Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre CD-ikoner - ingen Manusredigerare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp ett frustrerat fruntimmer vars lille Mac uppenbarligen kommit i trotsåldern. Min PB G4 550 MHz hade blivit både stum och slö varför en kunnigare kamrat hjälpte mig med en sk ren installation av systemmappen. Ljudet kom tillbaka och jag behöver inte längre vänta fem minuter efter att jag fått upp skrivbordet innan jag kan göra något. Men jag har fått nya problem:

1. När jag stoppar in en ljud-CD dyker det upp inte mindre än tre ikoner på skrivbordet. Det anser jag vara två för mycket. Hur får jag bort överflödet?

2. Det går inte att leka med AppleScript längre. Manusredigeraren (Script Editor) är spårlöst borta. Hittar bara hänvisningar till en mapp på installations-CDn, men där kan jag heller inte hitta något. Hur/var kan jag hitta den.

Ändrade rubriken pga teckenfel i 99mac.app. /M

[ 26. Januari 2003, 00:32: Meddelandet ändrat av: Martin Belak ]

Fick tipset på svenska Macworld att det bara skulle vara nya "kopieringsskyddade" skivor som bar sig åt så. Testade med en betydligt äldre skiva och se då kom det bara upp en ikon. På skoj satte jag sen i en kopia av den första skivan (gamle PC brände den utan problem så jag kan förstå att den som gav mig tipset satte citattecken). Och se, kopian nöjde sig med två ikoner

Ladda hem SE från Apple.

1
Bevaka tråden