Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca iPhone med Microsoft Outlook och iCal?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-01-29 22:11

Hej,
jag har en iPhone (1.1.2 Jailbreakad), den är synkad med min Mac, d.v.s. iCal. Nu råkar det vara så att jag går i skolan och har Microsoft Outlook-schema där. Undrar om man på något sätt skulle kunna synkronisera med både iCal och Microsoft Outlook?
Alla tips är bra, helst gratis, men de som kostar fungerar.

MvH,
Katana

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 09:29

Hej. har själv försökt att synka med ical o (för mac), men misslyckats. Däremot funkar det med Macs eget Mail (epostprogram).

Syncar för övrig förvånans värt snabbt att synca med min iphone (jmfr gamla ipoden), däremot kommer tyvärr inte listan med uppgifter över till mobilen.
Tips på lösning?

Jag synkar min Outlook Kalender med min telefon (tyvärr ingen iphone) men metoden borde vara den samma.
Använd Entourage (den kan läsa din exchange kalender) på OS X låt den synka sin kalender till iCal som sedan synkar sin till telefonen.
Finns massor av trådar i ämnet här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 10:47

Hej igen. Jag var kanske otydlig. men jag har inte lyckats synca mitt entouraged med iPhone.
Och som sagt, tips mottas gärna om hur man får uppgiftslistan i iCal att även synas i iPhone.

(har även försökt med ett tredjepartprogram, x, men det lirade inte med mitt iCal)

Nåja, får väl njuta av det vackra vädret istället (väderrapporten funkar iaf i mobilen

I Entourage gå till Inställningar välj Sync Services.
Här säger du vad som ska synkas till iCal.

Klart.

1
Bevaka tråden