Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur säkert är Jailbreak?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-27 13:01

Hej,
Nu har jag kommit till delen, där jag vill jailbreaka min iPod touch Jag vet hur man gör så jag behöver inget tips på det. Har en 1.1.2 så det borde inte vara några problem.
Men jag vill gärna höra erfarenheter av er som jailbreakat, hur säkert är det? blir ipoden seg? hackar den? lägger den bara av? startar om sig flera ggr per dag? Någon slags bi effekt?
Sedan finns det väl ett sätt att få tillbaks den som förut, genom att återställa i iTunes visst? Hur har det funkat för er? Har den blivit normal? Eller har problem bestått?
Så lite erfarenheter från er, sedan gärna omdöme, är det värt att jailbreaka? Har förstått att det är riktigt mycket program/spel etc som man kan installera efter en jailbreak.

Men vill först höra med er, innan jag jailbreakar. Så man inte ger sig in på något som kan förstöra den.

/ Mvh iJoakim

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-27 16:16

Det enda som jag kan tycka är minus när man jailbreakar är att det segar lite ibland! Men inte ofta. Sen att visa program inte fungerar har ju inte med jailbreakningen att göra.
Du förstör den knappast och återställa går hur bra som helst. Det är ju bara mjukvaran man ändrar på och det går alltid att återställa.

Jag rekomenderar dig verkligen att jailbreaka om du har 1.1.1 eller 1.1.2 för när jag gjorde det på 1.1.3 så hängde den sig och det gick inte att ha svenska som språk.
Plus att allt försvann.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 02:51

Svenskan funkar fint på min. Det enda problemet är att man inte kan spela itunesköpta låtar eller filmer!

Jag använde mig dock inte av den automatiska jailbreaken, utan den första som kom ut där man installerar en binär image (300mb) i media foldern (spelar ingen roll om man har 1.1.1 eller 1.1.2) och kör 1.1.3 softupgrade (Nate True) från installern. Image filen e den från iphone så ipoden får iphonens utseende efteråt, men det ersattes efter installationen av software pack! (Verkar inte finnas längre på installern)

Däremot så finns det nu (sen några timmar tebax) en ny "official 1.1.3 upgrade" av dev teamet på installern, och den verkar funka fint för dom få som testat den!:)

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-30 14:46

1.1.2 jailbreak?

Tjena,
Finns det inget jailbreak till min 1.1.2 version, där man slipper nedgradera till version 1.1.1?
Tacksam om någon har en sådan guide!

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-30 14:46

Har i allafall bestämt mig för att jailbreaka, eftersom det verkar relativt säkert. Annars återställer man väl den bara....

  • Medlem
  • 2008-02-03 23:44

jag oxå…

Ursprungligen av iJoakim:

Har i allafall bestämt mig för att jailbreaka, eftersom det verkar relativt säkert. Annars återställer man väl den bara....

Hej,
jag det blir nog något 'break' för mig också. Men det är några saker jag funderar över, tekniskt och om framtiden.

1. vore det inte bra om iPod Touch kom upp helt och hållet på Skrivbordet. Jag menar - ett program som ÄR i min iMac men som hämtar och sänder data till iPodden. Jag skulle också vilja sortera om i vissa listor som aktier, det går inte, utan jag är tvungen att radera alla för att sedan mata in dem i 'rätt ordning'. Sådant gör en ju tokig.

Kommer vi att få se sådan programvara?

2. Retar mig ibland på att man inte kan markera, klippa och klistra in.
3. Finns det en 'cache' i iPodsSafarin?
4. Jag vill att iPoden hämtar in MÅNGA sidor, för att senare snabbare komma åt dem.
5. Varför inte veckonummer i Kalendern?
6. Ladda ner bilder till den borde man väl kunna göra!?!?

1
Bevaka tråden