- applemagic
- Medlem ●
- Kramfors
Saken är den att jag skulle uppdatera med iFuns guide 1.1.1 till 1.1.2, men jag hade ju iTunes 7.6 och då sket det sig, jag har provat allt lyckades nedgradera till 1.1.1 med iunlock.no: s metod (Bypass activation and prepare phone for software installation) men då lyckades inte Anysim låsa upp den, det är tydligen iTunes 7.6 som sabbar Oktoprep på nåt vis.
Jag nedgraderade då baseband med iunlock (Downgrade the baseband firmware) det slutade med meddelandet (repair needed) läste då på ett forum att uppgradera till 1.1.3 löste det, det gjorde det men det går ej att nedgradera till 1.1.1sedan (okänt fel (1) kommer upp hela tiden.
I 1.1.3 kan jag få fram emergency call skärmen men ej nedgradera till 1.1.1 eller 1.0.2.
Mitt IMEI: ----------------------
ICCID: ..........................................
Firvare: 04.03.13_G
Så använd inte iFuns giude 1.1.1 till 1.1.2 om du har iTunes 7.6
Finns det nåt hopp för min iPhone?:'(
hade redigerat bort IMEI nummeret om jag var dig, det är ju telefonens serienummer. Har lite snabbt försökt att avinstallera nya itunes och lägga in det gamla men då hittas inte iphonen. Vilka filer förutom program mappen och biblioteksfilerna?
Hoppas det löser sig.
Ok, får lägga in en varning om iTunes 7.6 i så fall. Har inte hört om problemet tidigare, är det fler som har samma problem med iTunes 7.6? Tänkte om jag skulle länka till någon sida för detta i så fall.
Känns konstigt att en uppgradering till 1.1.3 skulle hjälpa dig, för då får man ett en version av baseband som i dagsläget inte går att låsa upp (dvs 04.03.13_G).
Du kan möjligen testa den här guiden för att nedgradera baseband igen, inget jag testat själv dock.
Saken är ju den att jag ej kan nedgradera till vare sig 1.0.2 eller 1.1.1 får bara felmedelande (kunde inte återställa iphone okänt fel (1), men jag undrar kan man göra nåt via terminalen på macen via kabeln alltså för WiFi finns ju ej på telefonen
Så här står det ju på iunlock.no sidan DON'T upgrade to 1.1.3 yet! 1.1.3 secpack is found, so if you accidently upgraded your OTB 1.1.1 or older it is possible to downgrade.
Så vad jag förstår så borde jag ju kunna nedgradera den, och jag har samma IMEI: & ICCID nr som föut när jag hade en fungerande 1.1.1, varför skulle jag prompt uppgradera hmmm
va det där med högre ljud på ringsignaler som lockade, men nu ringer den inte alls:'(
Jag har hört från andra att det går utmärkt att använda iTunes 7.6, så jag skulle gärna ha lite mer info om var det står att det inte fungerar.
Har jailbreakat och aktiverat två 1.1.2-telefoner idag, iTunes 7.6 var inblandat. Se till att Independence 1.3.2b eller senare används.
Ja nu minns jag inte vart jag läste det men på iunlock.no under (How do i downgrade a 1.1.2 or 1.1.3 phone?) står det "Connect the phone to the computer and launch iTunes (v7.6 NOT recommended)." Jag vet inte hundra om det berode på 7.6 men nåt fel vart det.
Om du googlar på (Tunes 7.6 vill mess with oktoprep)får du upp detta bl.a
"iTunes 7.6 will undo OkToPrep and thus will screw up the 1.1.2 jailbreaking process. ....
Men till saken hör att jag lyckats få tillbaka min iPhone till 1.1.1, för det är en viss skillnad på hur man ska hålla in knapparna start & home knappen för att komma till "återställning respektive DFU mode"
det hittade jag här: http://dermapthera.wordpress.com/2008/01/17/downgrade-ipod-touch-version-113-to-111/
Har hållit på i ca 7 timmar i dag, men all heder åt iunlock.no det var deras "Baseband Downgrader" som fixade biffen till slut, men i går såg det mörkt ut när det bara stog
"repair needed"
Jag provade först länken du gav mej Adrian men när jag skulle göra det där med terminalen så funkade det inte "no such file" stog det typ.
Har jailbreakat och aktiverat två 1.1.2-telefoner idag, iTunes 7.6 var inblandat. Se till att Independence 1.3.2b eller senare används.
Dåså, då vet jag flera som säger att det fungerar, så jag tror inte iTunes 7.6 är skurken.
Vet inte vad det är med 7.6.
Det gjorde så att min octoprep inte fanns kvar vid uppdateringen. Sen när jag försökte komma till recovery mode så ville den uppdatera själv. Nu har jag hur som kommit till recovery mode. Men jag kan inte välja ispw fil själv med att hålla in alt tangenten. Någon som har en bra idé?
//t
Hehehe...nu spårade den ut ordentligt. När den var i recoverymode så startade den helt enkelt om. Så nu har jag 2 st iphones i itunes!
Såhär der det ut nu i Itunes när jag skall ladda in 1.1.1 igen.
Där trycker jag in alt + återställning
Och det här fina medelandet får jag då!
Det löste sig tillslut. Matade ut båda mina iphones och startade om itunes. på iphonen står det inaktivt sim och lika i itunes. Håll power + home inne "slide to turn of" dök upp. Det försvann efter ett par sekunder då släppte jag powerknappen och efter 5 sekunder till släppte jag home knappen.
Itunes sa då att den behövde leta efter ny programvara. Tryckte då på leta knappen. Telefonen kom upp och jag kunde trycka på återställ + alt.
liten fråga.. lyckades sabba min när ja skulle uppdatera till 1.1.3 me dev teams metod. så nu ska ja nedgradera. om ja nu göra det till 1.1.1 hur uppraderar ja då till 1.1.2 för att sedan lägga till 1.1.3 igen???
Independence 1.3.2b säger att ja måste ha 1.0.2 för att använda den. men då får ja inte aktivera den!
ja fick in 1.1.1 men får inte aktivera den i Independence 1.3.2b för den säger att ja måste köra 1.0.2.
vart kan man hitta den där filen för tidigare itunes som man använde förut när 7.5 också inte funkade riktigt??
blir tokig på detta
ja fick in 1.1.1 men får inte aktivera den i Independence 1.3.2b för den säger att ja måste köra 1.0.2.
vart kan man hitta den där filen för tidigare itunes som man använde förut när 7.5 också inte funkade riktigt??
blir tokig på detta
Du måste ha den senaste versionen av iNdependence för att det ska funka att få den ur recovery mode.
Jag aktiverade min genom den gamla vanliga jailbreak metoden, installerade oktoprep och sen uppgradera till 1.1.2 och höll tummarna för att det skulle fungera denna gången.
[QUOTE="Zebbe";1445288]Du måste ha den senaste versionen av iNdependence för att det ska funka att få den ur recovery mode.
Jag aktiverade min genom den gamla vanliga jailbreak metoden, installerade oktoprep och sen uppgradera till 1.1.2 och höll tummarna för att det skulle fungera denna gången.[/QUOTE]
Gick det bättre den här gången då?