Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill kunna se veckan i kalendern

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare. Jag kan inte se vilken vecka det är i min kalender på min iPhone. Några tips på annat program eller finns det några inställningar man kan ändra på?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-30 21:44

Tack Eva men hur funkar det?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-31 00:01

Har du inte en Mac med iCal så kommer det inte att funka.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2009-12-28 00:29
Ursprungligen av Jetwash:

Har du inte en Mac med iCal så kommer det inte att funka.

http://ical.oops.se fungerar direkt i iPhonen. Bara att gå in på sidan och välja vilken kalender man vill prenumerera på direkt i mobile safari.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-31 09:11

Slarvigt av mig att inte kolla om du använder Mac. Jag tar alltid för givet att folk här använder det.

I alla fall - använder du Mac så lägger du in veckokalendern i iCal på din dator och nästa gång du synkroniserar så kommer veckorna in i telefonen också. Du kan också hitta en massa andra kalendrar att lägga in, t ex här finns ett 40-tal olika kategorier att välja på
http://www.icalshare.com/

Om du använder PC så kan jag tyvärr inte hjälpa dig, då hoppas jag att någon annan här på forumet svarar, det borde ju finnas nåt tycker jag. Lycka till

mm jo jag använder ju pc tyvärr eva

Vore kanon om det fans ngt sätt på en PC!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 12:52

Använder du Outlook 2007 på din PC så fungerar ical kalendrar!

Hur menar du nu Pgreen? jag har outlook 2007 men jahg använder det inte som mailprogram liksom

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-27 22:15

Skakar liv i den här gamla tråden. Finns det något annat sätt att få veckonummer att synas i kalendern på iPhone? Om jag har förstått det hela rätt så är ovanstående förslag att man prenumererar på en kalender som har lagt in veckonumret som en veckolång aktivitet/möte? Det innebär att man får en prick varje dag - alla dagar - i iPhonen? Mao försvinner en snabb överblick över lediga dagar i läge månadsvy?

1
Bevaka tråden