Stress, skall flytta och har en vacker tanke om hur jag vill koppla data och tv och digitalbox och vad allt det nu heter, ihop. Men jag är osäker på om jag tänker rätt.
Snälla kom med råd, tips och förslag!
Så här har jag tänkt: Jag behåller min iMac som arbetsstation. Köper en MacMini vart jag för över filmer, foton och musik. Kopplar den trådlöst (nya airport extreme) till en AppleTV. Det här har jag ännu koll på, men sen då? Jag skulle vilja ha en projektor istället för en "tv apparat". Hur fungerar det? Var kommer digitalboxen in? Hur många sladdar och remote controls kommer det här att bli?
Mitt mål är: Att sitta i soffan och ha på en hylla ovanför undangömt projektor, digibox, macmini och appleTV och sedan kunna använda tvn med en apple remote och använda trådlös keyboard om jag tex vill surfa på nätet. (eller kan jag det via projektorn?)
Behöver jag alls Apple TV som ett mellansteg? Eller skall ja skippa MacMini och plocka filmerna direkt från iMaccen?
Som sagt, jätte tacksam för alla råd. Även råd om vilken projektor, digibox, kablar osv som är bra och prisvärda köp.
En dum fråga ännu avslutningsvis; måste man ha en filmduk för projektor, eller räcker det med en vit vägg? Följdfråga; finns det filmdukar som inte är så förskräckligt fult upphängda?