Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

får "no service" ibland efter uppdat. till 1.1.3

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2008-01-30 00:47

Hej. Jag har precis uppdaterat min iPhone till 1.1.3. Allt funkade som det skulle i början, men nu får jag "no service" hela tiden. Ibland har jag signal och ibland inte. Är detta något känt problem? Någon som vet vad som kan vara fel och hur man fixar det?

• Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 01:39
Ursprungligen av jensm:

Hej. Jag har precis uppdaterat min iPhone till 1.1.3. Allt funkade som det skulle i början, men nu får jag "no service" hela tiden. Ibland har jag signal och ibland inte. Är detta något känt problem? Någon som vet vad som kan vara fel och hur man fixar det?

Mer information vore inte helt fel. Har du ett *sim kort eller har du använt anysim på en 1.0.2 - 1.1.1 iPhone?

//Rob

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-30 09:29
Ursprungligen av Robo-X:

Mer information vore inte helt fel. Har du ett *sim kort eller har du använt anysim på en 1.0.2 - 1.1.1 iPhone?

//Rob

Spelar det nån roll vad man använt för att låsa upp telefonen med innan? Och isf hur kotrollerar man det om man inte gjort det sj??

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-30 02:18

Efter att ha bollat med 1.1.3 några timmar så tycker jag att det generellt är sämre mottagning. Iaf visar den nu 3/5 där den tidigare visade 5/5. Jag har iofs tyckt att den visat 5/5 lite för ofta med 1.1.2 och det kan vara så att den nu visar mer exakt vad som verkligen gäller. Med 1.1.2 kunde den visa 5/5 för att plötsligt tappa till 1/5, utan att man flyttat sig.

Råkat ut för No Service ett antal gånger. Har klippt lite extra i SIM-kortet, då det inte såg helt ok ut. Hoppas det hjälper.

Det har hänt mig också ibland hittar den inte sim kortet, säger finns inte sim kort.
Jag upplever att ( Samtals )ljudkvaliten har blivit bättre jämfört med 1.1.1

jag skulle tro att det har med detta att göra....

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/227206-tappade-samtal.html

fasiken går verkligen inte hitta en röd tråd. vissa har inga problem, andra massvis av problem. En del blir hjälpta av 113 medans du t ex fick problemet....

weird.

1
Bevaka tråden