Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Louie Mantias Buuf (för SwePhone)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag installerade ett Summerboard tema manuellt för länge länge sen. Nu minns jag inte vad det hette. Eller om det var ett tema och ett icon set...

Är det någon som känner igen det? Tycker det är snyggt och undrar om det uppdaterats, eller det finns fler ikoner i samma stil. Har letat på MacThemes men hittar inget.

Se den bifogade filen (hoppas den visas inline)

Senast redigerat 2008-02-01 13:56
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-02-01 12:05

http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16783456

Finns massor av nya ikoner i trådet, tex för installer, labyrinth osv. Kör själv på samma - hur snyggt som helst!

Ah, tack! Men jag undrar en sak - vissa av mina ikoner i teman blir inte utbytta även om dom finns i icons mappen. Vad kan det bero på? Det ser skitfult ut. Dom har samma rättigheter, korrekta namn osv... Men ändå blir dom inte utbytta.

Svarar på mitt ovanstående inlägg: om man kör svenska menyer osv måste man tydligen döpa om alla ikoner till de svenska namnen - Text.png måste heta SMS.png osv... Då funkar det. Det var därför tex iPod.png funkade, den heter samma på svenska och engelska.

Men ett problem jag inte kan lösa: Väder.png och Inställningar.png funkar såklart inte. Inte Vader.png eller Installningar.png heller. Hur ska man få dessa ikoner att hamna rätt? (Utan att gå in i programpaketen och fixa det den långa vägen...?)

Nån Summerboard expert som har löst detta redan?

Tänkte göra alla en tjänst genom att dela med mig av mitt jobb. Här är Louie Mantias Buuf för svenska iphones. Lägg denna mapp i /var/mobile/Library/Summerboard/Themes (om du kör pre-1.1.3 blir det root istället för mobile) och välj temat i Summerboard. Just nu funkar inte Inställningar och Väder pga att jag inte kunnat lista ut hur ÅÄÖ hanteras av Summerboard.

Ladda ner här

(Och ja det blir ännu snyggare om man tar bort labels i dockan jag vet...)

ska man inte skriva: x
som åäö?

bokstaven x? har du testat?

Nej, jag håller på och lära mig att lägga in teman från pc till iphonen!
Kan någon förklara hur man gör?

Emil

1
Bevaka tråden