Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.2 OOB -> 1.1.1-> 1.1.2 Problem

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en 1.1.2 OOB som jag nedgraderat till 1.1.1, jailbreakat och använt som iPod tuch i en månad drygt. I dag skulle jag ta och uppgradera den 1.1.2 men jag gjorde en miss. Jag hade lite för bråttom så jag glömde bort att installera OctoPrep. Så nu sitter jag här med en 1.1.2 som jag inte kan jailbreaka och som inte vill gå i restormode.
Hur löser jag de här nu?

Sätt den i DFU mode såhär:
1. Kolla så den är inpluggad till din dator och du kan se den i iTunes.
2. Håll inne både sleep/wake knappen och home knappen på samma gång.
3. När du ser att din iPhone försvinner från listen till vänster i iTunes släpper du sleep/wake knappen men håller kvar home knappen.
4. När du ser att din iPhone kommer upp i iTunes igen släpper du home knappen.
5. Nu borde det komma upp ett meddelande att du är i DFU mode.

Voila! Du är nu i restore mode och kan nu nedgradera tillbaka till 1.1.1, men det vet du väl redan?

Nu funkade de. Jag gjorde de där med home och sleep knappen tidigare men de funkade inte. Kanske för att jag inte hade den kopplad till datorn.
Tack så mycket oskarki

Jag Uppdaterade min 1.1.1 till 1.1.2. När jag skulle uppdatera installer efter en veckas användning så började det med att installer kastade ut mig hela tiden.
Det slutade med att telefonen inte ville starta. apple loggan kommer bara upp.
jag har provat att restora med alla FW, bara 1.1.2 som fungerar.Men eftersom jag inte installerat Oktoprep så vet jag inte hur jag låser upp den, Nåt tips?
när jag provar med någon annan FW får jag bara upp ett felmeddelande som heter (1015) Nån som har ett tips!?

Hjälp!!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-28 08:53
Ursprungligen av sanfridsson:

Jag Uppdaterade min 1.1.1 till 1.1.2. När jag skulle uppdatera installer efter en veckas användning så började det med att installer kastade ut mig hela tiden.
Det slutade med att telefonen inte ville starta. apple loggan kommer bara upp.
jag har provat att restora med alla FW, bara 1.1.2 som fungerar.Men eftersom jag inte installerat Oktoprep så vet jag inte hur jag låser upp den, Nåt tips?
när jag provar med någon annan FW får jag bara upp ett felmeddelande som heter (1015) Nån som har ett tips!?

Hjälp!!

Strunta i felmeddelandet (1015) och fortsätt enligt guiden (finns på anndra trådar här). Det är normalt med fel (1015).

Fortsätt guiden säger du, hur ska jag fortsätta guiden när telefonen säger att jag ska ansluta till itunes igen?

Ursprungligen av sanfridsson:

Fortsätt guiden säger du, hur ska jag fortsätta guiden när telefonen säger att jag ska ansluta till itunes igen?

Om du hade följt en guide så hade den sagt åt dig att köra independence för att komma vidare...

använder pc...

Nu har jag lyckas med att nedgradera den till 1.0.2 och fått installer att fungera. den är alltså aktiverad och upplåst.. men när jag ska upgradera till 1.1.1 så kommer felmeddelandet upp och telfonen visar bara att jag ska ansluta till itunes. nåt tips?

Ursprungligen av sanfridsson:

använder pc...

Nu har jag lyckas med att nedgradera den till 1.0.2 och fått installer att fungera. den är alltså aktiverad och upplåst.. men när jag ska upgradera till 1.1.1 så kommer felmeddelandet upp och telfonen visar bara att jag ska ansluta till itunes. nåt tips?

Kör du PC så ska du använda ibricker istället.
www.unlockthatiphone.com/ibrickr_v0.91.zip

Hade samma problem som du sandridsson men jag fixa de tills slut. Nedgradera till 1.0.2 från 1.1.2 och sen 1.1.1 och då funka de.

Använde mig av denna guiden http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461 när jag löste probemet (1015) Körde in oktoprep men när jag sen kommer till delen när man skall köra jailbreak så säger programmet att det bara kan användas om man har använt oktoprep i fw 1.1.1, men det har jag ju!? Börjar bli desperat nu alltså!

Snälla, om det är nån som har ett bra tips, hjälp mig..
(jag vet att jag e en rookie)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-29 23:07

Har försökt att fixa min iPhone med denna guide http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=455 Men det fungerar inte. Det är uppgraderingen till 1.1.2 som strular. Några knep?

Jag har faktiskt samma bekymmer med den guiden!
När man har kör jar-filen och när den ska boota om det sista så gör den inte det, kommer bara upp "koppla in till iTunes"-skärmen. Det slutar med att jag får restora med 1.1.1 igen...

Någon som känner igen fenomenet?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-30 08:37

Jag skall prova på en annan dator senare i dag, kan det vara så att man behöver en IntelMac?
Sen har jag hittat en annan guide som är liknande men har en del andra steg och stämmer mer med verkligheten.

Fick ett tips. Man skall tydligen starta programmet iNdependence efter uppdateringen till 1.1.2. Det står inte i guiden men... Får prova det senare.

Senast redigerat 2008-01-30 10:24
Ursprungligen av MatsOlov:

Jag skall prova på en annan dator senare i dag, kan det vara så att man behöver en IntelMac?
Sen har jag hittat en annan guide som är liknande men har en del andra steg och stämmer mer med verkligheten.

Fick ett tips. Man skall tydligen starta programmet iNdependence efter uppdateringen till 1.1.2. Det står inte i guiden men... Får prova det senare.

Jag kör IntelMac och får det inte att fungera.
Du får säga till hur det gick med iNdependence sen, tanken har faktiskt slagit mig...

Nu är det löst. Provade guiden igen (http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461) fast på min htpc. Installerade iTunes på den så att jag kunde följa guiden. Men det jag ändrade på, var att jag uppdaterade installer till den senaste (den som slutar på 10) innan jag installerade oktoprep. Då kunde jag senare köra jailbreak.rar, som man hänvisas till i guiden. Och när allt var klart så upptäckte jag att sim upplåsningen var fortfarande kvar. Tyckte att det var konstigt att anysim inte fungerade. Men när jag satte i sim:et så fungerade det att ringa!

Slutet gott, allting got!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-30 11:33

Min är klar nu, det fixades med att köra iNdependence sist av allt.

1
Bevaka tråden