Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åka till WWDC 2008!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-30 19:27

Det har länge varit en dröm för mig att åka till WWDC, inte minst för att se TEH STEVE men också för att träffa apples programmerare, gå på massa sessions, osv. Så i år tänkte jag banne mig åka dit!

Biljetter brukar släppas i april, och förra året var mässan 11-15 juni. Kommer kanske inte bli exakt det datumet i år, men så man har ett riktmärke iaf.

Så! Är det nån mer som ska dit? Jag tänkte man kanske kunde ordna nån gruppresa eller nåt. Om inte så kunde det ju vara kul att veta om några andra svenskar kommer vara där

Jag tänkte man kan åka dit några dagar innan mässan, turista lite och så har inte varit i sf förut... Nån som har tips på sevärdheter?

Ursprungligen av nevyn:

Det har länge varit en dröm för mig att åka till WWDC, inte minst för att se TEH STEVE men också för att träffa apples programmerare, gå på massa sessions, osv. Så i år tänkte jag banne mig åka dit!

Biljetter brukar släppas i april, och förra året var mässan 11-15 juni. Kommer kanske inte bli exakt det datumet i år, men så man har ett riktmärke iaf.

Så! Är det nån mer som ska dit? Jag tänkte man kanske kunde ordna nån gruppresa eller nåt. Om inte så kunde det ju vara kul att veta om några andra svenskar kommer vara där

Jag tänkte man kan åka dit några dagar innan mässan, turista lite och så har inte varit i sf förut... Nån som har tips på sevärdheter?

Fasen, det vore grymt..
Jag bodde i SF i fem dygn med min bror när vi bussluffade runt USA 2005. Älskade staden, bara att gå runt i den är härligt!
Haight/Ashbury (gamla hippiekvarter) är rätt skoj att besöka med alla sina färger osv. Finns en del parker och sånt och det händer alltid saker överallt.
Blir sugen när man pratar om det... vad kostar sådana biljetter?
Vet inte om jag kommer ha råd eller tid men...
*drömmer*

edit:
Förresten så är det trevligt folk i den staden. Känns mer avslappnat än typ i New York, men det kan bero på att vi först landade i N.Y. och allt kändes så hetsigt
(Avslutade dock resan i NY och det är ju onekligen en häftig stad...)

• Medlem
  • 2008-01-30 22:29
Ursprungligen av Andreas Th:

Blir sugen när man pratar om det... vad kostar sådana biljetter?

Kul att du är intresserad och tack för tipsen

Ja, dyrt blir det verkligen... Jag tror man kan räkna med att inträdesbiljett till WWDC går på i stil med 10k SEK, och lika mycket för flyg tur och retur, sen ska man bo och äta också... Jag tänkte jobba som en galning i vår för att ha råd

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 22:59
Ursprungligen av nevyn:

Kul att du är intresserad och tack för tipsen

Ja, dyrt blir det verkligen... Jag tror man kan räkna med att inträdesbiljett till WWDC går på i stil med 10k SEK, och lika mycket för flyg tur och retur, sen ska man bo och äta också... Jag tänkte jobba som en galning i vår för att ha råd

går intredesbiljetten på 10k?! herregud...

• Medlem
  • 2008-01-30 23:33
Ursprungligen av crayzee:

går intredesbiljetten på 10k?! herregud...

$1500 vill jag minnas, men jag kan ha fel. Jag läste nånstans att biljetter kommer börja släppas i februari och inte i april, så vi får snart veta

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 21:32

Ursäkta dålig kunskap men vad är WWDC?

Ursprungligen av foccus:

Bla. Steve Jobs-teater och masshysteri

http://en.wikipedia.org/wiki/Worldwide_Developers_Conference
http://developer.apple.com/wwdc/

edit:
Lär vara asdyrt btw

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 21:51

Aha.

Ursprungligen av foccus:

Det är en konferens för utvecklare som arbetar med Mac. Den hålls en gång årligen. I princip allt som tas upp där är hemligstämplat och enda sättet att få tillgång till vad som sägs är genom att gå med i Apple Developer Connection och betala en slant. Annars är det inte så speciellt förutom öppningstalet som brukar sändas över Internet och där man kan få se vad Apple pysslar med.

Är man utvecklare och arbetar med Mac är det helt enkelt en väldigt bra tillställning att åka på.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-31 03:01

Det finns ju olika prisklasser också. Jag tvivlar på att dom billigaste biljetterna skulle kosta speciellt mycket.

Den billigaste kostade 2007 $1595, sen verkar det finnas dyrare också.
Man kan få ett stipendie att resa dit om man är student.
Sen ingår en biljett i ADC Premier Membership, som kostar $3499.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 16:54
Ursprungligen av Leftrustle:

Den billigaste kostade 2007 $1595, sen verkar det finnas dyrare också.
Man kan få ett stipendie att resa dit om man är student.
Sen ingår en biljett i ADC Premier Membership, som kostar $3499.

Då köper man hellre säsongskort på madison

shit, 10k! ska du gå på en microsoft keynote så ger förmodligen bill gates pengar till en istället för att få lite publik...

Du missar att det är mycket mer än bara en keynote. Det är en konferens som pågår under flera dagar där man har direktkontakt med Apples tekniker och får tillgång till förhandsinformation långt före resten av världen.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-10 20:25

Jag ska verkligen försöka ta mig dit i år. Har varit på Macworld Expo en gång tidigare. Var även en sväng till Apple i Cupertino.

1
Bevaka tråden