Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IMEI & Baseband saknas efter 1.1.2->1.1.1!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle uppdatera min upplåasta 1.1.1 till 1.1.2 för att sedan lägga in 1.1.3 igår men trots installerad Oktoprep gick nåt snett vid installationen så jag restorade och lade in 1.1.1 igen.

Jailbreakade utan problem och unlockade med hjälp av AnySim. Problemet nu är att telefonen inte går att ringa med och att IMEI och modem firmware saknas helt under About.

Nån som har mer koll på hur man går vidare? Är iPhonen rentav permanent brickad? Kan man restora basebandet genom att lägga in 1.1.1 på nytt och uppreppa proceduren ovan eller påverkas inte basebandet av en restore?

Tacksam för hjälp, är smått orolig över det här nu!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-29 13:18
Ursprungligen av mmmikael:

Skulle uppdatera min upplåasta 1.1.1 till 1.1.2 för att sedan lägga in 1.1.3 igår men trots installerad Oktoprep gick nåt snett vid installationen så jag restorade och lade in 1.1.1 igen.

Jailbreakade utan problem och unlockade med hjälp av AnySim. Problemet nu är att telefonen inte går att ringa med och att IMEI och modem firmware saknas helt under About.

Nån som har mer koll på hur man går vidare? Är iPhonen rentav permanent brickad? Kan man restora basebandet genom att lägga in 1.1.1 på nytt och uppreppa proceduren ovan eller påverkas inte basebandet av en restore?

Tacksam för hjälp, är smått orolig över det här nu!

Lägg till i.unlock.no i Installer, så kan du nedgradera baseband.
Står i flera trådar här....

Ursprungligen av kenjon:

Lägg till i.unlock.no i Installer, så kan du nedgradera baseband.
Står i flera trådar här....

Jo men där är ju inget baseband alls nu? Tidigare fanns det ju något under IMEI och modem men nu saknas de två raderna helt.

Kan jag m a o börja om genom att restora 1.1.1 på nytt, jailbreaka med jailbreakme, sen virginiza genom i.unlock och sen låsa upp med anysim?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-29 14:10

Jo, och om inte det funkar, gå ännu längre ner (1.0.2) och köra virginize.... eller var den 1.1.1 som nyinköpt?

Den var 1.0.2 som nu. Provade att restora 1.1.1 och nu får jag upp IMEI igen men fortfarande no service. Får väl prova 1.0.2 då...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-29 17:10
Ursprungligen av mmmikael:

Den var 1.0.2 som nu. Provade att restora 1.1.1 och nu får jag upp IMEI igen men fortfarande no service. Får väl prova 1.0.2 då...

Inget Wlan?

1
Bevaka tråden