Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är StealthSIM värt 900 kr?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-24 18:49

Tycker ni det är värt att köpa StealthSIM för 900 kronor här i Sverige?

Tror ni att mjukvarulösningen kommer snart så att det är bortkastade pengar?

Diskutera!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-24 18:58

StealthSIM är smidigt då du inte riskerar att sabba ditt baseband, så vitt jag vet så finns det ju ingen virginizer till 1.1.2 än.. StealthSIM är bättre enligt mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-24 19:00
Ursprungligen av OU812:

Tycker ni det är värt att köpa StealthSIM för 900 kronor här i Sverige?

Tror ni att mjukvarulösningen kommer snart så att det är bortkastade pengar?

Diskutera!

Jag var i samma situation som dig förra veckan, men bestämde mig för att beställa ett TurboSIM istället för stealth sim. Orkade inte vänta 1 månad tills dom släpper Software unlock. Sedan är turbo sim mer framtidssäkert eftersom man programmerar det själv istället för de flesta andra xxx-sim som kommer färdiga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-24 20:01

jag har ett par x sim pro att sälja

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-01-24 21:20

www.mumien.se tar 499 kr inkl. montering för sina SIM, vad det nu är för "märke" på dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-24 21:33

det är några billiga varianter som alla sim kort inte heller fungerar med...

Ursprungligen av atomlab:

det är några billiga varianter som alla sim kort inte heller fungerar med...

Samma skit som dina kort antar jag. Trött på alla som lägger in sin smygreklam i var och varannan tråd.

Första veckan med iphonen är kul även om den inte går att ringa med, efter det börjar du längta efter telefonfunktionerna.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-24 22:20
Ursprungligen av mackeswissman:

Samma skit som dina kort antar jag. Trött på alla som lägger in sin smygreklam i var och varannan tråd.


Första veckan med iphonen är kul även om den inte går att ringa med, efter det börjar du längta efter telefonfunktionerna.

Håller med till fullo. Har en 1.1.2 oob som jag jailbreakat. Den är kul att leka med men om det inte var en ipod touch du var ute efter blir man snabbt uttråkad, hehe.
Så jag ropade hem ett stealthkort på ebay för $10.50 haha. Får väl se om det funkar när jag får det. Om inte är det inte hela världen. Men 900kr lägger jag inte för att få ringa i en månad innan sw hacket kommer.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-30 18:56

UPDATE!!!

Fick mitt kort idag som jag ropade in för fjuttiga $10.50 och det funkar utmärkt.
Så nä, 900kr är det inte värt när man kan ropa in för så billigt pris. Snittpriset på det kortet jag köpte tror jag ligger på runt $20. Var med på 2 auktioner innan jag vann och dom slutade på $20.50 bägge två.

Kortet heter så här på www.ebay.com om ni funderar på att skaffa:

Free S/H Turbo Sim Unlock IPHONE 8GB OOB 1.1.2 UNIP4

Over and out!!!!

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-03 13:09

Härligt! Sänk tradera svindlarna.:cool:

Ursprungligen av Ridell:

UPDATE!!!

Fick mitt kort idag som jag ropade in för fjuttiga $10.50 och det funkar utmärkt.
Så nä, 900kr är det inte värt när man kan ropa in för så billigt pris. Snittpriset på det kortet jag köpte tror jag ligger på runt $20. Var med på 2 auktioner innan jag vann och dom slutade på $20.50 bägge två.

Kortet heter så här på www.ebay.com om ni funderar på att skaffa:

Free S/H Turbo Sim Unlock IPHONE 8GB OOB 1.1.2 UNIP4

Over and out!!!!

Funkar kortet om man kör 1.1.3 på 1.1.2 OOB? De borde väll göra det när de är samma bootloader.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-03 23:04
Ursprungligen av Ridell:

UPDATE!!!

Fick mitt kort idag som jag ropade in för fjuttiga $10.50 och det funkar utmärkt.
Så nä, 900kr är det inte värt när man kan ropa in för så billigt pris. Snittpriset på det kortet jag köpte tror jag ligger på runt $20. Var med på 2 auktioner innan jag vann och dom slutade på $20.50 bägge två.

Kortet heter så här på www.ebay.com om ni funderar på att skaffa:

Free S/H Turbo Sim Unlock IPHONE 8GB OOB 1.1.2 UNIP4

Over and out!!!!

ser ut som ett nextsim exakt, fast med annan text på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-24 22:16

well...det är vad du tror och tycker iaf. Då vet vi!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-22 17:47

Hmm varför stelath sim när mjukvaran Ziphone finnes ??
Jag har själv fixat min telefon med Ziphone utan att använda stealthsim eller andra såna.
Min telefon är från frankrike och köpt låst med abonnemang, men ville kunna använda mitt svenska sim, därav Ziphone....

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-22 20:42
Ursprungligen av stebor:

Hmm varför stelath sim när mjukvaran Ziphone finnes ??
Jag har själv fixat min telefon med Ziphone utan att använda stealthsim eller andra såna.
Min telefon är från frankrike och köpt låst med abonnemang, men ville kunna använda mitt svenska sim, därav Ziphone....

Som du kanske vet så var det inte möjligt att låsa upp 1.1.2 eller 1.1.3 med endast mjukvara när detta ämne diskuterades.

nu1mlock

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-23 00:48

Ohh aha ok
Missade det
Sry

1
Bevaka tråden