Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dev-Team Jailbreak 1.1.3

Tråden skapades och har fått 188 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 17:43

ska prova detta guide nu http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=610 som är för Windows återkommer senare

Robo-X:

Nix, det fungerade inte efter omstart, är väl bara å ha navizon installerat så länge då, är ju bara 64kb. Men om man positionerar direkt i maps är det mycket exaktare än med Navizon, den placerade mig 1km hemifrån.

Jag själv körde jailbreaket i windows men med mac versionens instruktioner. Jag hittade inte utilities foldern under applications men jag körde terminal i telefonen i stället och då funkade det.

Jag kan ringa osv men jag får inte positioneringen i maps att fungera utan jag fick ta ner locateme.

Alla mina 3:e parts applikationer försvann och jag får installera om dom. Flera av dom fungerar inte i 1.1.3 verkar det som, NES till exempel. Eller får någon annan igång det?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-27 18:04

Ni som har problem med att synka adressboken efter 1.1.3 kan lösa det henom att SSHa till telefonen och köra

ln -s /private/var/mobile/Library/AddressBook /private/var/root/Library/AddresBook

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-27 18:23

jag har fixat min till 1.1.3 nu, vilka mer har gjort det? Hade ni några sources i Installer? Vad ska man lägga till för sources? Bland annat för att få fram 300mb patchen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-27 19:13

Jisses vad mycket som händer.
Hoppas att det kommer en "säker" uppgradering senare så att även vi icke datakunniga kan uppgradera

Ursprungligen av Auto:

Jisses vad mycket som händer.
Hoppas att det kommer en "säker" uppgradering senare så att även vi icke datakunniga kan uppgradera

Följ bara denna guid, steg för steg
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=610
se till att du har 1.1.2 innan du sätter igång!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-27 19:41

Jag ser att Adrian inte har gjort några kommentarer i den här tråden ännu, vem vet, han kanske sitter och knåpar på en guide. Det verkar ju rätt soft med den installer-guiden på iClarified, men jag har ärligt talat inte fattat om det är en uppgradering som inte påverkar telefondelen. Det känns som det är så, men kan någon bekräfta genom någon officiell text? Jag är lite kinkig sedan 1.0.2 -> 1.1.1-tiden då jag trodde jag förlorat min ögonsten.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-01-27 21:16

måste man ha 1.1.2?? Vad gör man om man har 1.1.1, måste man först upp till 1.1.2 innan man smackar in 1.1.3??

Ursprungligen av mizi83:

måste man ha 1.1.2?? Vad gör man om man har 1.1.1, måste man först upp till 1.1.2 innan man smackar in 1.1.3??

Japp, 1.1.1 -> 1.1.2 -> 1.1.3

Fick aldrig det att funka bra för mig med 1.1.2 utav någon anledning.

Det gamla hacket för 1.1.3 funkade dock ok på min 1.1.1, men båda dessa lösningar för 1.1.3 verkar ganska buggiga tycker jag så jag har gått tillbaka till 1.1.1.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-27 21:48
Citat:

These are instructions on how to Update and Jailbreak to 1.1.3 iPhone Firmware with the Official Dev Team Method using an Installer Source. NOTE***: I am not sure if this source has been updated with the latest version of the jailbreak which is supposed to fix the iTunes sync issues!

Denna text finns på iClarified.com. Värt att tänka på, för er som funderar på att uppdatera ikväll.

Sådär. Nu har jag klivit upp från min iPhone 1.1.1 (tidigare uppdaterad från 1.0.2) till 1.1.2 och slutligen 1.1.3. Inga problem än så länge, allt verkar fungera som det ska.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 23:25

när jag trycker på Phone / Recents så hoppas den tillbacka till Springboard någon som vet hur jag kan fixa detta? om jag trycker på Återställa va får jag för version? har just nu (1.1.3)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-27 23:27
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Sådär. Nu har jag klivit upp från min iPhone 1.1.1 (tidigare uppdaterad från 1.0.2) till 1.1.2 och slutligen 1.1.3. Inga problem än så länge, allt verkar fungera som det ska.

Vilken guide använde du? Jag blir mer och mer sugen på att uppdatera. Var är Adrians guider när man som bäst behöver dem?!

Ursprungligen av ptba:

Vilken guide använde du? Jag blir mer och mer sugen på att uppdatera. Var är Adrians guider när man som bäst behöver dem?!

Min iPhone var alltså en jailbreakad och unlockad 1.1.1 innan jag satte igång idag och jag följde dessa guider från modmyifone.com:

1. Först denna för att uppdatera från 1.1.1 till 1.1.2 inklusive Jailbreak.
2. Sedan gjorde jag en unlock (anySim) för 1.1.2 med hjälp av denna guide.
3. Slutligen så uppdaterade jag till 1.1.3 med hjälp av denna guide.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Tack för ett bra inlägg. Bra med länkar till guider som man sedan lätt kan följa. Stötte på ett problem dock. Hadde från början en 1.0.2 som jag har uppdaterat till 1.1.1 och nu skulle jag uppdatera den enligt guiden du länkade till. Allt gick bra tills att jag hade kört jailbreak.jar. Då fastnar telefonen i connect to itunes mode (en sladd och itunes ikonen på iphonens skärm).

Vet inte riktigt hur jag ska ta mig därifrån. Guiden menar att allt ska vara klart och att det bara är att gå vidare och unlocka telefonen. Kanske har du eller någon annan något svar på vad som gått galet och om det inte gått galet vad ska jag göra nu.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-29 12:17
Ursprungligen av prinsen85:

Tack för ett bra inlägg. Bra med länkar till guider som man sedan lätt kan följa. Stötte på ett problem dock. Hadde från början en 1.0.2 som jag har uppdaterat till 1.1.1 och nu skulle jag uppdatera den enligt guiden du länkade till. Allt gick bra tills att jag hade kört jailbreak.jar. Då fastnar telefonen i connect to itunes mode (en sladd och itunes ikonen på iphonens skärm).

Vet inte riktigt hur jag ska ta mig därifrån. Guiden menar att allt ska vara klart och att det bara är att gå vidare och unlocka telefonen. Kanske har du eller någon annan något svar på vad som gått galet och om det inte gått galet vad ska jag göra nu.

Den är nog kvar i DFU mode. Starta Independence, du behöver inte göra något där, bara låt den vara igång en halvminut, så ska iPhonen gå tillbaka till normalläge.
Sedan kan du köra jailbreak.jar.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-01-28 21:02

Vad tusan betyder förkortningarna OTB, OOB och OTTB???

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-28 01:55

Intressant. Jag följde iClarifieds osx-guide och allt gick som på räls, tills telefonen skulle starta om sig själv. Det hände inget på 10 miuter så jag tryckte in sleep-knappen och nu rullar "laddningscirkeln" och telefonen svarar inte på något kommando alls.

Några tips någon?

Uppdatering: Ingen fara på taket. Jag hade fått för mig att home+sleep betydde "restore", men det är ju om man håller in dem tillsammans i mer än 25 sekunder. Nu funkar det som det ska!

Nu har även jag uppdaterat till 1.1.3... Allt verkar funka. Saknar Customize teman. Funderar på om jag ska våga testa SwePhone för 1.1.2...

Senast redigerat 2008-01-28 05:12
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 06:00

Fråga: Någon som stött på problemet att "wget" failed när man kopierar över i Fugu?? Alla andra kopieras över! Kör Mac och iClarified guiden!!

Tack Martin!
Det där såg ju faktiskt inte så svårt ut, men denna 1.1.3 uppgraderar inte heller baseband. Är det bra eller dåligt? Kommer maps att fungera med det gamla baseband och varför vill/går det inte att uppgradera baseband (jag måste ha missat något)...?
Om man bara uppgraderar mjukvaran, måste man senare då göra en ny uppgradering när de även har knäckt baseband?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-28 10:45

Körde guiden som nämns ett par inlägg upp, men det verkar inte som att min lur verkar vilja starta om efter hela terminal-grejen. Kan jag starta om den manuellt?

Ursprungligen av koze:

Körde guiden som nämns ett par inlägg upp, men det verkar inte som att min lur verkar vilja starta om efter hela terminal-grejen. Kan jag starta om den manuellt?

För mig så tog det ett bra tag innan den startades om (c.a 10-20 minuter efter sista "bilden" i instruktionen).

Det var inte speciellt svårt om man är nogrann och följer instruktionerna ordentligt. "Locate me" fungerar tyvärr inte. Angående baseband så tänkte jag faktiskt inte på det. Jag utgick från att det var en "schysst" uppdatering eftersom det var dev.teams (eller vad de heter) officiella enligt sidan.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-28 10:52

Ok, då låter jag den vara ett tag till.. Testade att hålla inne sleep-knappen för att stänga av, men inget hände. Vi får se vad som händer..

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-28 11:15

Det funkade! Det lönar sig att ha lite tålamod. Någon som kommer ihåg hur man fixar sms-nummer-problemet?

Ladda hem build 9 och gör enl. readme
http://users.skynet.be/ra045246/

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-28 11:39
Ursprungligen av jellyfisherman:

Ladda hem build 9 och gör enl. readme
http://users.skynet.be/ra045246/

Tack!

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-01-28 14:37

Martin:
När du följde den guiden körde du oneSIM först på 1.1.1 eller uppgraderade du direkt till 1.1.2? Dvs, behöver man göra något åt de ändringar anySIM 1.1 gjorde med baseband?

Vore trevligt om du skickade lite info om vilka program som fungerar

Tack på förhand!

Bevaka tråden