Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka adressbok och iPhone

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-01 23:29

Nu har jag suttit hela kvällen och "snyggat till" i min adressbok i min dator. Har lagt in födelsedagar och adresser och slängt gamla kontakter. Måste ju vara ordning och reda i den underbara iPhonen.

När jag ska "Synkronisera kontakter" mellan datorn och i iTunes så får jag upp en varningsruta "Synkroniseringen med iPhone kommer att ändra mer än 5 % av dina kontakter i datorn."

Men det blir ju helt fel. Det är ju inte kontakterna i datorn som ska ändras, jag vill ju ändringarna sker till telefonen. Vill att innehållet från datorn flyttas till telefonen. Hur göra?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-01 23:31

Jo, en till sak - kan man på något sätt få kontakterna på SIM-kortet att visas i iPhone?

Börja med att ta en backup av Adressboken för säkerhets skull, det är aldrig kul om man förlorar massa jobb: Arkiv -> Säkerhetskopiera Adressbok...

Ursprungligen av Eva:

Jo, en till sak - kan man på något sätt få kontakterna på SIM-kortet att visas i iPhone?

Nej, så vitt jag vet går det inte.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-10-02 01:10

Det finns en setting i itunes för att föra över från dator till telefon. Kryssa i den.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-02 15:34
Ursprungligen av akesson:

Det finns en setting i itunes för att föra över från dator till telefon. Kryssa i den.

Jag har sökt och sökt men hittar inte någon kryssruta för det. Var finns den?

Ursprungligen av Eva:

Jag har sökt och sökt men hittar inte någon kryssruta för det. Var finns den?

I iTunes, markera din iPhone, välj fliken Info, scrolla längst ner, titta under Avancerat.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-02 19:10
Ursprungligen av Adrian B:

I iTunes, markera din iPhone, välj fliken Info, scrolla längst ner, titta under Avancerat.

Tusen tack, förstår inte hur jag kunde ha missat den lilla rutan.
Nu har jag ersatt informationen på min iPhone och det gick bra. Förutom en sak. Foton som är kopplade till personerna byttes naturligtvis också ut till de foton som ligger i adressboken på datorn.

Det är i och för sig samma foton som jag redan hade inlagda med en skillnad. Om man lägger in foton på datorn och för över så blir det små ynkliga bilder. Lägger man in samma bild direkt i iPhone så får man stora fina bilder som fyller hela skärmen när någon ringer. Mycket mycket trevligare.

Eva, ta bort alla kontakter i din iPhone manuellt, prova sen att föra över dom från datorn. Jag kan inte garantera att dom inte tas bort men du får ju en varnig om det isåfall.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-02 19:39

Alla kontakter jag hade på mitt SIM-kortet syntes i "Contacts" på iPhonen innan jag synkade. Så på något sätt läser den in den infon vare sig man vill eller inte.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-04 13:43

Nu väcker jag liv i den här tråden lite igen, för jag har problem att synka kontakter över huvud taget. Allt började med att min iPhone uppgraderad till 1.1.3 låste sig igår kväll. Det var inga problem att återställa den till 1.1.1->1.1.2->1.1.3 igen, men jag använde min macbook istället för min iMac, som jag normalt sett synkar musik, kontakter och kalendrar med.

Nu när jag har kopplat in telefonen till iMacen igen synkas musik och foton precis som de ska, men kontakter och kalendrar vägrar hänga med. Jag hade en backup sedan tidigare, men såklart raderades den i samband med att jag synkade telefonen första gången. Inga problem egentligen, men eftersom all data inte hänger med är det lite småjobbigt.

Jag har kollat runt lite på nätet och sett att man skulle kunna nollställa synkhistoriken i iSync, men det har inte hjälpt mig. iTunes säger att den synkar allt, men bara musiken och fotona finns på telefonen.

Någon som haft samma problem, och vet hur man löser detta?

Jag hade samma problem innan jag hittade detta:
http://www.modiphone.net/official-113-jailbreak-fixedre-released-sync-fix-on-installer/

Var inte just den, men där står vilken source du skall lägga till för att få "sync-fix" under installern..

Nu fungerar det klockrent igen!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-04 14:31
Ursprungligen av Fangorn:

Jag hade samma problem innan jag hittade detta:
http://www.modiphone.net/official-113-jailbreak-fixedre-released-sync-fix-on-installer/

Var inte just den, men där står vilken source du skall lägga till för att få "sync-fix" under installern..

Nu fungerar det klockrent igen!

Det var precis det som var problemet! Tack så mycket!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-04 14:12

För mig var alla bockar urkryssade under Info-fliken i iTunes.
Contacts, Calendars och Web Browser var det jag tyckte mig sakna uppdatering av.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-04 15:56

Jag kan inte installera 1.1.3 Sync Fix på min 1.1.2 OOB --> 1.1.3 någon fler med det problemet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-04 16:09

Kan inte....? Får du något felmeddelande, eller vad händer?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-04 16:28

Inget felmeddelande, den ser ut att installera men programmet ligger kvar under installation och finns inte under uninstall.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-04 17:47

Och du har inte slut på minne?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-04 18:09

Näe, jag har bara ett par låtar i den, inge video eller annat 6,8GB ledigt.

Uppdatering: Det måste vara minnet, den tror den har slut på plats men säger inget. Vart fanns den där tråden om minnet?

Senast redigerat 2008-02-04 19:10
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-05 09:23
Ursprungligen av MatsOlov:

Näe, jag har bara ett par låtar i den, inge video eller annat 6,8GB ledigt.

Uppdatering: Det måste vara minnet, den tror den har slut på plats men säger inget. Vart fanns den där tråden om minnet?

Sök på bosstool

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-04 19:10

Jag menar på Systempartitionen (root)....

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-04 21:23

Ny funktion i Installer 3.0 är att om du inte har 512K ledigt, så kan du inte installera.

Hur hamnade detta inlägg i denna tråd?

Jag installerade Synk fix precis, och nu funkar inte telefonen!!!
Den ligger och loopar, startar om springbord om och om och om igen... Fan!
Någon som vet en fix?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-19 09:19

jag kan inte synka telefonens innehåll till min adressbok. har markerat i iphonens flikar att den ska synka med adressboken. men inget kommer över dit. adressboken är tom.
fick in mina kontakter från början via ett program, isim tror jag det hette.
hjälp!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-11-05 18:45
Ursprungligen av martenj:

jag kan inte synka telefonens innehåll till min adressbok. har markerat i iphonens flikar att den ska synka med adressboken. men inget kommer över dit. adressboken är tom.
fick in mina kontakter från början via ett program, isim tror jag det hette.
hjälp!

Jag har också använt iSim för att få kontakter från simkort till iPhone och sedan till Adressboken, men upptäckte att man måste ändra något i kontakten i IPhonen innan den dyker upp i adressboken vid synkroniseringen. Själv tog jag bort t.ex mobil som jag hade skrivit, samt på någon ändrade jag telefonummertypen.

Det var lite jobb men det gick snabbare än att skriva om allt.

1
Bevaka tråden