Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stealth = No Sim

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-01 03:58

Har ett märkligt problem. De trådar jag sett som tagit upp detta har bara nämnt att folk får No Sim direkt vid isättande av ett stealth sim.
Min lur funkar en stund, det står Locked Sim när jag för i det och jag petar in min pinkod. Då funkar den en stund men rätt vad det är så tappar den kontakten och No Sim dyker upp.
Lagom störigt. Kör med ett relativt gammalt simkort från Telia. Har beställt ett nytt och hoppas det råder bot på mitt problem.
Kan kanske även vara så att mitt stealthkort är av lite sämre kvalité då jag lyckades ropa in det på ebay för endast $10.50.
Nån som har nån idé förutom att fixa nytt sim kort?
Jag klippte för övrigt till kortet lite extra igår och fixade dit mitt stealth riktigt snyggt och rakt så det täcker bläcken på simkortet bra. Så det är nog inte där problemet ligger.

Får tillägga att den även dippar till No Service ganska ofta tycker jag varpå den sen smackar upp full täckning direkt efteråt.

Får väl även säga att simkortet från Telia har 3G funktion om det kanske kan störa ut? Tänkte beställa ett utan dock.

Har en 1.1.2 OOB.

Senast redigerat 2008-02-01 04:21

ladda ner iWorld, välj sverige så ska det nog fungera.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-01 16:38

Telia 3G funkar

Tjena!
Jag hade trassel med mitt Telia 3Gsim.
Efter byte till ett nytt likadant funkade StealthSim direkt utan problem.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-01 16:52

Självklart kör jag iWorld, utan det funkar ju ingetting. Man bara åker tillbaka till huvudmenyn hela tiden. När telefonen väl har kontakt med nätet funkar den utmärkt.

Hubber: Hade du problem med att den tog ström som fan oxå? Laddade min full igår och den är redan på hälften och jag har bara haft igång den, ingetting annat.

Ursprungligen av Ridell:

Självklart kör jag iWorld, utan det funkar ju ingetting. Man bara åker tillbaka till huvudmenyn hela tiden. När telefonen väl har kontakt med nätet funkar den utmärkt.

Hubber: Hade du problem med att den tog ström som fan oxå? Laddade min full igår och den är redan på hälften och jag har bara haft igång den, ingetting annat.

Jag har också samma problem vilket innebär att telefonen är ganska värdelös då man aldrig kan lita på att det går att ringa till en. Har idag beställt ett nytt SIM, får se om det hjälper. Har Comviq.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-01 17:35

Du kan inte ha letat särskilt mycket om du inte hittat nåt om detta problem. Vi är många som har det och ingen vet hur man löser det.

Ett problem i sammanhanget är att alla kallar korten för olika saker, så att det är väldigt svårt att se om det är ett speciellt kort som har problem, eller om det är generellt.
Mitt kort är ett StealthSIM. http://www.stealthsim.com/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-01 18:09
Ursprungligen av wat:

Du kan inte ha letat särskilt mycket om du inte hittat nåt om detta problem. Vi är många som har det och ingen vet hur man löser det.

Ett problem i sammanhanget är att alla kallar korten för olika saker, så att det är väldigt svårt att se om det är ett speciellt kort som har problem, eller om det är generellt.
Mitt kort är ett StealthSIM. http://www.stealthsim.com/

Ber om ursäkt om du blev lack när du såg min "onödiga" tråd. De trådar jag hittade handlade mest om folk som fick No Sim direkt och inte efter ett tag. Pallade till slut inte leta längre. Shit happens.
Jag vet inte vad det är för kort jag har. Trodde alla gick under benämningen stealth men så fel jag hade. Men med tanke på att du har ett riktigt Stealth och jag har ett noname och det faktum att vi bägge har samma problem så är det tveksamt om det är "stealth" kort relaterat känns det som.

Nåja, får avvakta tills jag får mitt nya kort från Telia. Hoppas det löser saker och ting.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-01 19:08

Närå, jag blev inte lack alls. Jag bara konstaterade. Jag vet dock hur det är när man är stressad och vill ha ett svar på varför det krånglar.

Det kan vara så att flera olika kort är programmerade med samma mjukvara, därav samma fel.

Om/när 1.1.2 knäcks så åker mitt kort i soptunnan iaf. Bortkastad tusenlapp. Bara att gratulera till att du fick ditt billigt. Mitt funkar iofs flera dagar ibland, men ibland är det bara 5 minuter mellan gångerna.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-01 19:51

Ja, det är ett extremt märkligt beteende. Antar att du oxå har provat ett nytt sim?
Har du oxå problem med batteripassningen?
Tänkte eftersom den ganska ofta går ner till No Service så känns det som om den försöker extra mycket att bibehålla en stark signal och då drar den helt sonika mer ström.
Hade wi-fi igång en gång och då höll den inte ens en dag.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-02-01 22:16

Ang. elkonsumptionen så kan gamla sim-kort (2+ år) vara extremt batterislukande. Skaffa ett nytt i närmaste butik och prova.

Och det är för övrigt sant: om du konstant tappar koppling till nätet så drar telefonen extra mycket batteri när den försöker hela tiden. Mitt arbetsrum är mer eller mindre ett skyddsrum med betong runtikring, och här inne kan telefonen ibland tappa nät och då går batteritiden ner väldigt mycket

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-02 15:56

Min batteritid funkar fint. Brukar ligga runt 70% efter en dags hårt användande samt en natts lyssnande på talbok. Har även WiFi påslaget hela dygnet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-02 16:11

Jag använder StealhSIM och har fått samma problem med att telefonen inte hittar SIM kortet då och då. Vet inte om det är fel på chipet eller något annat, men jag provade att lägga en liiiiten klick lim mellan StelathSIM och SIM kortet så att allt är fixerat. Verkar funka hittills i varje fall...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-03 23:53
Ursprungligen av whoooop:

Jag använder StealhSIM och har fått samma problem med att telefonen inte hittar SIM kortet då och då. Vet inte om det är fel på chipet eller något annat, men jag provade att lägga en liiiiten klick lim mellan StelathSIM och SIM kortet så att allt är fixerat. Verkar funka hittills i varje fall...

Satte dubbelhäftande i ena hörnan för att det inte skulle röra sig. Har även haft av det och verkligen rengjort och kollat så det sitter exakt på bläcken men icke. Den kan ligga helt still utan att nån rör den så rätt vad det är så tänds den upp och så har den tappat kontakten.
Men jag får snart mitt nya kort och återkommer om det hjälpte eller inte.

Jäkla tid det ska ta för mjukvaruhacket till 1.1.2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-04 09:40

Ridell, akta dig för limrester från tejpen inne i telefonen! Tyvärr verkar det vara fel på själva korten, mitt StelthSIM tappar kontakten fortfarande trots att det sitter fixerat...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-04 14:53

Känns som att telefonen gör nån random kontroll ibland och att korten inte fixar den.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-05 15:04

Fick mitt nya simkort från telia idag, klippte genast till det och installerade det. Det har gått felfritt i 3 timmar nu och inte en enda dipp heller till No Service. Batteritiden verkar stabilare nu med trots att jag har wi-fi igång. Så mitt råd är att skaffa ett nytt simkort från er operatör.
Jag beställde ett 2G kort mest med tanke på att iPhone inte klarar 3G så varför utmana ödet.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-05 18:52

Läste om nån som hade lagt en bit papper under SIM-kortet och sen hade det fungerat, pga trycket.
Jag har nu testat. Det är inte lätt att få in korten med ett papper mellan, men det går. Att få ut det igen är en annan femma.
Hittils funkar det. Får väl se hur det håller i längden!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-05 19:10
Ursprungligen av wat:

Läste om nån som hade lagt en bit papper under SIM-kortet och sen hade det fungerat, pga trycket.
Jag har nu testat. Det är inte lätt att få in korten med ett papper mellan, men det går. Att få ut det igen är en annan femma.
Hittils funkar det. Får väl se hur det håller i längden!

Jag testade det med och det funkade inge vidare för mig. Även om nåt trix hade funkat hade jag ändå blivit nöd till att skaffa nytt kort. Luren drog enormt med ström men så fort jag tog ur kortet och körde med AT&T orginal så var strömförbrukningen ok igen.

So all in all, byt till ett nytt sim. Det kostar ju ingetting så varför joxa med limklickar och extra papper?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-05 21:18

Jag har ett nytt SIM. Telia 2G. Inga problem med batteriåtgång.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-06 02:39


Funkar inte så jättebra med det nya kortet heller. Det är något stabilare men får ändå No Sim ibland. Antar att det inte spelar nån roll om jag tar ett nytt kort igen fast 3G som nån längre upp nämnde. Ska försöka iaf.
Har nu även lagt en bit papper i botten för att göra det mer tight mellan kort och telefon, hehe. Skam den som ger sig.

1
Bevaka tråden