Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett råd: Uppdatera inte till 1.1.3

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter samråd med Patrik D så låser vi denna tråd för att inte skapa förvirring för de som vill uppgradera till 1.1.3.
/Jetwash

Hej alla, tänkte bara varna lite för att uppdatera till 1.1.3. Jag har gjort det (det gick ganska lätt ändå) och det är nog faktiskt inte värt jobbet man måste lägga ner (för att lösa alla problem som uppstår). Jag hittade en bra lista i en post på hackintosh:

Known 1.1.3 Jailbreak Issues:
Ringtones stop working
**SMS Text Messages are out of order
Installer gives you "Main Script Error..."
Google Locate does not work
Sync issues
Caller ID doesn't work
Edge doesn't work
**Third Party Apps don't work such as Customize and Summerboad
OpenSSH is not working anymore and cannot be uninstalled
Bluetooth problems not connecting to devices
Limited file space for applications

Now I know many of these issues have been fixed with patches but at what expense? Depending on your phone you might not encounter all of these issues but it's just too much of a headache.

1.1.3 Firmware Features (Third party apps that do the same thing)
Re-arange with wiggly icons (Re-arrange icons using customize)
Mass text message (SMSD can send out mass texts and delete individual ones)
Google Locate (Same thing as Navizon)
Create Safari bookmarks on the home screen

If you have an existing iPhone with a previous jailbroken firmware, I strongly suggest that you wait for 1.1.4 Jailbreak or until these issues can be completely resolved for 1.1.3.

So for now, I have decide to downgrade my iPhone back to 1.1.1 which seams very stable for me with all of my working 3rd party apps.

Jag har markerat med stjärnor de två saker jag har problem med. Resten går att lösa med olika hack eller också har jag inte upplevt problemet alls. Men måste såklart tillägga att det är trist att inte kunna ha SwePhone. Så. Jag kommer nog inte nergradera, tycker det funkar fint. Men det är verkligen sant: för att få dom få nya funktionerna som 1.1.3 ger är det definitivt INTE värt jobbet/strulet det orsakar. Jag hade liksom för mig att det var några fetare nya funktioner i 1.1.3 men det var det ju inte... märkte jag...

Tycker jag.

Senast redigerat 2008-01-29 23:05

Den där provade jag sekund 1. Funkar inte för mig iallafall.

Jag har bara upplevt positiva saker med 1.1.3, inga problem som alla andra har haft.

Ursprungligen av Patrik D:

Jag har bara upplevt positiva saker med 1.1.3, inga problem som alla andra har haft.

Hm, om du går igenom listan däruppe, vilka saker har du upplevt och vilka har du inte upplevt?

Ursprungligen av svantet:

Hm, om du går igenom listan däruppe, vilka saker har du upplevt och vilka har du inte upplevt?

Inte upplevt:
Ringtones stop working
Installer gives you "Main Script Error..."
Google Locate does not work
Sync issues
Edge doesn't work
Third Party Apps don't work such as Customize and Summerboad
OpenSSH is not working anymore and cannot be uninstalled
Bluetooth problems not connecting to devices
Limited file space for applications

Upplevt men som var relativt enkelt att fixa:
SMS Text Messages are out of order
Caller ID doesn't work

  • Medlem
  • 2008-01-29 18:44
Ursprungligen av Patrik D:

[B]

Upplevt men som var relativt enkelt att fixa:
SMS Text Messages are out of order
Caller ID doesn't work

Hur fixar man det?

Ursprungligen av Patrik D:

Inte upplevt:
Upplevt men som var relativt enkelt att fixa:
SMS Text Messages are out of order
Caller ID doesn't work

Jag har inte fått SMS text mess att sorteras i rätt tid, det spelar ingen roll om jag använder automatisk tid eller manuell.

Caller ID funkar bra efter fix (och nu med SwePhone ännu bättre)...

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-29 10:07

Man fick trixa lite med nummerformateringen, men nu funkar det skitbra!
Man kan väl sammanfattningsvis säga att det inte är värt det för användare som bara vill att det ska funka utan trösklar, kanske mer för entusiaster.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-29 10:14

Jag vill nästan påstå att alla som har en iPhone i sverige nu är just entusiaster :).

Om ni uppdaterar med DevTeams 1.1.3 så får ni dels 37% snabbare klockfrekvens i telefonen (412 MHz istället för 300 MHz) och dels verkar den uppgraderingen fixa problem med tappade samtal som i varje fall jag har lidit av. Jag är då bara nöjd.. Vad gäller de punkter som stod där uppe så är det väl bara Nummerigenkänningen som är lite strulig, det andra stämmer inte eller är enkelt fixat.

Jag tycker då inte ni skall vara rädda för att byta..

Ursprungligen av Fangorn:

Om ni uppdaterar med DevTeams 1.1.3 så får ni dels 37% snabbare klockfrekvens i telefonen (412 MHz istället för 300 MHz) och dels verkar den uppgraderingen fixa problem med tappade samtal som i varje fall jag har lidit av. Jag är då bara nöjd.. Vad gäller de punkter som stod där uppe så är det väl bara Nummerigenkänningen som är lite strulig, det andra stämmer inte eller är enkelt fixat.

Jag tycker då inte ni skall vara rädda för att byta..

Har den andra uppdateringen (har glömt bort hans namn) också denna funktion? Att den höjer klockfrekvensen?

  • Medlem
  • 2008-01-29 18:30
Ursprungligen av Fangorn:

Om ni uppdaterar med DevTeams 1.1.3 så får ni dels 37% snabbare klockfrekvens i telefonen (412 MHz istället för 300 MHz) och dels verkar den uppgraderingen fixa problem med tappade samtal som i varje fall jag har lidit av. Jag är då bara nöjd.. Vad gäller de punkter som stod där uppe så är det väl bara Nummerigenkänningen som är lite strulig, det andra stämmer inte eller är enkelt fixat.

Jag tycker då inte ni skall vara rädda för att byta..

Den gamla klockfrekvensen var 400, inte 300 MHz.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-29 18:53
Ursprungligen av Baron:

Den gamla klockfrekvensen var 400, inte 300 MHz.

Samt att den var 412 redan i 1.1.2 och 400 i 1.1.1.

Jaså? Jag hade för mig att den var 300? Men jag är väl ute och cyklar då..

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-29 23:06

Efter samråd med Patrik D så låser vi denna tråd för att inte skapa förvirring för de som vill uppgradera till 1.1.3.
/Jetwash

1
Bevaka tråden