Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iJailbreak 1.1.3 finns nu i Installer -UPPDATERAT-

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-29 07:29

Finns nu för installer!

Kolla in ijailbreak.com

Funkar snorfint, enda nackdelen är att du inte kan spela upp nåt du köpt från itunes store, men det kommer nog en fix för det med snart!
(vem handlar all sin musik där ändå??)O:-)

EDIT: Tar tebax allt ovan om iJailbreak. Prova om ni vill, då det e ett rusktigt snabbt sätt att "jailbreaka" på men kan def. rekommendera Official 1.1.3 upgrader (som finns direkt i Installern) från Conceited software (dev team).

Mycket stadigare version, plus att om du redan köpt January upgrade för 150 spänn så funkar det efter du "jailbreakat" tillsammans med all köpt musik och film från itunes store.

Enda grejen med Official 1.1.3 upgrader är att den tar en ruskig tid och några försök att installera. Se till att du har bra styrka på wlanen och
när den frågar om restore i början, klicka "yes" !!:D

Senast redigerat 2008-02-05 08:03

Mmm, har lyckas upgradera till 1.1.3

Men, alla tredjeparts prog försvann + alla kontakter/bokmärken.
Mailprogrammet startar, men släcks ner innan alla menyer/funktioner har kommit fram.

Har nu, typ en helt ren iPod Touch

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-29 09:05

Det finns en mail-fix i installern!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 22:21
Ursprungligen av MaxxUS:

Det finns en mail-fix i installern!

Uppgraderade du ifrån en 1.1.1 eller en 1.1.2? Jag kör från 1.1.2 och läser följande på iJailbreak.com "UPDATE: There are apparently some problems with installing iPhone apps if you are upgrading from 1.1.2, where the Terminal asks you for a password. A fix will be out tomorrow!"

Alltså verkar det som att vi med 1.1.2 får vänta någon dag på gungande ikoner, mail osv. Eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 00:07

Jag har klantat mig...

Jag avinstallerade ju alla apps (mail, weather osv) efter min uppgradering till 1.1.3, för att jag trodde det skulle komma nya paket för de applikationerna. Men det verkar det inte göra, så nu har jag bara gungande ikoner och webclips...

Vad göra? Någon som har en lösning?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-31 00:18

Avinstallerade du ALLA apps eller bara mail,maps,stocks,notes?

Vet inte riktigt hur det funkar från 1.1.2 då jag nedgraderade(läs återställde) hela vägen ner till 1.1.1 först.
Körde sen ijailbreakmobile 1.1.1 från installern, tog typ 40 minutrar plus att den frös sig mot slutet. Ingen fara dock då det bara e att reboota och den startade om 1.1.3 läge.
När allt det va klart gick jag tebax in i ijailbreakmobile paketet på installler och laddade ner ipod touch software upgrade och fix mail passwords.

En annan händig app i samma paket e Remove 1.1.3 upgrade data som slänger ut .bin filen som tar upp 300mb typ! Kör den sist dock! (Kände mig säkrare så!):)

En sak till, (som kanske e lite självklar) se till att installera itunes 7.6 först. Den tilllåter dig att återställa till 1.1.1 utan några probs!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 00:49
Ursprungligen av MaxxUS:

Avinstallerade du ALLA apps eller bara mail,maps,stocks,notes?

Vet inte riktigt hur det funkar från 1.1.2 då jag nedgraderade(läs återställde) hela vägen ner till 1.1.1 först.
Körde sen ijailbreakmobile 1.1.1 från installern, tog typ 40 minutrar plus att den frös sig mot slutet. Ingen fara dock då det bara e att reboota och den startade om 1.1.3 läge.
När allt det va klart gick jag tebax in i ijailbreakmobile paketet på installler och laddade ner ipod touch software upgrade och fix mail passwords.

En annan händig app i samma paket e Remove 1.1.3 upgrade data som slänger ut .bin filen som tar upp 300mb typ! Kör den sist dock! (Kände mig säkrare så!):)

En sak till, (som kanske e lite självklar) se till att installera itunes 7.6 först. Den tilllåter dig att återställa till 1.1.1 utan några probs!

Bara mail,stocks,notes,maps och weather. För det var de jag trodde skulle komma i ny version. Men nu gör jag som du gjorde - trist med allt som var på iPoden, men det börjar bli sent nu och jag vill bli klar innan det är dags att sova. Fyra timmars sömn får räcka innan det är dags att släpa sig till jobbet

Tack för supporten!

Kan verkligen inte rekomendera jailbreak för 1.1.3, jag fick purtugisiska som språk, allt försvann och den hängde sig hela tiden.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-01-31 00:10

Det finns mail i apptap att ladda ned för 1.1.3

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-01-31 00:22

jag har iTunes 7.5 och det var inga problem att nergradera till 1.1.1 från 1.1.3

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-31 00:27
Ursprungligen av Sajmoon:

jag har iTunes 7.5 och det var inga problem att nergradera till 1.1.1 från 1.1.3

Så du fick upp din ipod 1.1.3 i itunes 7.5 och kunde lägga till musik etc??

hmm.knas!

Hade strängt för mig att 1.1.3 uppgradering enbart funkar med itunes 7.6!

men,men där ser man!:)

Ursprungligen av MaxxUS:

Finns nu för installer!

Kolla in ijailbreak.com

Funkar snorfint, enda nackdelen är att du inte kan spela upp nåt du köpt från itunes store, men det kommer nog en fix för det med snart!
(vem handlar all sin musik där ändå??)O:-)

Testat o skriva in Ijailbreak i installern men det händer ingenting :/
hjälp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 20:02
Ursprungligen av Mattsson92:

Testat o skriva in Ijailbreak i installern men det händer ingenting :/
hjälp?

Gå in på ijailbreak.com via din dator och följ instruktionerna. Då fixar du det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 20:17

Språk

Vilket språk är er iPod Touch efter att ni uppgraderat till en Jailbreakad 1.1.3 med iPod Software Update? Min är på engelska, och jag verkar inte kunna få den till svenska. Ingen stor sak, men ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-31 23:54
Ursprungligen av nija:

Vilket språk är er iPod Touch efter att ni uppgraderat till en Jailbreakad 1.1.3 med iPod Software Update? Min är på engelska, och jag verkar inte kunna få den till svenska. Ingen stor sak, men ändå.

Hmm, intressant! Tror det där har lite at göra med vilken bin image fil som änvänds för jailbreaket (ijailbreakmobile använder iphone 1.1.3 t.ex) som är på engelska! Undrar om dom har "skalat" av dom andra språken bara för att göra filen mindre!?

Ska rota runt lite och se om de går att göra nåt åt det!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-01 04:21
Ursprungligen av nija:

Vilket språk är er iPod Touch efter att ni uppgraderat till en Jailbreakad 1.1.3 med iPod Software Update? Min är på engelska, och jag verkar inte kunna få den till svenska. Ingen stor sak, men ändå.

TJOHEJ för Buster och ifun.se! Deras swephone (svenska menyer) funkar på Jailbreakad 1.1.3 ipod touch!:)

Länk till ifun.se här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-03 12:05
Ursprungligen av MaxxUS:

TJOHEJ för Buster och ifun.se! Deras swephone (svenska menyer) funkar på Jailbreakad 1.1.3 ipod touch!:)

Länk till ifun.se här

Härligt! Tack för hjälpen. Har skaffat iPhone nu, så Touchen blir lite lidande.. Men självklart ska den få svenska menyer

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-01 12:58

När man ska installera Mail etc, i en jailbreakad iPodTouch 1.1.3, behöver man fortfarande köra Mailprep innan, eller gällde det bara 1.1.2?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-02 00:32
Ursprungligen av kenjon:

När man ska installera Mail etc, i en jailbreakad iPodTouch 1.1.3, behöver man fortfarande köra Mailprep innan, eller gällde det bara 1.1.2?

Nop, mail kommer med i software paketet och behöver inte preppas. Har inte sett nån 1.1.3 prep nånstans hursomhelst.
även om du behöver installera mail separat av nån anledning så e de bara att släpa in appen i applikationer!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-02 13:01

OK, vilken Source skulle man använda för att få Mail i Installern? repo.us.to verkar inte vara online....

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-02-02 13:43

PROBLEM!

Jag tankade och installerade via installern igårkväll.
Allt gick som det skulle ända tills installationen var färdig
och podden bootade om sig.

När OSet ska starta visas apple äpplet i ca 5-10 sekunder
sedan blinkar skärmen vitt (som om man stänger av en tv)
och sedan kommer äpplet tillbaka. Touchen startar inte.

Vet inte hur jag ska göra (då den inte är köpt i sverige och jag
inte vet vart jag har gjort av kvittot)

Någon som har en aning om hur jag skulle kunna fixa detta?

värt att nämna är att jag inte kan komma in i restore-modet heller.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-02 19:49
Ursprungligen av tweakad:

PROBLEM!

Jag tankade och installerade via installern igårkväll.
Allt gick som det skulle ända tills installationen var färdig
och podden bootade om sig.

När OSet ska starta visas apple äpplet i ca 5-10 sekunder
sedan blinkar skärmen vitt (som om man stänger av en tv)
och sedan kommer äpplet tillbaka. Touchen startar inte.

Vet inte hur jag ska göra (då den inte är köpt i sverige och jag
inte vet vart jag har gjort av kvittot)

Någon som har en aning om hur jag skulle kunna fixa detta?

värt att nämna är att jag inte kan komma in i restore-modet heller.

Prova detta:

Koppla ur podden från datorn

Håll nere topp knapp och hem knapp tills skärmen blir svart.

Detta är inte ett försök till hårdreset så släpp båda knapparna när skärmen svartnar!

Håll sen nere hem knappen SAMTIDIGT som du kopplar in den till datorn.

Förhoppningsvis funkar det annars finns det lite dåliga nyheter här! (steg 14):'(

FAQ ipodtouch

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-02 14:37

Har du testat att bara starta Independence (eller iBrickr på PC)?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-02-02 14:41
Ursprungligen av kenjon:

Har du testat att bara starta Independence (eller iBrickr på PC)?

varken datorn eller podden reagerar när man kopplar in den till datorn. Har inte testat någon av de programmen, men jag tvivlar på att det skulle fungera.

kan dock testa sen när jag sätter mig vid min dator igen.

Är jailbreak olaglit ?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-02-02 18:36
Ursprungligen av trixwitch:

Är jailbreak olaglit ?

Olagligt menar du? I så fall, nej.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-02-03 12:55

Lyckades genomföra uppgraderingen, men hur får man köpt musik att fungera igen? Någon som lyckats?

Kan man jailbreaka iPoden utan att använda wlan? (min router dog härom dagen)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 07:50
Ursprungligen av sabbath:

Kan man jailbreaka iPoden utan att använda wlan? (min router dog härom dagen)

Jepp, iJailbreak.com har en desktop version! Men har sett varierande resultat!:tveksam:

Använde mig tidigare av deras jailbreak och har inte mycke gott att säga.

Du kan inte spela eller förhandslyssna (itunes wifi) musik eller film du köpt på
itunesbutiken, (Okey, nu handlar inte vi all vår musik där men det e kul om det
funkar)

Alarm funktionen är inte så hejdundrande på ipod touch, men deras jailbreak tar bort
ALLA ljud funktioner (alarm, klick etc)

Safari och installer hänger sig en jä€%a massa.

Skulle nästan rekommendera att vänta tills du får wlanen fixad och köra Dev teams Official jailbreak från podden. Men jag vet hur det e , kliar bra i fingrarna så experimentera på du bara!

Tack! Men med tanke på allt det negativa får jag nog ta och vänta. Har dessutom fått synkroniseringsproblem med iPoden och datorerna (Pc) där hemma. Får börja med att fixa detta...

1
Bevaka tråden