- Alenko
- Medlem ●
- Stockholm
Att MBA påverkar MBP egen utveckling tror jag naturligtvis inte heller på. Apple har säkerligen mycket god kontroll över samtliga projekt och lanseringsdatum. Mitt första inlägg handlade mer om själva innehållet i nästa uppdatering snarare än när det skulle komma.
Citatet du bifogare där Jobs kommenterar iPhonen kontra iPod:en säger ingenting. Medietränad som han är undviker han frågan snyggt med en klockren one-liner.
Jag håller med er om det här med framtidssäkring och så, och varje gång jag har det varit på gränsen till en för stor utgift för mig, så jag förstår verkligen det ekonomiska resonemanget.
Jag får bara vibbar av att en snabbare och bättre dator blir ett självändamål i sånna här diskussioner.
Den sammaslagna summan av "tid med snabb dator" blir väl ändå densamma om man köper den nyaste nu, och säljer sin gamla som om man kör på sin gamla nu tills nästa kommer och sen säljer den när det om några år är dags för byte igen?
Om du läser tråden så ser du att det diskuterats rätt mycket fram och tillbaka. Många hoppas på det, själv tror jag inte det händer, inte nu i alla fall. Men vi får väl se om några veckor.
Förövrigt hörde jag ett litet rykte om att Apple skulle lansera något idag, men det var mindre och billigare och kan inte vara en MBP. Får väl se hur mycket sanning det låg i det.
Förövrigt hörde jag ett litet rykte om att Apple skulle lansera något idag, men det var mindre och billigare och kan inte vara en MBP. Får väl se hur mycket sanning det låg i det.
Det visade sig vara sant, blev en rosa iPod nano, som säkert ingen missat vid det här laget.
Blir det något nytt tangentbord? Jag är så trött på det gamla där allt skit samlas under tangenterna. Hoppas den blir svalare då jag avskyr varma datorer med vinande fläktar.
Förhoppningsvis gör Apple om skalet något när de sätter in multitouch och då ser vi även det nya tangentbordet. Det är ju bara MBP bland Apples datorer som inte har det nya tangentbordet.
Finns ju även ett rykte från CrunchGear att uppdateringen blir den 17 Mars
http://www.crunchgear.com/2008/01/26/rumor-new-macbook-pros-on-st-patricks-day/
Synd bara att ryktesspridaren inte kollade i kalendern först. 17 Mars är en Måndag, Doh!
Hm.. Vem orkar vänta tills den 17:e mars? Fast har jag väntat sen december får jag väl vänta lite till.. Suck.
Jag funderar på om det verkligen är värt att vänta.
Jag står själv i färd med att köpa en MBP & funderar på om det verkligen är värd mer väntetid. MBP är ju en ruggigt bra maskin som det är i dag - en marginell bump på processorn & en snabbare cache känns inte riktigt som anledningar att hålla andan. 256MB lär väl knappast bli standard på lägsta modellen, vilken är den jag är ute efter & en multitrackpad är ju söt, men knappast värt några extra väntansveckor med en sämre arbetssituation (redigera film på min ibook är, eh, sådär).
Kommer det ingen i morgon slår jag till ändå. & jag är övertygad om att jag kommer att känna mig rätt nöjd.
Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till alla dessa rykten. Tidsmässigt är snart dags, förutsatt att Apple inte räknar novembers förändringar i BTO som en uppdatering. Kommer det något inom de kommande veckorna tror jag att det blir en speed-bump, möjligen inklusive en multitouch-platta. Vill naturligtvis hoppas på mer än så men är osäker.
Jag tror t.ex. inte att Apple väljer att implementera designändringar men endast speed-bumpa hårdvaran. Mest genomslag (utifrån utifrån ett marknadsföringsperspektiv) vore att lansera en "ny" generation MBP (som gjordes i juni 2007) snarare än att lägga till nya smålösningar och innovationer i kombination med nya processorhastigheter. Kommer en speed-bump nu är risken stor att Apple väntar ytterligare sex månader med att ge oss en ny generation MBP.
För att kommentera dagens design: Tycker att den är klockren.
tackar så mkt
synd att dom inte har bild med den nya finishen hoppas de släpper till de andra modellerna av mbp! så jävla synd att de inte släppte uppdateringen igår men då får vi hoppas på att det blir nästa vecka då!!!
tackar så mkt
synd att dom inte har bild med den nya finishen hoppas de släpper till de andra modellerna av mbp! så jävla synd att de inte släppte uppdateringen igår men då får vi hoppas på att det blir nästa vecka då!!!
Jag tror du missuppfattat. Refurbished betyder att det är en dator inlämnad på garanti som de har fixat och nu säljer billigare än de nya. Om jag minns rätt är det även annan garanti på de reparerade.
Jag tror du missuppfattat. Refurbished betyder att det är en dator inlämnad på garanti som de har fixat och nu säljer billigare än de nya. Om jag minns rätt är det även annan garanti på de reparerade.
ahaa fan my bad totalt! haha kanske var det mer ett önsketänkande det är iaf bra att någon är vaken som kan upplysa mig när jag hamnar i sånt önsketänkande tillstånd
Jag tror stenhårt på svarteloxerad aluminium som den nya finishen på MBP
kolla detta om ni inte vet var det är: http://www.sound4you.sk/images/hk_cinespecial29.jpg
givetvis med det nya svarta tangentbordet och med en svart ram runt skärmen lixom imac.
skulle la typ se ut såhär:
http://images.apple.com/euro/macbookair/images/design_gal11_20080115.jpg
(bilden är en Air som demonstrerar backlight i mörker)
Jag tror inte på uppdatering före Penryn.
Med 45nm och mindre värmeutveckling kommer det kanske ett tunnare chassi med tangentbord som vi redan sett i MB och MBA. LED backlights förstås. Multitouch trackpad vore väl konstigt om det inte fanns på flaggskeppet också.
Maj någon gång?