Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp, snälla

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-17 10:29

Någon måste hjälpa mig här...varför vill inte mitt adsl fungera på min Mac??? har verkligen försökt få igång det, men tvingas nu istället att sitta och söla vid en PC, vilket inte e så trevligt när denna hänger sig i stort sätt hela tiden...jag har hört att man kan pinga igång internet. Hur fungerar det och finns det någon som kan ge mig en länk till ett sådant program??? :rolleyes:

Vad har du för ADSL leverantör?
Vilken OS kör du?

Jag vet att Telia ADSL har problem med Airport just eftersom de har använt reserverade IP serier för hårdvara i sitt ADSL nät. Doh.

Jag ser att du har en iMac och antar att du kör classic, men vilken utrustning har du mellan datorn och väggen? Är modemet inkopplat med USB eller RJ45 (ser ut som en bredare telefonplugg)?

Som sagt... hoppas för din skull inte att du har Telenordia...! Då är´e bara att byta till X

• Oregistrerad
  • 2002-09-17 12:33

Jag har BoStream Adsl och en hub e på väg så fort jag fixat igång internet...men det där med en ping rekomenderade dom mig på en macsupport linje...hur använder man den???

• Oregistrerad
  • 2002-09-17 12:33

har O.S 9.1

Har du kontakt med modemet?

• Oregistrerad
  • 2002-09-17 12:50

jag tror det är det som e problemet. det står, när jag ska gå ut på internet, att sidan inte kunde hittas....

Vad heter modemet och hur kopplas det in till datorn?

• Oregistrerad
  • 2002-09-17 12:55

På modemet står det FastInternet och det ser ut att heta Orckit´...först kopplar jag modemet till macen med en tp kabel och sedan modemet till nån annan sak som sedan kopplas till telefonuttaget...det funkar bra på min pc, men det vill verkligen inte funka på min mac

1. Du måste ha tcp/ip inställt på dhcp + dns inställt som det ska
2. sen kan du inte byta från PC till mac direkt utan du måste vänta ett bra tag innan du pluggar in macen efter att du har haft PC´n uppkopplad.
alt så kan du starta om ADSL modemet med macen inkopplad.

lycka till

- Slice -

Det är inte så att du bytt en rak kabel mot en korsad? Annars låter det ju mest som nätverksinställningarna på Macen som Slice säger.

• Oregistrerad
  • 2002-09-17 13:17

nej, jag har haft samma kabel och jag har redan försökt att starta om macen med modemet inkopplat...ska försöka med att starta om modemet oxå...men en macping..vad är det???

1
Bevaka tråden