Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedgradera från Firmware 1.1.3?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min briljanta man tyckte att han gjorde mig en tjänst när han uppgraderade min iPhone från 1.0.2 till 1.1.3 igår. Men eftersom i princip INGENTING fungerar ännu med den
mjukvaran ville jag backa ett steg till 1.1.2. Sagt å gjort, han börja fiffla...
Men nu är vi i död-läge! Original-SIM-kortet som hängde med från staterna är BORTA å telefonen vägrar göra nånting utan det!

Va f*n ska jag göra??

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-28 08:43
Ursprungligen av mallan brallan:

Min briljanta man tyckte att han gjorde mig en tjänst när han uppgraderade min iPhone från 1.0.2 till 1.1.3 igår. Men eftersom i princip INGENTING fungerar ännu med den
mjukvaran ville jag backa ett steg till 1.1.2. Sagt å gjort, han börja fiffla...
Men nu är vi i död-läge! Original-SIM-kortet som hängde med från staterna är BORTA å telefonen vägrar göra nånting utan det!

Va f*n ska jag göra??

Vad menar du med "död-läge"? Händer det ingenting alls när du slår på den, ansluter till iTunes, resettar den etc?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 09:31

Jag är i en liknande situation, iPhonen är i restore läge = det går bara att ringa SOS-samtal med den och iTunes vill omformatera den. När jag uppdaterade min från 1.1.2 OTB till 1.1.3 så funkade den ett tag, men sen la den av helt.
Vad jag förstår så går det att nedgradera den från 1.1.3, men det är sjukt trixigt och den fungerar ändå inte att ringa på då eftersom basebandet är permanent uppgraderat.

Jo det går nog att fixa läs den här tråden, http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/234591-varning-f-r-itunes-7-6-a.html

jag lyckades! På iunlock.no finns det mesta du behöver "downgrade baseband"

Läs specielt detta:
"Men till saken hör att jag lyckats få tillbaka min iPhone till 1.1.1, för det är en viss skillnad på hur man ska hålla in knapparna start & home knappen för att komma till "återställning respektive DFU mode"
det hittade jag här: http://dermapthera.wordpress.com/200...on-113-to-111/

kenjon: När jag ansluter med iPhone står det att simkortet inte stämmer överens med telefonen och att jag ska kontakta återförsäljaren. Saken är den att originalsimet är puts-väck-borta!!

rain: Men va fasen... Vad ska vi ta oss till??
Gör ett försök med länken applemagic skicka...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-29 00:23
Ursprungligen av mallan brallan:

kenjon: När jag ansluter med iPhone står det att simkortet inte stämmer överens med telefonen och att jag ska kontakta återförsäljaren. Saken är den att originalsimet är puts-väck-borta!!

rain: Men va fasen... Vad ska vi ta oss till??
Gör ett försök med länken applemagic skicka...

Att ni inte har kvar orginalsimmet ska inte vara ett problem. Finns någorlunda enkla metoder att nedgradera.

MinMac: tell me for guds skull! Fick ett erbjudande från en människa som kunde fixa telefonen för tusen spänn! Snål som jag är tänker jag INTE betala det.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-30 20:19

Lyft in SIM-kortet i en annan telefon och slå av PIN-check. Den får nite vara på när man ska mecka.

Sen tycker jag nog att det mesta fungerar i 1.1.3. Vad saknar du?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 21:43

Som sagt. Ett simkort utan pin-lås skall sitta i.
Sen handlar det om att få telefonen i recoverymode. Pröva att starta om telefonen med iTunes igång vs inte igång. Telefonen ansluten vs urkopplad. Prova att starta senaste versionen av iNdependence. Det kan få telefonen att "släppa loss" (Du behöver bara starta iNdependence. Inte trycka på nåt) Såfort du fått upp möjligheten att återställa i iTunes så skall du alt-klicka på Återställ knappen. Då får du möjlighet att välja vilken iPhone version du vill ladda in i telefonen. Börja med att gå tillbaka till 1.1.1 (Finns att tanka ner lite här och där)

wat:På min tid, (förra veckan) fanns inge Swephone t.ex. Å varken Costumize eller Summerboard funka. Ååå... så va de nåt mer.

MinMac: Jag har testat alla möjliga olika sätt att komma in till återställningen,
MEN telefonen säger bara att den vill ha simet som följde med telefonen. (stod förstås inte riktigt så i displayen)

Men jag ska hänvisa maken hit ikväll och säga att han inte får gå å lägga sig förns luren funkar!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-31 10:04
Ursprungligen av mallan brallan:

Men jag ska hänvisa maken hit ikväll och säga att han inte får gå å lägga sig förns luren funkar!

Bra, kör hårt med maken

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-03 20:35
Ursprungligen av mallan brallan:

wat:På min tid, (förra veckan) fanns inge Swephone t.ex. Å varken Costumize eller Summerboard funka. Ååå... så va de nåt mer.

Ok. Jag använder inga av de programmen, så det visste jag inte.
Nu tror jag dock att de fungerar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-03 19:55

jag använde mig av den här guiden http://www.modmyifone.com/forums/showthread.php?t=25695&highlight=downgrade+1.1.3 men när jag ska nedgradera till 1.1.1 utan DFU mode får jag problemet (1) :/ e desperat! borde ha stannat i 1.1.2!

HJÄLP

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-03 22:13

Går de att nergradera en OOB 1.1.3 då ???????????

wat: jo jo, det är möjligt. Men telefonen e ju körd liksom, jag kommer ju inte ens in i den?!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-04 15:02

Googla/kolla forum efter den exakta texten du får av telefonen, eller skriv av den här så kan vi som har tid över kolla runt åt dig.

Gjorde också misstaget idag och uppgraderade via itunes till 1.1.3, skulle jag inte gjort. Innan hade jag en jailbreakad och upplåst 1.1.1-telefon som fungerade. Nu är den totallåst
När jag försöker ladda in 1.1.1-firmware via alt-klicka på återställ-knappen i iTunes så får jag fel (1).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 01:57

Alla som får fel 1 betyder att iPhone är inte i DFU/Recovery mode. Det står beskrivet på tusen ställen hur man får iPhone i DFU/recovery. Men för er som inte orkar leta.

Håll ner power och home knapparna. Efter 10 sek släpp power knappen men fortsätt håll ner home knappen. Efter ca 10-15 sek släpp home knappen. Skärmen ska vara svart då är iPhonen i DFU/Recovery mode. Koppla in iPhonen till dator. iTunes ska då hitta den i recovery mode och du kan installera en ny firmware version.

//Rob

Jag hittade den lösningen igår och lyckades efter en herrans massa fippel få tillbaks telefonen till 1.1.1 upplåst och fullt fungerande telefondel.
Nu inväntar jag istället en sammanställd guide över uppgradering från olika firmware-versioner och basebands m.m. Som det är nu är det otroligt rörigt där ute på nätet och man hamnar lätt vilse på fel sida med fel guide som inte passar just den versionen man har.

1
Bevaka tråden