Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dagens (feb 1) nya installer, fungerar den reko?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-01 15:44

läste detta på ifun.se och blev lite orolig:

"Idag fick jag en uppdatering till installer. Jag tog ner den och då hoppade den ut i home menyn. Nu kan jag inte gå in i installer! Den bara hoppar ur igen.
Jag funderar på att återställa telefonen till 1.1.2. Det är en 1.1.2 OTB jag har och kör med turbosim. Hur gör jag för att återställa den?"

jag kör ju 1.1.1 (Bl 3.9, var orig 1.0.2) och har fått upp installern som update nu i nuvarande installer, vågar man uppdatera? nån som provat?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-01 15:57
Ursprungligen av dilla:

läste detta på ifun.se och blev lite orolig:

"Idag fick jag en uppdatering till installer. Jag tog ner den och då hoppade den ut i home menyn. Nu kan jag inte gå in i installer! Den bara hoppar ur igen.
Jag funderar på att återställa telefonen till 1.1.2. Det är en 1.1.2 OTB jag har och kör med turbosim. Hur gör jag för att återställa den?"

jag kör ju 1.1.1 (Bl 3.9, var orig 1.0.2) och har fått upp installern som update nu i nuvarande installer, vågar man uppdatera? nån som provat?

För mig fungerar den finfint! I den nya uppdateringen kan man lägga till saker i en queue (vilket jag inte hunnit testa) men jag har inga som helst problem med installer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-01 16:10

samma här, dagens uppdatering funkar fint på min 1.1.1.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-01 16:16

Jag har uppdaterat till 1.1.3, och Installer funkar.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-02-01 19:17

Funkar för mig med, 1.0.2. Dock lade jag märke till att den nya hette 3.0 och den tidigare jag hade hette 3.010b tror jag

/Robin

jag har samma problem startar inte för mig heller. Har en 1.1.3 som är mjuk-uppdaterad vie dev teams metod.

För mig funkar den fint, bortsett från att jag ofta inte kan uppdatera en del .app (framför allt "Svenska menyer 3.0)...
Först tar det hundra år att uppdatera, sen när den är klar kommer det bara upp ett meddelande som lyder "Error - Main script execution failed!"

Detta kommer upp på nästan alla uppdateringar jag laddar ner, men de flesta brukar lösa sig efter ett tag, men just "Svenska menyer 3.0" vägrar att uppdateras..

Någon med samma problem eller gärna en lösning..
Jag har en 1.1.2 "ur lådan" som är "Jailbreakad" och med StealthSIM..

Och en annan sak, ska jag uppdatera med dessa 1.1.3-uppdateringar som finns i Installer eller kommer det gå galet då för mig att använda min iPhone som jag gör idag?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-02 03:21
Ursprungligen av dilla:

läste detta på ifun.se och blev lite orolig:

"Idag fick jag en uppdatering till installer. Jag tog ner den och då hoppade den ut i home menyn. Nu kan jag inte gå in i installer! Den bara hoppar ur igen.
Jag funderar på att återställa telefonen till 1.1.2. Det är en 1.1.2 OTB jag har och kör med turbosim. Hur gör jag för att återställa den?"

jag kör ju 1.1.1 (Bl 3.9, var orig 1.0.2) och har fått upp installern som update nu i nuvarande installer, vågar man uppdatera? nån som provat?

Låter som att han har slut på diskutrymme.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-02 10:39

Precis. Avinstallera alla program du kan från Installer, installera och kör Bosstool, installera sedan om programmen igen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-02 15:10
Ursprungligen av kenjon:

Precis. Avinstallera alla program du kan från Installer, installera och kör Bosstool, installera sedan om programmen igen.

Om inte Installer går att köra?

Sen behöver man inte avinstallera nåt för att använda BossTool. Programmet flyttar filerna automatiskt. Oumbärligt program om man vill installera grejer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-03 14:08
Ursprungligen av wat:

Om inte Installer går att köra?

Sen behöver man inte avinstallera nåt för att använda BossTool. Programmet flyttar filerna automatiskt. Oumbärligt program om man vill installera grejer.

För att flytta programmen behöver man inte avinstallera. Men om man därefter uppgraderar får man program på den stora partitionen som inte dyker upp i Springboard. Därför skrev jag att man skulle avinstallera innan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-02 12:12

Min e trasig efter uppdateringen:(

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-02 12:29

tack funkade fint på min 1.1.1 också nu är bara frågan om man vågar kôra nya svenska menyer uppdateringen från ifun, 6.0?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-03 03:01

Jag har också ett liknande problem. Jag intstallerade svenka ordlista 3.0 och svenska menyer, men sen när jag skulle uppdatera make it mine, todo och sendsong fungerade det inte, kunde inte heller installera några spel eller avinstallera några spel. Nån som vet vad felet är!? Jag har installer 3.0.

P.s. Det kanske finns trådar för detta fel, men klockan är mkt och jag orkar inte leta just nu. D.s.

Har installerat nya installer och när jag försökte installera nya Ordlistan från Swephone kraschade installer och efter omstarta av telefonen får jag upp restoreläget (dvs itunesloggan med sladd).

Vafan gör man nu???

  • Medlem
  • 2008-02-03 17:41

Försök att posta i rätt forum.

Admin

Jag har problem att installera och uppdatera många .app via Installer..
Kommer upp felmeddelanden som tex "failed to download" å massa andra..
Kan tex inte uppdatera till Swephone 3.0 eller ladda ner Apollo m.fl..

Någon som har en lösning på detta?
Ja har använt BossTool så utrymmet äe de ingen brist på..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-04 10:18

Svaret finns i en annan tråd....
Efter ver 1.1.3 skriver de om programmen för iPhone, eftersom de ska köras under user mobile istället för root.
Bara vänta och prova igen nästa dag.

Ursprungligen av kenjon:

Svaret finns i en annan tråd....
Efter ver 1.1.3 skriver de om programmen för iPhone, eftersom de ska köras under user mobile istället för root.
Bara vänta och prova igen nästa dag.

Tack för tipset, en del .app funkar efter nån dag, medan många fortfarande krånglar, men som sagt, min e ju fortf. 1.1.2..

Är det "säkert" att tanka hem de 1.1.3-uppdateringar som finns på Installer eller bör jag avvakta till 1.1.3 är helt jailbreakad?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-05-10 07:57

Igår uppdaterade jag installer på min 1.0.2 men det ledde till problem. Efter den installerat klart och det stod att man skulle starta om installer jag tryckte okey och den hoppade till "slide to unlock" läget. Sedan gick jag in i installer då gick det varken att installera eller uppdatera program, det gick dock att avinstallera (Jag avinstallerade ett par saker)! Men idag kan jag inte komma in i installer alls, den hoppar bara ur.
Verkar ju inte vara något med diskutrymmet eftersom den hoppar ur installer när den är på "refreshing sources". Det spelar ingen roll om man har på wifi eller inte den hoppar ur endå. Antagligen måste jag väl ta bort installer med hjälp av winscp och sedan lägga in en äldre verison av installer? Det enda jag hittar är apptapp till 1.0.2 ,är det enbart installer och går det att installera när den redan är jailbreakad och upplåst med anysim.

Behöver Installer för att kunna kör virginizer och uppdatera till 1.1.4 och det spelar väl ingen roll vilken verison av installer man har då?

/RoHHbiN

Senast redigerat 2008-05-10 14:28
1
Bevaka tråden