Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Standard apps slutat funka

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej'
Jag uppgraderade nyligen min iphone 1.1.2 OOB till 1.1.3. Alltt funkar utmärkt.. tills: jag ändrade bosstool. Alltså omorganiserade .app. Hade gjort det tidigare, men nu kom alla f.d .app tillbaka som jag haft i 1.1.2:an.
Nu funkar inte sms?!

Självklart funkar iSMS, men inte apples original sms hanterare

Senast redigerat 2008-02-03 18:32

Går det att nerg, till 1.1.2 igen, sedan till 1.1.1

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-02-01 01:47

vet ej... men har själv haft problem med bosstool när jag har använt det på tex 1.1.1 sen uppgraderat till 1.1.2 å kört bosstool igen.. troligtvis har bosstool länkat fel.. testa å gå in å kolla lite genom SSH... förmig försvann alla applications pga av just genvägsfel, fick jag bara flytta alla applicatiosn till rätt plats. kanske funkar för dig med fast med sms..

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-01 10:10

Hade du kört bosstool innan uppgraderingen hade den ju flyttat alla apps till den stora partitionen. Länkarna från den lilla försvinner ju när du uppgraderar (man tror att alla apps försvann). Sedan när du kör bosstool igen lägger den tillbaka länken till den stora partitionen och alla apps kommer fram.
Lösningen är att avinstallera alla apps innan uppgraderingen, så man bara har standard-appsen kvar.
(apps=applications dvs program)

Jag har raderat alla apps som jag tidigare linkade till med mobilefinder. Men problemet e att jag inte kan öppna standar sms el kalender och nu mobil, men om jag dubbelklickar på home knapppen kommer jag till mobilen och då funkar det.??
Det blev bara mer problems när jag (erase all content and settings) dem jag nämde. Installer m.m. e kvar och funkar.
Hur ska jag fixa dettta?'
Det går ju inte att nergradera än.

mvh Rasmus

• Medlem
  • 2008-02-03 17:41

Försök att skriva en rubrik som beskriver frågan och posta i rätt forum.

Admin

går det att köra 1.1.3 jailbreka igen.. ? så man får en ny

1
Bevaka tråden