Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställ en 1.1.2. Hur?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-01-27 22:50

Tjena!
har fått jätte problem med min iphone... när jag ska gå in på inställningar (Settings) så finns det inga inställningar där, och efter kanske 10sec hoppar den tillbax till summerboard.

Nu funderar jag på att göra en återställning, men vet inte riktigt hur det funkar. jag har nu en 1.1.2 som är både jailbreakad och upplåst med anysim. Så nu till min fråga, hur gör jag en återställning? är det bara koppla in till itunes å trycka på återställning? sen är allt lugnt? eller måste jag jailrbeaka och köra anysim igen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-28 08:48
Ursprungligen av Nibo:

Tjena!
har fått jätte problem med min iphone... när jag ska gå in på inställningar (Settings) så finns det inga inställningar där, och efter kanske 10sec hoppar den tillbax till summerboard.

Nu funderar jag på att göra en återställning, men vet inte riktigt hur det funkar. jag har nu en 1.1.2 som är både jailbreakad och upplåst med anysim. Så nu till min fråga, hur gör jag en återställning? är det bara koppla in till itunes å trycka på återställning? sen är allt lugnt? eller måste jag jailrbeaka och köra anysim igen?

Du måste göra en restore till 1.1., downgrade av baseband, sedan restora 1.1.1 igen, jailbreaka och AnySIM. Se iphone.unlock.no (tror det är rätt länk). Finns många trådar om det här.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-01-28 09:36

tack så mycket! ska försöka mig på det här ikväll

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-01-28 09:46

"To enter recovery mode, connect the phone to the computer and press and hold the Power button (on top) and the Home button (on bottom front) simultaneously. After about 15 seconds phone will appear to turn off, release the Power button but keep holding the Home button. After about 15 seconds the computer and iTunes will detect the phone in recovery mode, and you can perform a restore. IMPORTANT: If you just click the restore button, it will restore it with the latest firmware. It's much safer to manually select firmware instead. If you want to manually select a different firmware you can hold down SHIFT key (Windows) or Option/ALT-key (Mac) when clicking the Restore button, and it will let you choose firmware file. Download the wanted firmware here (you would normally want 1.1.1)."
typ såhär?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-01-28 17:20

hmm måste jag både nedgradera baseband och firmware till 1.1.1? börjar bli lite mycket bollar i luften nu, kan nån hjälpa till lite tack!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-28 17:27
Ursprungligen av Nibo:

hmm måste jag både nedgradera baseband och firmware till 1.1.1? börjar bli lite mycket bollar i luften nu, kan nån hjälpa till lite tack!

Ja, läs det jag skrev ett par inlägg upp.

  • Medlem
  • 2008-01-31 16:01
Ursprungligen av kenjon:

Ja, läs det jag skrev ett par inlägg upp.

Jag behövde inte ändra mitt baseband när jag nergraderade från 1.12 -> 1.1.1 -> .1.1.2->1.1.3

Det var bara o restora nergradera låsa upp uppgradera o köra...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-01-28 18:58

ahh ok då e jag med, restore till 1.1.1 är samma sak som firmware
tack för hjälpen!

min iPhone (en OOB 1.1.2, använd som iPod Tuch med 1.1.1) har hakat upp sig så jag tänkte återställa den.

innan jag börjar med allt:
Ska jag återställa till 1.1.1 (alt-klicka på "återställ" och välja filen "iPod1,1_1.1.2_3B48b_Restore.ipsw" om jag har fattat allt rätt? ) först, eller 1.1.2?
Hur ska jag göra?

Ja, vet inte varför det inte skulle fungera, du kommer få jailbreaka den igen. Men du kan ju jailbreaka 1.1.2 också.
Testa 1.1.1 det borde fungera!!

Är det troligare att det fungar med 1.1.2 och är det tillvägagångssätt jag beskrev riktigt?

Låter som ett bra tillvägagångssätt, det finns många olika! Gör som du gjorde första gången!;)

Det var så länge sedan:p

Ok jag provar.

gjorde en återstälning med 1.1.1. ok nu står detta:

Hur gör jag nu?

Testa att återställa med 1.0.2
Har för mig att jag fick samma problem. Det är bara och testa! Du gör inte sönder telefonen av att byta och trixa med mjukvaran! jag har för mig att jag återställde till 1.0.2 sen uppdatera till 1.1.1 och då funka de!!!

nu funkar det, ineedindependece segade lite bara. Tack för hjälpen

Senast redigerat 2008-01-29 17:43

Nu ska jag uppgradera till 1.1.2 och köpa mig en grej som jag kan sätta på sim-kortet.
Funderar på denna då min iPhone köptes i USA. Vad tror ni?

http://cgi.ebay.com/New-Next-Sim-V4-Turbo-Speed-Unlock-iPhone-1-1-2-OTB_W0QQitemZ290201733020QQihZ019QQcategoryZ43312QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-01-31 01:02

Köp av nått märke som folk har testat... kolla typ ifun.se eller http://www.iphonewiki.se/index.php/Status

guiderna för att downgrada osv på iphone.unlock.no är grymma... har använt mig av dom nu å allt funkar klockers, tack för det tipset! tror iofs inte jag hade behövt downgrada baseband till 1.1.1, räcker nog med firmware om man ska upp till 1.1.2 igen..

  • Medlem
  • 2008-01-31 15:48
Ursprungligen av Nibo:

Köp av nått märke som folk har testat... kolla typ ifun.se eller http://www.iphonewiki.se/index.php/Status

guiderna för att downgrada osv på iphone.unlock.no är grymma... har använt mig av dom nu å allt funkar klockers, tack för det tipset! tror iofs inte jag hade behövt downgrada baseband till 1.1.1, räcker nog med firmware om man ska upp till 1.1.2 igen..

Har också funderat på det där om man behöver nedgradera baseband till 04.01.13_G (aka 1.1.1) om man ändå ska vidare till 1.1.2 Borde man inte kunna göra en jailbreak på 1.1.1 och installera oktoprep uppdatera och sedan köra "special" anysim på 1.1.2
Har gått en hel del mellan de olika versionerna 1.1.1-> 1.1.3 och vice versa.. vore smidigt om man slapp det steget med baseband nedgradering varje gång man passerar 1.1.1

Någon som kan klargöra det hela?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-01-31 01:11
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-02-01 01:41

jailbreaka och activata en affärsny 1.1.2 idag... då nedgradera jag bara firmware till 1.1.1 -> jailbreak. in med oktoprep sen upp till 1.1.2. firmware igen... funkade bra!

1
Bevaka tråden