Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan man göra med iPhone med 1.1.3 OOB?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 14:48

En kompis är förnärvarande i USA, och jag har därför möjlighet att få hem en iPhone. Frågan är vad jag kan göra med en iPhone som är köpt med 1.1.3? Som jag förstår det kan de inte nedgraderas och därmed inte aktiveras/jailbreakas... Har jag förstått det hela rätt?

Kan man säga något om utsikterna för att man kommer kunna aktivera, jailbreaka och låsa upp en OTB 1.1.3?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-28 15:18

Varför kan ingen lägga upp en FAQ som besvarar den här typen av frågor?

Ursprungligen av koze:

Varför kan ingen lägga upp en FAQ som besvarar den här typen av frågor?

Jo det skulle va skit bra, en tråd med all fakta om 1.1.1 1.1.2 1.1.3 elr något liknande!

Iphone 1.1.3

Om jag har förstått rätt så kan man inte köpa en iphone på applestore (hemsidan)och "hacka" den för att den kommer med 1.1.3 version, då undrar jag vet ni någon hemsida eller någon annanstans (som är säker) där jag kan köpa en 1.1.1 eller 1.1.2 ?

Tackaaar!:)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 01:56
Ursprungligen av iphoneApplestore:

Om jag har förstått rätt så kan man inte köpa en iphone på applestore (hemsidan)och "hacka" den för att den kommer med 1.1.3 version, då undrar jag vet ni någon hemsida eller någon annanstans (som är säker) där jag kan köpa en 1.1.1 eller 1.1.2 ?

Tackaaar!:)

Det är ingen här som kan säkert säga vem som säljer eller var man kan köpa en 1.1.2 eller äldre iPhone. Det är bara att chansa.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det är ingen här som kan säkert säga vem som säljer eller var man kan köpa en 1.1.2 eller äldre iPhone. Det är bara att chansa.

//Rob

Tack för Svar så vad tycker du borde jag ta chansen? för om jag får en 1.1.3 så har jag köpt i onödan:P

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 21:40
Ursprungligen av iphoneApplestore:

Tack för Svar så vad tycker du borde jag ta chansen? för om jag får en 1.1.3 så har jag köpt i onödan:P

Det är svårt att säga. Chansen rätt stor att du får 1.1.3 om du köper en iPhone i NY än om du köper den i en mindre stad med färre turister.

Nej du har i princip inte köpt den i onödan men det kan dröja ett tag innan den kan låsas upp. Tills dess kan du använda den som en iPod touch.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 16:10

Ok, jag inser att jag med andra ord har ställt en väldigt vanlig fråga Det var inte min mening att spamma forumet. Jag har läst en del om uppgraderade iPhone (t.ex. 1.1.2 --> 1.1.3), men inte något definitivt om vad som gäller för iPhone köpt med 1.1.3.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-28 20:12

det är mest för att väldigt få faktiskt har fått tag på 1.1.3 OOB. Inte ens säkert att någon har det på "riktigt" än eftersom alla affärer vill ju sällja ut det dom har på lager. Apple store kan väl vara undantaget, men inte här i england iallfall. I torsdags sålde dom fortfarande 1.1.2. Vet inte hur snabbt dom ändrar det.

Vidare på samma fråga.
Hur vet man att man får en 1.1.2 när man handlar den på en apple store.
Vilka serienummer ska man hålla sig till om man vill vara säker på att få en 1.1.2? För det lär väl inte stå 1.1.2 på förpackningen, sen kanske det är lite pinis att fråga efter en gammal modell i butiken eller? Lite väl uppenbart...

Iphone 1.1.3

Är inte speciellt bra på sånt här , så därför vill jag bara fråga...har tänkt köpa en iphone från Apples hemsida ( http://store.apple.com ) och min fråga är då om jag nu får hem en 1.1.3 version, kommer jag då kunna låsa upp den? så fall hur?

Tack !

Ursprungligen av iphoneApplestore:

Är inte speciellt bra på sånt här , så därför vill jag bara fråga...har tänkt köpa en iphone från Apples hemsida ( http://store.apple.com ) och min fråga är då om jag nu får hem en 1.1.3 version, kommer jag då kunna låsa upp den? så fall hur?

Tack !

sök, googla, läs, sök, googla läs...
http://docs.google.com/View?docid=dgzw9xs_0gfhxns&pli=1

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-31 07:14

Men kan man ens använda den som iPod touch? För att göra det måste man väl komma förbi aktiveringen, och det trodde jag inte var möjligt ännu (för 1.1.3 OOB).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-31 15:32

Du kan jailbreaka telefonen, men du kan för tillfället inte använda telefonen för att ringa med den eftersom StealthSIM mfl. SIM-chipp inte fungerar med 1.1.3 OTB och iPhones som är uppdaterade till 1.1.3 via iTunes. Fungerar bara med 1.1.2 -> 1.1.3 (som ej är uppdaterade via iTunes).

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-03 23:07

(som ej är uppdaterade via iTunes). säger du... Så om man har en 1.1.3 Iphone som är köpt i USA nyligen så kan man Jailbreaka den och köra med tex Turbosim ??????

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-04 04:39
Ursprungligen av ShiBBan:

(som ej är uppdaterade via iTunes). säger du... Så om man har en 1.1.3 Iphone som är köpt i USA nyligen så kan man Jailbreaka den och köra med tex Turbosim ??????

Nej. Du kan jailbreaka den men turbosim fungerar inte. Du kan använda den endast som en iPod touch.

//Rob

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-02-04 22:05
Ursprungligen av Robo-X:

Nej. Du kan jailbreaka den men turbosim fungerar inte. Du kan använda den endast som en iPod touch.

//Rob

Iochmed att det inte går att aktivera en 1.1.3 OOB så borde det inte gå att använda den som en iPod Touch.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-04 11:31

Okej! Kan du ge mig en länk??? Hittar inte någon som visar hur man gör med OOB 1.1.3 nämligen!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-04 12:12
Ursprungligen av ShiBBan:

Okej! Kan du ge mig en länk??? Hittar inte någon som visar hur man gör med OOB 1.1.3 nämligen!

Iclarified har många tutorials. Den här borde fungera.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-04 22:18

1.1.3.OOB som iPod Touch

Fick just hem min iPhone från USA. Med iNdependence kunde jag se att jag har en 1.1.3. Å när jag kollar på iPhone Status Ticker för 1.1.3 OOB, står det YES, på Jailbreak, men No/Not yet på: Activation, 3rd-party apps/API, Unlocking, TurboSIM.

Jag trodde man var tvungen att ha ett "turboSIM" eller liknande för att Jailbreaka!?. Hur som, är det helt kört (för nuvarande) att få igång telefonen. Eller går det iallafall att få igång den och få den att funka som en iPod Touch?

Alla trådar verkar handla om uppdateringar till 1.1.3, och inte 1.1.3 OOB. Har surfat runt, men har inte hittat någon lösning för 1.1.3 OOB.

Är det någon som vet om något av ovanstående fungerar.

Tack på förhand / hammarn

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-05 09:35

Ok, tack för länken Robo-X!

Så här står de i guiden, "These are instructions on how to downgrade an iPhone that was accidentally upgraded to 1.1.3 Firmware. If your iPhone has the 3.9 Bootloader then it is possible to downgrade the baseband and get a working phone again." Går de att nergradera en OOB 1.1.3 då? Har alla OOB 1.1.3 bootloader 4.6 :/ ???

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 13:41
Ursprungligen av ShiBBan:

Ok, tack för länken Robo-X!

Så här står de i guiden, "These are instructions on how to downgrade an iPhone that was accidentally upgraded to 1.1.3 Firmware. If your iPhone has the 3.9 Bootloader then it is possible to downgrade the baseband and get a working phone again." Går de att nergradera en OOB 1.1.3 då? Har alla OOB 1.1.3 bootloader 4.6 :/ ???

Ja alla 1.1.3 har bootloader 4.6. Men eftersom 1.1.2 gick att nergradera kanske går det oxå med 1.1.3. Det finns faktiskt inte så mycket info på otb 1.1.3. Du får ta och söka/fråga på hackint0sh forum om du inte hittar något.

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-05 18:54
Ursprungligen av ShiBBan:

Ok, tack för länken Robo-X!

Så här står de i guiden, "These are instructions on how to downgrade an iPhone that was accidentally upgraded to 1.1.3 Firmware. If your iPhone has the 3.9 Bootloader then it is possible to downgrade the baseband and get a working phone again." Går de att nergradera en OOB 1.1.3 då? Har alla OOB 1.1.3 bootloader 4.6 :/ ???

Läs hela.

Ursprungligen av iClarified.com:

If you have the 4.6 Bootloader then you unfortunately cannot as of yet downgrade your baseband; however, at the end of this tutorial you will have a nice iPod touch!

1
Bevaka tråden