det här med att ladda ur batterier för att ladda dem fullt var något som gällde batterier för 7-10 år sen. men det har lyckats hänga kvar. batterier utvecklas konstant och förbättras hela tiden. batterierna är med andra ord så bra nu för tiden att det inte längre gäller lika många regler för användning av dem.
att säga att ett ipod batteri "mår bra" av att laddas ofta vet jag inte, men jag vet att det inte påverkar battteriet negativt. däremot skall batteriet laddas fullt minst en gång i månaden. men för en frekvent ipod-användare görs detta nästan minst en gång i veckan, så det är inget man behöver komma ihåg direkt. det görs nästan av sig själv.
däremot kan man ha i bakhuvudet att ett uppladdningsbart batteri endast har ett visst antal laddningscykler innan det börjar tappa kapacitet. jag kan behöva rättning på detta, men jag har för mig att ett ipod-batteri skall klara av 10,000 laddningscykler utan problem. och det är en sjuhelvetes massa laddningar. så det är inget att oroa sig över. du kommer hinna tröttna på/förstöra din ipod långt innan batteriet ger upp. förutsatt att du följer reglerna alltså.