Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dev-Team Jailbreak 1.1.3

Tråden skapades och har fått 188 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Hnke:

Martin:
När du följde den guiden körde du oneSIM först på 1.1.1 eller uppgraderade du direkt till 1.1.2? Dvs, behöver man göra något åt de ändringar anySIM 1.1 gjorde med baseband?

Vore trevligt om du skickade lite info om vilka program som fungerar

Tack på förhand!

OneSIM känner jag inte igen alls. Jag följde de 3 steg (i mitt tidigare inlägg) slaviskt till punkt och pricka, no more no less.

Men om jag ska vara extra tydlig. Min iPhone är köpt i ett tidigt skede (Augusti?) då den hade FW 1.0.2. Körde Jailbreak och unlock (AnySIM). Sedan kom 1.1.1 och då jailbreakade jag och unlockade på följande sätt.

Vilka program som fungerar kan nog någon annan svara på. Jag lekte bara runt lite med ett par spel och inget seriöst. I nuläget så kör jag inga andra program än de som följer med en "ohackad" iPhone. Det enda som inte fungerar är "Position me" i Google Maps. Allt annat flyter på fint.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-28 15:31

Ni som uppdaterat till 1.1.3, hur många sources i installer har ni nu? (orginal), jag gjorde devteams update, och har bara en.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-28 15:33

Det räcker med ett inlägg kappy, du behöver inte fråga samma sak i flera trådar.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-28 16:14

Jag har en 1.1.2 OOB iPhone med StealthSIM, min telefon funkar bättre än någonsin. Finns det några fördelar med 1.1.3 i dagsläget, och viktigast av allt.. Kan jag uppdatera min 1.1.2 OOB till 1.1.3 och fortfarande använda mitt StealthSIM?

Är tacksam för svar // Jonathan

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-28 18:50

Nix. 1.1.3 funkar inte med simkortshack.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-28 21:05

Allt är väl samma sak - Out Of The Box, alltså ny ur förpackning.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-28 21:06

Koze, vet du om man kan göra detta på en OTB 1.1.2 med StealthSIM?

jellyfisherman:
Har du lust å lägga upp din PhoneNumberTemplates.txt du körde in.

Telefonnummer funkar klockrent överallt ut på SMS.

Here you go!

Jag tog originalet, tog bort alla länder som jag inte besöker samt att jag dubblerade och redigerade den svenska delen då jag har en fast anknytning också.

Observera att jag fortfarande kör 1.1.2. Vet inte om det är någon skillnad till 1.1.3, men det går väl alltid att (s)ftp'a tillbaka originalfilerna.

tackar, får se hur det funkar på min med denna...

Har uppdaterat till 1.1.3 för andra gången nu, denna gång med Dev Teams version.. Nu har även min klockfrekvens på iPhonen boostas, som den skall.

Ett problem dock.. Som känns som ett rätt stort problem - Jag kan inte synka över kontakterna med iTunes! De bara vägrar helt enkelt.. Det står synchronizing ett bra tag, men sen är telefonen lika tom på kontakter som förut.. Har kontakterna inlagda i Outlook (enbart av den anledningen HATAR outlook) och jag kör PC. Någon som har några idéer?

(Ja, jag har kryssat i rutan "Replace information on this phone" =D)

Ursprungligen av Fangorn:

Har uppdaterat till 1.1.3 för andra gången nu, denna gång med Dev Teams version.. Nu har även min klockfrekvens på iPhonen boostas, som den skall.

Ett problem dock.. Som känns som ett rätt stort problem - Jag kan inte synka över kontakterna med iTunes! De bara vägrar helt enkelt.. Det står synchronizing ett bra tag, men sen är telefonen lika tom på kontakter som förut.. Har kontakterna inlagda i Outlook (enbart av den anledningen HATAR outlook) och jag kör PC. Någon som har några idéer?

(Ja, jag har kryssat i rutan "Replace information on this phone" =D)

Det finns en lösning på hackintosh, sök där, den är ganska lätt man kör några kommandoni terminalen...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-29 04:35
Ursprungligen av matz:

I Love You!
Want to boom boom?

Trodde jag skulle vara tvungen att mata in alla 300+ kontakter manuellt.. Orka..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-29 13:24
Ursprungligen av Fangorn:

I Love You!
Want to boom boom?

Trodde jag skulle vara tvungen att mata in alla 300+ kontakter manuellt.. Orka..

Okaj! Kul att du uppskattade det lilla! Funkade det då???
För varmt för boom boom....aprilväder....+40 på da´n!
....men visst......men inte med dig hoppas jag!!?:tveksam:

EDIT: Tog bort bilden, helt opassande. /Patrik D

Senast redigerat 2008-01-29 16:07
  • Medlem
  • 2008-01-29 14:11

Jag har installerat 1.1.3 via installer och det funkade bra, det som försvann var programmen. Men jag kan inte installera något alls via installer nu, får hela tiden "Error: Main script execution failed!"

lösningar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-29 06:15

1.1.3 är ju helt enkelt lysande! Känns mycket snabbare än 1.1.1.

Allt fungerar som skall fungera, tom lokaliseringen i Maps. Gör bara som kneckenbauer sa tidigare i tråden. Installera Navizon och lokalisera med den 1 gång, sen är Maps lokaliseringen igång.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-29 08:32

Läste att det skulle finnas en update i installer som skulle funka både från 1.1.1 & 1.1.2 till 1.1.3? Någon som har denna i sin installer? Eller någon som testat från 1.1.1, hade varit skönt att slippa steget att uppgradera till 1.1.2 för oss som har 1.1.1. http://www.crunchgear.com/2008/01/28/exclusive-ijailbreak-mobile-released-upgrade-your-jailbroken-ipod-touch-iphone-over-the-air/

EDIT: Har läst på lite om denna uppdatering och det verkar somn att om man uppdaterar från 1.1.1 är jailbreaken baserad på Nate Trues hack som tydligen inte är så bra, medans om man har 1.1.2 är det DevTeam. Så jag rekommenderar inte att köra denna om man har 1.1.1 :(. Tråkigt verkade ju så smidigt!

Senast redigerat 2008-01-29 09:27
Ursprungligen av pecka:

1.1.3 är ju helt enkelt lysande! Känns mycket snabbare än 1.1.1.

Allt fungerar som skall fungera, tom lokaliseringen i Maps. Gör bara som kneckenbauer sa tidigare i tråden. Installera Navizon och lokalisera med den 1 gång, sen är Maps lokaliseringen igång.

Anledningen till att 1.1.3 känns snabbare kan vara för att de skruvat upp klockfrekvensen på luren ifrån 300 MHz till 412 MHz dvs 37 % så du är nog inte ute och cyklar där faktiskt.. Visst är det gött!

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-29 10:00

Men hur e batteritiden om de ökat MHz:en ? ingen skillnad?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-29 11:22

Någon som vet hur det går med swePhone till 1.1.3. Är van med svenska menye så vill inte uppdatera innan det finns.

Måste man tabort svenska menyer innan man uppdaterar till 1.1.3?

//Oscar

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-29 11:40

Testa att starta telefonen i restore-läge (stäng av, håll inne home samtidigt som du sätter i sladden) och flasha om 1.1.2, kan funka.

Jag har för mig att jag aktiverade och jailbreakade med Independence, senaste betan. Funkade bättre än jailbreak.jar.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-01-29 12:03

Att använda Nates softupgrade direkt från 1.1.1 rekommenderas ej!

Hej,

Jag uppdaterade min jailbreakade och upplåsta 1.1.1 igår direkt till 1.1.3 med Nates version och har en fungerande 1.1.3-iphone idag. Dock är det några issues:

- Positionerinen i Maps funkar inte, trots att jag kört både Navizon och LocateMe för att försöka aktivera den.
- DRM-skyddad musik köpt från iTunes spelas inte upp i iPhonen (klart irriterande!).
- iTunes Wifi Store funkar men jag kan inte förhandslyssna på musiken!

Annars funkar övriga funktioner men detta håller inte. Jag måste återställa den till 1.1.1 och gå via 1.1.2 för att sedan använda Dev Teams hack. Det verkar klart mycket mer stabilt.
Min bror använde Nates version på sin 1.1.2-upplåsta telefon med lyckat resultat. Dock finns det risk att man inte kan använda SDK-apps när de väl kommer ut om man använt Nates.

Alltså: Dev Teams hack rekommenderas starkt! Undvik Nates!

Ursprungligen av koze:

Testa att starta telefonen i restore-läge (stäng av, håll inne home samtidigt som du sätter i sladden) och flasha om 1.1.2, kan funka.

Jag har för mig att jag aktiverade och jailbreakade med Independence, senaste betan. Funkade bättre än jailbreak.jar.

Hittade en guide som adrian länkat till i en annan diskussion som tog mig tillbaka så att jag iallafall kommer tillbaka till 1.1.1 därifrån kanske jag ska försöka uppdatera till 1.1.2 på det sättet som du tipsade. Funkar independence med iTunes 7.6

Ursprungligen av koze:

Testa att starta telefonen i restore-läge (stäng av, håll inne home samtidigt som du sätter i sladden) och flasha om 1.1.2, kan funka.

Jag har för mig att jag aktiverade och jailbreakade med Independence, senaste betan. Funkade bättre än jailbreak.jar.

Independence fungerade bättre här med tack för tipset. Nu är det dags för the real thing då att få igång. 1.1.3. Önska mig lycka till.

Undrar om man ska ge sig på det här...

Jag sitter med en OOTB 1.1.2 WEEK 50 med stealthsim allt funkar som det ska inga konstigheter.

Undrar om man kan ringa med den UTAN stealthsim om jag uppgraderar till 1.1.3, är det någon som har koll?

Nu funkar allt kanon för min del förutom locate me funktionen men den verkar jag inte vara ensam om att inte få att fungera.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-29 14:30

Det finns lösningar på båda era problem, googla.

  • Medlem
  • 2008-01-29 14:56

det verkar inte finnas någon lösning på mitt problem, jag har hittat en lösning där jag ska SSH min telefon, men det verkar inte gå, eftersom jag har inte SSH installerat.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-01-29 15:47

JGG: Uppdaterade du installern före du la in 1.1.3? Läste lite snabbt i iClarifieds guide precis att det var mycket viktigt att uppdatera installer innan. Annars skulle den inte funka i 1.1.3 och man var tvungen att göra om allt.

Bevaka tråden