Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dev-Team Jailbreak 1.1.3

Tråden skapades och har fått 188 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-01-29 16:20

Japp, jag missade det:( Håller på att restora och uppgradera min telefon just nu...

Senast redigerat 2008-01-29 16:52
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-29 17:22

va händer om jag uppdaterade till 1.1.3 men blev inte nöjd?? om man trycker på restore i itunes till vilken versioner blir den då?

Lås oss säga att vi som gjorde "den andra" uppdateringen som inte verkar vara lika bra som denna, hur kan vi på ett smidigt sätt göra detta? Är det bara att köra som om man hade en 1.1.2 eller måste man nergradera till 1.1.2/1.1.1 och sen köra om igen?

Någon som har provat?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-29 18:04

Någon som vet något om listen till 1.1.3?

Ursprungligen av kappy:

Någon som vet något om listen till 1.1.3?

Menar du Erica Saduns Listen? Den slutade funka för länge sen, tydligen ville företaget som kan säga vilken låt det är, vad dom nu heter, ha en dollar per låt när det blev så stora kvantiteter. VÄLDIGT synd, för det var fan den coolaste app jag haft på min ifån.

  • Medlem
  • 2008-01-29 18:11

En klibbig tråd finns här om hur man uppdaterar sin telefon.

  • Medlem
  • 2008-01-29 18:50

Jag körde via installer och det funkade för mig. För mig startades inte telefonen om, väntade ca 1 timme, startade om telefonen själv och då var 1.1.3 inlagt. Men vänta minst 40min!

försvinner alla kontakter när man uppdaterar?

  • Medlem
  • 2008-01-29 19:03

enda som försvinner är extreprogrammen

Har precis köpt en iPhone o undrar om jag kan se vilken version det är utan att öppna boxen? Kan man fortfarande se det med hjälp av serienumret? Någon som vet? Om det nu är en 1.1.3 o o b, går den att låsa upp?

Hehe, nu kraschade min iPhone och vill återställas. Första gången!

  • Medlem
  • 2008-01-29 19:34
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Hehe, nu kraschade min iPhone och vill återställas. Första gången!

Jag fick samma problem, stoppade in den och körde iBrickr, allting funkade sedan. Prova köra det eller independence om du kör mac.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Hehe, nu kraschade min iPhone och vill återställas. Första gången!

Vilken uppdatering hade du ? Nates eller Dev`s ?
Visst borde turbosim fungera utan problem vid en uppdatering ?

Ursprungligen av Fredriik:

Vilken uppdatering hade du ? Nates eller Dev`s ?
Visst borde turbosim fungera utan problem vid en uppdatering ?

Jag körde Dev's-varianten. Jag bläddrade runt lite i Google Maps när telefonen frös och jag tvångsomstartade den. Då ville den återställas i iTunes. Men jag är inte speciellt orolig, ska fixa den när jag kommer hem senare idag.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Hehe, nu kraschade min iPhone och vill återställas. Första gången!

Back on 1.1.3! (Efter ett par timmars jobb)

hmm, vågan man uppdatera än :-S

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-29 21:35

Var fasen är LocalPackages.plist i nya Installer? Jag vill ju rensa bort program som inte går att avinstallera. Är det någon som knäckt det ännu?

/Herman

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-30 00:08

Är det någon som har koll om Dev Teams Jailbreak lämnar kvar uppdateringen på telefonen, så man måste rensa den? Jag har ca 250Mb "övrigt" som ligger på min iPhone enligt iTunes, och jag klurar på vad det är.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-30 00:30
Ursprungligen av ptba:

Är det någon som har koll om Dev Teams Jailbreak lämnar kvar uppdateringen på telefonen, så man måste rensa den? Jag har ca 250Mb "övrigt" som ligger på min iPhone enligt iTunes, och jag klurar på vad det är.

Har inte kollat, det finns en 1.1.3 Soft Upg. Cleaner i installer som du kan testa att köra. Tror inte den tar bort nåt annat än image filen om den ligger kvar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 01:35
Ursprungligen av ptba:

Är det någon som har koll om Dev Teams Jailbreak lämnar kvar uppdateringen på telefonen, så man måste rensa den? Jag har ca 250Mb "övrigt" som ligger på min iPhone enligt iTunes, och jag klurar på vad det är.

Skriptet tar bort alla filer som den laddar ner så det ska inte ta så mycket plats efter installationen. Men kanske har något gått snett. Som jag har förstått det så behövs clean up skriptet endast för nates jailbreak.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 08:42

Jag är en novis på det här så jag måste fråga.
Är denna "1.1.3 dev-update" den release som gäller eller tror ni det kommer en mer "riktig" typ den man använde för att gå från 1.1.1 till1.1.2? Är det värt at vänta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 08:53

Någon som provat http://ijailbreak.com ? Fungerar direkt i installer för både 1.1.1 och 1.1.2 som skall uppgradera till 1.1.3.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-30 09:21

Läst att flera har uppdaterat från installern med lyckade resultat, avinstallera alla tredjepartsprogram först. Och uppdaterar du från installern från 1.1.1 är det förmodligen Nate Trues hack. Sök på forumet.....

Undrar också om det är värt att installera nu eller avvakta på att de möjligen knäcker basebandet på 1.1.3 med. Är väl inte speciellt troligt att det händer dock. Största anledningen till att uppgrdera till 1.1.3 är ju SDK och när det börjar komma ut program så man borde kanske avvakta tills dess.....

Okej

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 13:18

Här finns en bra samanställning av hur man gör för att uppdatera SAMT instruktioner för hur man gör för att fixa de problem som uppstår (både Nates och Dev's har som bekant flera problem):
http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16783855

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-01-30 14:21

Gjorde uppdateringen i förrgår, först 1.1.1 > 1.1.2 och låste upp den där för att sedan installera via Installer. Fungerade bra till slut. När du väl har 1.1.2 och upplåst så är det inga problem iaf.

Ett varningens ord!

Jag gav mig på Dev Teams soft upgrade igår. Mitt stora misstag var att jag inte hade tillräckligt med ledigt minne på telefonen. Trodde 600MB skulle räcka, vilket det inte gjorde. Resultatet var en totalt brickad telefon med rejäla spasmer. Fick ta HELA omvägen via 1.0.2 -> 1.1.1 -> OktoPrep -> 1.1.2 -> AnySIM112, via iNdependence, 112 Jailbreak, typ tre gånger. Tog åtta timmar. Nedgradering av baseband. The Works. Ta det lugnt och läs på innan.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 15:10

magnanamus: 600MB på vad? lilla eller stora minnet??
Jag har 132MB free out of 300MB on /
och 5972MB free out of 7440MB on /var

är det tillräckligt??

Det borde det absolut vara. Så noga kollade inte jag, men telefonen var full med musik och film.

Bevaka tråden