Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen MBP uppdatering idag - när?

Tråden skapades och har fått 235 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jepp, jag ville bara visa att den var billig.

Livade upp kvällen lite

Bra rykte med bra källa.
10.5.2 kommer på Fredag och ny MBP på tisdag. Det är min gissning.

Jag kommer bli lika glad över bägge

Ursprungligen av peacerich:

10.5.2 kommer på Fredag och ny MBP på tisdag. Det är min gissning.

Exakt vad jag också tror!
Hoppas vi har rätt

Från en medlem på macrumors.com's forum, snälla låt han ha rätt!

Ursprungligen av Amuraivel:

@12" users (me too formerly): For a long time there was nothing comparable with the powerbook, considering its optical audio in, dvi, gpu, and fast processor. However, Asus just released the WXGA 12" U6S w/ nvidia 8400 & HDMI @3.5lbs which is exactly what the powerbook 12" with a bit better batter life at possibly weighing a bit more 3.9lbs (also to avoid competing with MBA).

A 12" MBP would be cheap and easy to produce because the ODMs already have similar models.

The chips and the tech are there to build smaller machines--But I wonder if Apple really sees itself as a core computer business anymore (they changed their name after all).

They don't need a zillion models like asus, dell or Hp, but maybe etending the line to 5 (with 12" MBP) wouldn't be a bad idea to cover each weight class from 3-7lbs.

Hela inlägget

  • Medlem
  • 2008-01-31 11:48
Ursprungligen av peacerich:

Bra rykte med bra källa.
10.5.2 kommer på Fredag och ny MBP på tisdag. Det är min gissning.

Jag kommer bli lika glad över bägge

Gissar vi då på speedbump + 12" MBP?

Själv är jag tvungen att ha en MBP innan nästa vecka pga tjänsteresa, så det blir att handla en i butik på fredag. Lite irriterande, men det är å andra sidan en riktigt fin bit man får idag för pengarna. Det finns alltid, alltid något nytt runt hörnet.

"But I wonder if Apple really sees itself as a core computer business anymore (they changed their name after all)."

det där berörde ju en otrevlig känsla jag haft de senaste åren...
jag tycker apple har visat en olustig tendens att ändra fokus från solida produkter med arbetseffektivitet som tyngdpunkt till lounge-inriktade 'digital lifestyle'-gizmos.

det är inte gates som kommer att utdela dödsstöten åt mac os, det är jobs...

(lite pompös dystropi passar väl utmärkt så här dax på dynget...?)

Ursprungligen av gabriela:

det där berörde ju en otrevlig känsla jag haft de senaste åren...
jag tycker apple har visat en olustig tendens att ändra fokus från solida produkter med arbetseffektivitet som tyngdpunkt till lounge-inriktade 'digital lifestyle'-gizmos.

Jag känner igen tankegångarna, men den nya Xserven som fått så bra fart på 99.se känns i alla fall som en solid produkt lång ifrån lifestyle-prylar. Och den MacBook Pro som kom i somras med Santa Rosa känns helt ok den med.

nej, det är klart att apple fortfarande kan leverera bra prylar, men jobs nuvarande böjelse för tunna produkter tycker inte jag driver utvecklingen av de värden jag finner i mac/macos i någon (för mig) givande riktning.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-01-31 14:11
Ursprungligen av gabriela:

nej, det är klart att apple fortfarande kan leverera bra prylar, men jobs nuvarande böjelse för tunna produkter tycker inte jag driver utvecklingen av de värden jag finner i mac/macos i någon (för mig) givande riktning.

Det är ju dock inget nytt. Apple lever ju på att deras produkter är snygga. Och det lönar sig, uppenbarligen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 14:08

Tror ni att det kommer en 12" MBP nu? Finns det någon indikation på det, eller bara rena gissningar?

Ursprungligen av zAjben:

Tror ni att det kommer en 12" MBP nu? Finns det någon indikation på det, eller bara rena gissningar?

Jag tror inte det kommer nån 12" MBP.

Som det lät på Steve på keynoten så ville de inte kompromissa med skärmstorleken utan göra den "trådlösa datorn" så tunn som möjligt, och de bestämde sig för att skapa MB Air. Jag tror det var antingen MBP 12" eller MB Air. De äter trots allt av samma del av kakan.

Däremot så har de en väldigt stor målgrupp som använt PB 12" som saknar något liknande med dagens prestanda. De skulle förlora MB Air-köpare om de lanserar MBP 12" men de skulle inte förlora köpare totalt.

Men.. Jag tror inte Apple tänker så.

Ursprungligen av zAjben:

Tror ni att det kommer en 12" MBP nu? Finns det någon indikation på det, eller bara rena gissningar?

Inte ens gissningar, bara önskedrömmar skulle jag säga. Sätter en slant på att det inte kommer någon 12" MBP, varken nu eller senare under 2008.

Jag tror inte dom tänker att PB 12"-användare ska byta till MBA 13", två helt olika datorer, verkligen.

Men det va kanske inte så du menade?

Ursprungligen av alomolife:

Jag tror inte dom tänker att PB 12"-användare ska byta till MBA 13", två helt olika datorer, verkligen.

Men det va kanske inte så du menade?

Jag tror vissa PB 12"-ägare tänker köpa MBA 13" men definitivt inte alla.

PB12" var den minsta och lättaste bärbara då, och MBA 13" är det idag.
Men PB 12" var bland de snabbaste bärbara då och det är ju inte MBA 13" idag.

Det beror ju på vilka kriterier man som köpare har.

Jag tror det är så att Apple så gärna vill göra en bärbar 12" pro-dator men inte lyckas få den prestanda (bland annat pga av formfaktorn) som de kan klämma in i 15" och 17" modellerna.

MBP-serien är ju inte en serie om de inte håller likvärdig prestanda.

  • Medlem
  • 2008-02-02 14:52

Eh. Exakt vad säger den egentligen? En nedräkning till när en ryktessajt spekulerat att det eventuellt kan komma en uppdatering?

Na, säger mer att 1. Jag har ingenting att göra. 2. Jag vill ha en MacBook Pro 3. Jag hoppas att ryktet stämmer, att den lanseras på tisdag 4. Jag vill ha en MacBook Pro

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-02 15:51

haha underbart! Följer nedräkningen med iver.:)

9to5mac tror på nya tangentbord:

http://9to5mac.com/new-macbook-pro-2008-324234534

  • Medlem
  • 2008-02-03 13:40
Ursprungligen av ptolemy:

9to5mac tror på nya tangentbord:

http://9to5mac.com/new-macbook-pro-2008-324234534

Gemensamt för alla ryktessajter verkar dock vara att man är ense om att det blir en ganska marginell uppdatering denna gång, & att det verkar inte ligga jättenära tillhands att uppdateringen sker nu på tisdag.

Hur ser det ut när uppdateringar kommer, brukar man kunna leverera inom 24 timmar? Jag behöver en mbp innan nästa söndag & börjar allt mer & mer tro att jag vackert får handla i butik denna gång (nuvarande revision alltså).

Första inlägget :

Jag är i samma sits som FrrH, jag måste ha en ny dator innan söndag.
Nya jobbet drar igång och den sketna PC jag skriver på för tillfället orkar inte mer än en timma..

Jag är mest intresserad på hur snabbt dem kan börja leverera en ny modell, om det är inom 24h via sajten och om butikerna kommer ha dem direkt eller får vänta på leverans. Isf MacForum i Gbg eller Media Markt i Högsbo båda Göteborg.

Jag inväntar tisdag med glädje.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-03 17:57

OT:
Vad tror ni om den kommande uppdateringen till Macbook? (inte när den kommer utan vad den kan tänkas innehålla)

Ursprungligen av Alenko:

OT:
Vad tror ni om den kommande uppdateringen till Macbook? (inte när den kommer utan vad den kan tänkas innehålla)

http://www.99.se/ibook-macbook-macbook-air/235231-macbook-uppdatering.html

.........hmrf ... gryfmg ...... .ahrg...

Alenko, inte för att vara elak. Men skumma igenom tråden så hittar du vad alla tror...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-03 20:13
Ursprungligen av BeachMagnus:

Alenko, inte för att vara elak. Men skumma igenom tråden så hittar du vad alla tror...

ehh, vad pratar du om?!?! Min fråga handlar om Macbook inte Macbook Pro.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-03 20:20
Ursprungligen av Alenko:

ehh, vad pratar du om?!?! Min fråga handlar om Macbook inte Macbook Pro.

Fel tråd dårå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-03 20:35
Ursprungligen av MatsOlov:

Fel tråd dårå

Därav: "OT". O:-)

Ursprungligen av Alenko:

OT:
Vad tror ni om den kommande uppdateringen till Macbook? (inte när den kommer utan vad den kan tänkas innehålla)

Bevaka tråden