Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swephone för 1.1.3 ute nu

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-29 18:00

http://www.ifun.se/swephone-for-113/

Jag skrev ett inlägg i kommentarerna där, för jag har problem med att få Svenska nummer att fungera, men eftersom jag (egentligen) respekterar IFun-gängets begär att hålla diskussioner här så startar jag den här tråden.

Ni som installerat med eller utan problem, kan ni inte rapportera det ni vet här.

/Herman

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-29 18:12

Funkar fint här

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-29 18:15
Ursprungligen av Buckner:

Funkar fint här

Då kommer frågan: Har du kvar "Svenska nummer beta 1" från 1.1.2 i uninstall-listan?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-29 18:24
Ursprungligen av ptba:

Då kommer frågan: Har du kvar "Svenska nummer beta 1" från 1.1.2 i uninstall-listan?

Nej för jag körde en full restore innan jag gick till 1.1.3.

Har du både beta 1 för 1.1.2 och 2.0 för 1.1.3 installerade spelar det ingen roll, bara se till att inte köra "reinstall" på beta 1.

Är 2.0 installerad över beta 1 är det den som gäller.

Vill du ta bort den ur uninstall listan får du göra det manuellt i Installer.app´s "LocalPackages.plist" fil, det är dock inte nödvändigt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-29 18:31
Ursprungligen av Buckner:

Nej för jag körde en full restore innan jag gick till 1.1.3.

Har du både beta 1 för 1.1.2 och 2.0 för 1.1.3 installerade spelar det ingen roll, bara se till att inte köra "reinstall" på beta 1.

Är 2.0 installerad över beta 1 är det den som gäller.

Vill du ta bort den ur uninstall listan får du göra det manuellt i Installer.app´s "LocalPackages.plist" fil, det är dock inte nödvändigt.

Jag tror jag "kom på det", man måste ju aktivera även nummerformateringen genom general->international. Jag tänkte att det bara gällde om man ville ha svenska menyer vilket jag skiter i

Jag har ändå problem med att Summerboard 3.0 ligger kvar i listan, så jag skulle gärna pilla mig in i LocalPackages.plist, men jag vet inte vart den finns...Några tips på den fronten?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-29 22:40

Här är den: private/var/mobile/Library/Installer/LocalPackages.plist

jag har problem när jag installerar Svenska menyer. får fel meddelande "Main script execution failed ! ? Någon som vet nåt ?

tack för tips/råd

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-01-30 16:34

Vad är det man ska ta bort i LocalPackages.plist?

Tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 17:03

FAQ:
Fråga: Jag får fel xxx när jag installerar Svenska menyer
Svar: Avinstallera andra 3:e parts program som kan störa, flera rapporter om att Dock ställer till det. Även Customize kan skapa problem. Om du uppdaterar från tidigare version kan det hjälpa att ställa tillbaka till engelska menyer innan uppdatering.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 17:20

drar liv i denna igen, hur avinstalerar man svenska nummer? Står bara reinstall och inte uninstall. Bor i england och det har sabbat nummerna från england.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-15 11:47
Ursprungligen av Jedsler:

drar liv i denna igen, hur avinstalerar man svenska nummer? Står bara reinstall och inte uninstall. Bor i england och det har sabbat nummerna från england.

Även om du väljer annan region först?

1
Bevaka tråden