Svenska).
Gör så här: Högerklicka på den disken/foldern du vill dela ut, välj "egenskaper" och där välder du fliken "dela ut" och sätter där igång filutdelningen.

På mac:en går du sedan in i findern och trycker "apple" + k (connect to server), där skriver du sedan smb://*ip-nummer till PC:n*
Done! Nu monteras den delade disken/foldern som en hårddisk på din mac och du kan dra över filer hur du vill.

• Oregistrerad
  • 2008-01-28 15:58

Apple har bra guider för nybörjare: http://www.apple.com/getamac/movetomac/network.html

1
Bevaka tråden