Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nummerigenkänning (1.1.3) för svenska nummer fungerar

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-26 20:37

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?p=195665#post195665

Fungerar finfint för svenska telefonnummer!

Du råkar inte ha en länk som fungerar också?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-27 00:38

Verkar som om hackint0sh ligger nere, inget jag kan göra ngt åt =(. Men fungerar det gör det.

Go Natt

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-27 00:42
Ursprungligen av ahmedmo:

Verkar som om hackint0sh ligger nere, inget jag kan göra ngt åt =(. Men fungerar det gör det.

Go Natt

Hackintosh fungerar för mig.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Hackintosh fungerar för mig.
//Rob

Allvarligt? Fungerar det för dig? För mig fungerar det då inte och det är inte bara nummer-grejen jag vill ha därifrån heller.. Surt..

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-27 10:35

Japp, det fungerar för mig med

Annars så:
------------
instructions
------------

- Create a directory named "Support" in the /System/Library/Frameworks/AppSupport.framework/ directory
on your iPhone.
- Copy the "AppSupport" and "AppSupport.original" files from the zip file to
the /System/Library/Frameworks/AppSupport.framework/ directory on your iPhone.
- Copy the "PhoneNumber.dylib" and "PhoneNumberTemplates.txt" files from the zip file to
the /System/Library/Frameworks/AppSupport.framework/Support/ directory on your iPhone.
- Optimize the "PhoneNumberTemplates.txt" file on your iPhone by moving all templates for your country
to the top of the file and/or removing templates for countries that you don't need.
- Reboot iPhone.

Download the package here:

http://users.skynet.be/ra045246/phon...ib_build_9.zip

Jag tog bort allt från PhoneNumbersTemplates.txt utom Sverige delen.

Ursprungligen av ahmedmo:

Japp, det fungerar för mig med

...

Jag tog bort allt från PhoneNumbersTemplates.txt utom Sverige delen.

Jag har gjort detta och det funkar tycker jag, SMS ser bra ut, många inkommande nummer också, men eftersom det inte går att ställa in Sverige i format-menyn så blir vissa nummer ändå felformaterade... Eller det kanske inte påverkar det hela?

Funkar perfekt här med.

Fungerar det även på SMS delen? det gör det nämligen inte för mig.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-27 14:42

Körde den också. Däremot muppade den lite med mina sms och delade upp sms från samma person i flera poster...fast det kanske var något tillfälligt tok bara, får hoppas att den inte gör det med kommande sms.

Fungerar inte alls för mig.. Dock har jag jag jobb-abonnemang där jag måste slå en 0-a innan jag slår numret.. Numret blir alltså 008 123 456.. Har försökt ändra i text-filen, men inget jag gör fungerar.. Man känner sig som värsta n00ben.. Någon som har några förslag?

Alla nummer fungerar bra för mig förutom i SMS delen.

När jag skickar ett sms lagras numret som "0737xxxxxx" men när jag tar emot lagras det som "+46737xxxxxx" det blir alltså som två konversationer med samma person.
Dessutom syns endast namnet på kontakten på det formatet som är sparat under kontakten. Alltså ligger numret i kontakten som "0737" syns namnet i den konversationen men inte i den där numret ligger som "+46737".

Nån som känner igen problemet, och eventuellt har en lösning på det?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-29 16:23
Ursprungligen av kneckenbauer:

Alla nummer fungerar bra för mig förutom i SMS delen.

När jag skickar ett sms lagras numret som "0737xxxxxx" men när jag tar emot lagras det som "+46737xxxxxx" det blir alltså som två konversationer med samma person.
Dessutom syns endast namnet på kontakten på det formatet som är sparat under kontakten. Alltså ligger numret i kontakten som "0737" syns namnet i den konversationen men inte i den där numret ligger som "+46737".

Nån som känner igen problemet, och eventuellt har en lösning på det?

Jag hade samma problem, först trodde jag att den inte fattade vissa mobil-nummer-serier, men sen såg jag, som du skriver, att den delat upp konversationerna i flera, och att en del bara hade numret, och andra hade namn. Jag löst detta genom att radera en hel del SMS, men det kanske inte alla vill göra. För mig funkar det perfekt nu i alla fall, dvs alla nya sms som kommer in är felfria.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-29 17:22

Hur funkar denna nummerigenkänningen?

1
Bevaka tråden