Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spellista för videofilmer?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-01-30 21:49

Jag har en massa avsnitt av t.ex. Pippi Långstrump. Det skulle vara trevligt om jag kunde göra en spellista så att jag kan lira alla avsnitten i rad - och loopa allt så att det börjar om från början. Som en spellista för musikfiler. Är detta möjligt? Jag har försökt ge filerna attributet "Musikvideo" i info - då hamnar dom bland musikfilerna i iTunes och man kan göra en spellista...men iTunes lirar inte dessa videos efter att ha ändrat attributen. Dessutom vill jag ha kvar filmerna med tumnaglar och allt under "Filmer" i iTunes och ATV.

Är det meningen att man ska titta på en rulle åt gången - även om den är 10 minuter - och sedan leta åt remoten och starta nästa kortis? Och nästa? Och nästa?

Har ni några idéer?

Det går inte att skapa en spellista som fungerar i AppleTV. Enda sättet är att slå ihop filmerna till en enda stor och skapa kapitelmarkörer för varje avsnitt. Tråkigt, men sant. Vi får se vad 2.0 för med sig...

1
Bevaka tråden